Olie verbruik en lekkage
-
Re: Olie verbruik en lekkage
@luigie: check even het onderwerk 'N42 carterventilatie'
Dit kan mogelijk de veroorzaker zijn
Dit kan mogelijk de veroorzaker zijn
The ultimate driving machine, BMW
Alleen een Motor flush en 0w40 heeft geen zin meer?
-
Ik heb ook een motorflush uitgevoerd en er zit nu 5W30 in van de dealer, vorige maand gebeurd.
Ik merk geen verschil qua vooruitgang.
Ik merk geen verschil qua vooruitgang.
Jammer haha, je komt er zo verrot bij.
Olie lekkage nog niet helemaal duidelijk volgens mij met de nieuwe vloeibare pakking is de boel dicht rond de filter echter blijkt nu dat de pakking van de olie filter zelf (de zwarte dop) ook lekt. Donderdag avond ververs beurt dus dat wordt donderdag aangepakt. Koelvloeistof nog op pijl maar heb maar 20km gereden vandaag dus dat is ook nog niet duidelijk.
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.
Om even af te ronden. Lekkage boven verdwenen na vervangen van carter ventilatie. Nu afwachten of het blok droogblijft.
-
Voor mij t zelfde!
deze topic gaat een beetje naar die andere over de carterventilatie lopen, hah
deze topic gaat een beetje naar die andere over de carterventilatie lopen, hah
Hallo beste BMW vrienden,
Waarom toch die vloeibare pakking??
Gebruik toch gewoon het orginele wat er tussen hoort!
Dat u teveel aan vloeibare troep gebruikt, dan kan dit ook in de oliekanalen terecht komen, en ik denk niet dat ik nog uit moet leggen wat er dan kan plaats vinden!
Nee, ik gebruik die rommel niet, ik gebruik altijd normale pakking.
Is deze niet los leverbaar, dan maak ik deze gewoon zelf, en wel van het zelfde materiaal.
Alle pakking is op rol leverbaar, en in diverse diktes!
Als men het filterhuis en de vacuümpomp pakking wilk vervangen, dan hoeft de olie niet ververst te worden, zorg dan wel goed, als u de oude pakking gaat afschrapen met een schraapstaal, dat de kanalen goed afgedekt of dicht gestopt zijn.
Verder wens ik jullie succes toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Waarom toch die vloeibare pakking??
Gebruik toch gewoon het orginele wat er tussen hoort!
Dat u teveel aan vloeibare troep gebruikt, dan kan dit ook in de oliekanalen terecht komen, en ik denk niet dat ik nog uit moet leggen wat er dan kan plaats vinden!
Nee, ik gebruik die rommel niet, ik gebruik altijd normale pakking.
Is deze niet los leverbaar, dan maak ik deze gewoon zelf, en wel van het zelfde materiaal.
Alle pakking is op rol leverbaar, en in diverse diktes!
Als men het filterhuis en de vacuümpomp pakking wilk vervangen, dan hoeft de olie niet ververst te worden, zorg dan wel goed, als u de oude pakking gaat afschrapen met een schraapstaal, dat de kanalen goed afgedekt of dicht gestopt zijn.
Verder wens ik jullie succes toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Nou ja, ik neem aan dat hij slim genoeg is geweest om vloeibare pakking te gebruiken NAAST de originele pakking..
Daarnaast zijn deze pakkingen van rubber en niet mooi rond van vorm, dus is niet 'gewoon zelf te maken'
Daarnaast zijn deze pakkingen van rubber en niet mooi rond van vorm, dus is niet 'gewoon zelf te maken'
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Jij snapt hem. Houdt het toch beter uit san origineel alleen.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 28 feb 2013, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Ik ken t.. heb bij mij alleen de pakking van het oliefilterhuis gedaan maar ergens lekt t daar nog steeds heel licht.. Dop of dezelfde pakking..
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ja precies, het dicht toch net ff de oneffenheden.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 02 mar 2013, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Met name als je kortere stukjes rijdt in deze koude periode komt die koffiekleurige drap meer voor. Ik heb het ook, aan de vuldop en aan de piilstok. Toch is de auto verder prima in orde.
Olieverbruik is ook best aardig hoog, zo'n liter op 3000 km. Dat komt naar mijn idee door een klepsealtje wat iets olie doorlaat, dat niet niet ernstig maar je raakt wat olie kwijt. Regelmatig controleren en bijvullen en je auto gaat nog lang mee.
Wel is de N42 ook gevoelig voor defecten in het valvetronic gedeelte. Bij mij waren de verstelunits gaar en veroorzaakten een continu geratel tijdens de loop van de motor(dieselgeluid). Nu het gehele spul (distributieketting incl tandwiel, geleiders en VTverstelunits vervangen is loopt de motor als een naaimachientje en is vlotter met accelereren bij lage toerentallen. Conclusie: het is een goede motor, maar wel onderhoudsgevoelig.
Olieverbruik is ook best aardig hoog, zo'n liter op 3000 km. Dat komt naar mijn idee door een klepsealtje wat iets olie doorlaat, dat niet niet ernstig maar je raakt wat olie kwijt. Regelmatig controleren en bijvullen en je auto gaat nog lang mee.
Wel is de N42 ook gevoelig voor defecten in het valvetronic gedeelte. Bij mij waren de verstelunits gaar en veroorzaakten een continu geratel tijdens de loop van de motor(dieselgeluid). Nu het gehele spul (distributieketting incl tandwiel, geleiders en VTverstelunits vervangen is loopt de motor als een naaimachientje en is vlotter met accelereren bij lage toerentallen. Conclusie: het is een goede motor, maar wel onderhoudsgevoelig.
-
hallo,
ik wil ook de pakking van het olie filterhuis vervangen. maar moet ik de koelvloeistof aftappen of is dit niet nodig als ik gewoon de leidingen los haal en het filterhuis demonteer?
gr. yorick
ik wil ook de pakking van het olie filterhuis vervangen. maar moet ik de koelvloeistof aftappen of is dit niet nodig als ik gewoon de leidingen los haal en het filterhuis demonteer?
gr. yorick
E91 325i gechipt naar 277pk
om nog even oude koeien uit de sloot te halen;
Inmiddels ook vacuumpomp gereviseerd en kleppendekselpakking vervangen, lekte daar ook een klein beetje olie wat vervolgens op het spruitstuk terecht kwam en via de kachel te ruiken was in de auto.
Mvg,
Michael
Inmiddels ook vacuumpomp gereviseerd en kleppendekselpakking vervangen, lekte daar ook een klein beetje olie wat vervolgens op het spruitstuk terecht kwam en via de kachel te ruiken was in de auto.
Mvg,
Michael