Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een prachtige E91 incl. navi pro. Er is maar een minpunt en dat is dat de bluetooth module (MULF) defect is. Hij ligt namelijk niet aangesloten op zijn plaats, en zodra ik hem aansluit gaat idrive en de radio stotteren. Ik heb dus al geprobeerd hem op te warmen / reflow(en) en dat heeft ook niet mogen baten.
De vraag is wat kan ik nu het beste doen? Een 2de hands MULF module kopen, en de kans lopen dat deze ook weer kapot gaat (het schijnt nogal een bekend probleem te zijn). Of een MULF2 module kopen, maar daarvoor zul je toch wat moeten aanpassen en eventueel zelfs coderen. Of een Dension Gateway maar die vind ik nogal prijzig, alsook een gloednieuwe MULF module. Dan blijft nog over een standaard parrot kitje, maar dat vind ik eigenlijk zonde van de ingebouwde navi.
Mijn voorkeur gaat uit naar het inbouwen van een MULF2. Maar daar lees ik nogal tegenstrijdige berichten over. De een zegt dat het plug en play is, en de ander moet kabels aanpassen en coden.
Wie o wie komt met de gouden tip