Na 4 maanden wachten, heb ik eindelijk de uitslag van het getrouwtrek omtrent de schade van de fietser. Puntje bij paaltje: ik krijg alles 100% vergoed!
Die jongen fietste zonder op of om te kijken tegen mijn auto aan. Het was een beste klap (terwijl ik zo goed als stil stond) en hij had gelukkig alleen een sneetje boven zijn wenkbrauw. Al met al valt het dus allemaal erg mee qua letsel. We hadden gegevens uitgewisseld en hij wilde niet dat ik hem thuis zou brengen. Ik heb zijn stuur recht gezet en hij fietste naar huis. 's Avonds wilde ik contact opnemen met zijn ouders ivm de aanrijding, om een schadeformulier etc in te vullen. Je raadt het al: geen gehoor. 06nummer dan? Jep. Geen gehoor. De volgende dag ben ik naar het opgegeven adres gegaan. Daar bleek geen familie **** te wonen. Vrij gefrustreerd, want ik voelde me echt hard genaaid en niet op een lekkere manier, ben ik naar de politie gegaan, verhaal uitgelegd en melding gemaakt van het opgeven van een valse naam/gegevens.
Op advies van de politie ben ik langs de school gegaan waar het ongeval plaats gevonden had. Daar kreeg ik alle medewerking en kreeg ik de klassenboeken te zien. Daar zat ie niet tussen.. Balen dus! Maar er bleek nóg een school in de buurt te zijn. Dus ben ik daarheen gegaan. En jawel! Prijs! Daar werd mijn signalement herkend en heeft de school hem uit de les gehaald. Van de school heb ik toen wél de goede gegevens gekregen.
Afijn, ik heb gelijk gebeld naar zijn thuisnr waar ik zijn zus aan de lijn kreeg. Zij was een aardige meid en ze was blij dat er niks ernstigs gebeurd was. Ze kon me alleen niet verder helpen en ze zou haar ouders terug laten bellen. Zo geschiedde. s' Avonds ging de telefoon en zijn moeder was aan de lijn. Ik kreeg gelijk een hoop verwijten dat ik geen hulpdiensten ingeschakeld had (want hersenletsel, kind aangereden, blablabla) Ik kreeg alles over me heen terwijl ik naar mijn idee gewoon netjes gehandeld heb. Afijn, op een gegeven moment was ik er wel klaar mee, heb netjes afscheid genomen en ik ben een dossiertje op gaan bouwen voor rechtsbijstand. Die hebben de zaak in behandeling genomen met nu blijkt, het maximaal haalbare resultaat.
Inmiddels heb ik een afspraak staan bij de hersteller waar ie weer in oude glorie hersteld wordt.
Inmiddels had ik al nieuwe spiegels besteld, want zonder linker spiegel op de snelweg is geen aanrader..
Pics van de schade:
Daarbij wil ik 'm gelijk professioneel laten poetsen. Dan is ie weer helemaal tip top
Niet verkeerd om ook te vermelden:
Ondertussen heb ik ook de carterventilatie vervangen. 4 slangen heb dat houdertje. Met heel wat gepruts, gevloek en gescheld is het me uiteindelijk gelukt
De 330 heeft nóg een update gehad: Een schroefset! Hij ligt nu echt plat op zijn bek. (sorry, no pics yet
![:hug: :hug:](./images/smilies/hug.gif)
)
Achter moet ik nog bumpstops tussen de veren plaatsen omdat mijn styling95 velgen nog nét de wielkast raken. Maar momenteel staat ie op winterbanden, so no worries for now.
Foto's houden jullie me te goed....
Upnext: regulier onderhoud. Olie (blok & bak), filters (lucht, interieur, olie, benzine), bougies en pakking van de olie.