Ik ben Johan, 21 jaar en mijn hobby's en passie's zijn namelijk allemaal toe te passen in de autowereld dus waarom dan ook niet?
Ben bankwerker,automonteur met papieren en ben weer in de schoolbank gedoken voor werktuigbouw gezien ik mijn eigen boontjes graag dop wat onderdelen betreft. Gaat allemaal heel voorspoedig en verwacht op mijn 23e mijn lijstje afgerond te hebben of pak er nog een paar jaar autoschade bij. Ontwikkeling hoeft niet te stoppen zeg ik altijd maar.
Maargoed mijn afgelopen stage betaalde naar maatstaven zo riant dat ik me schuldig voelde zonder rijbewijs na wat aandringen.. Dus maar gelijk erbij gehaald :lebber:
En na jarenlang sleutelen en het beleven van andermans passie in de MG wereld inclusief alle ellende die daarbij kan horen na achterstallig onderhoud... En het willen van een auto met grenzeloze mogelijkheden...
Mijn eerste aankoop gedaan:
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMAG0278_zpsjdzkyuo8.jpg)
316 in een blauwgrijzige oude bazen kleur... Welke beschonken jongere doet dat nu zou je zeggen?? Het moet 2.5 hebben en zwart zijn zou je denken...
Nouja... Hij is 90% geweldig en roestvrij.... Zie het als een rentevrije lening...
En he... 150 eu aan 45m2 Chinees plastic en je moeders haarfohn....
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20140806-WA0020_zpsgwsuee4z.jpg)
(Rest van de auto heb ik nog niet echt haast mee i.v.m. vrouwelijk schoon)
Inmiddels wel een setje kuipstoelen (Ben je rond de 1,75 en zit je met lage universele race stoelen?? Doe een PB voor de maten en bouwwijze!),Sabelt gordels en OMP deepdish er ingebouwd... Het hele interieur er uit gesloopt... Uren lang bitumen gestoken met hete lucht pistool en een fles terpentine (wel met schuurspons uiteraard) En een beetje kitch dingen zoals een veerpootbrug voor en Lenso velgjes..
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20140811-WA0010_zpsjys9rwih.jpg)
Hier nog een betere foto van het interieur:
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMAG0361_zpsvnfhiav5.jpg)
(2e kuipstoel zit er inmiddels in)
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20140718-WA0005_zpsa6l1ypdb.jpeg)
Vervolgens ben ik begonnen met het onderstel... Niet omdat het nodig was maar omdat ik zo'n stuurbeest als een E30 in volle glorie wil voelen...
Gezien ik vies ben van chinese rommel heb ik besloten een setje origineel BMW donor draagarmen te kopen en te voorzien van nieuwe fuseekogels.
Voor ik begon heb ik de draagarmen gestraald. En ben begonnen met het uitpersen van de kogels. Bij 15 ton klapte de kogels al door de zitting heen dus moest verder persen op de zitting.Zat goed vast dus! Bij 25 ton klapte de zitting er uit en konden we de nieuwe er in persen. Voordat ik dat deed viel me op dat er grafietvet in zat... Direct er uitgespoelt en vervangen voor blauw lagervet van Kroon.
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/DSC_0003_zpsx6ofavzf.jpg)
De kogels ingeperst en de draagarmen gelakt.
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20140829-WA0006_zpsjhjmp5ie.jpg)
Een leuke kleine revisie zoals het vaker zou moeten gebeuren :koning: Heeft me 40 euro aan kogels gekost, en een beetje tijd. Maar heb daar tegenover wel iets degelijks.
Ook maar een setje nieuwe stabi links besteld. Voor dat geld ga ik niet zelf aan de kloot met rose joints.
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20140911-WA0004_zpsxeyie1q6.jpeg)
Vervolgens bij Auto ACC Montfrans (BMW specialist Nijkerk) een achteras gekocht met schijfremmen,powerflex,stalen remleidingen,verstevigde draagarmen en excentische verstelling.
Wou dit pertinent zelf doen... Maar voor 250 euro kon ik het niet nadoen en de kwaliteit was redelijk tot goed.
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20141022-WA0001_zpsn3iflsgt.jpg)
Moet nog even wachten tot ik weer een straalklusje heb dan flikker ik alles naar binnen.
Intussen ook grotere remklauwen (naja zadels) gekocht daar voor geventilleerde schijven.
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/DSC_0073_zpsllw1gdps.jpg)
Die heb ik met een klein straalklusje meegestraald en in de ets primer gespoten samen met de achterremklauwen:
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/DSC_0074_zpsrjeattbc.jpg)
Ja er hangt Porche 944 remmerij tussen om verwarring tegen te gaan
In de 1e laag remklauwen lak (zijn er in totaal 4 geworden) Zijn 4 rekken vol maar het was niet nodig om alles te fotograveren..
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/DSC_0075_zps0sdc1dne.jpg)
Via onze nieuwe vrienden uit Nijkerk de rest van hun sloop racer uit elkaar gesleuteld... En we kwamen thuis met een :
Rolkooi (Zware kwaliteit Wiechers met kruizen in deur en c stijl)
Stabi compleet achter
Polyester voorschermen
Polyester motorkap
Apex veren achter voor iets minder rol
In de vrije avonduren ook een veerpootbrug gemaakt. (Ja moet nog vast gezet worden)
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20141106-WA0000_zps8kwwky3n.jpg)
Toen kwam Guldenberg racing met wat doosjes...
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20141120-WA0000_zpsj9ftxssp.jpg)
Van:
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20141121-WA0000_zpspopilsmu.jpg)
Naar:
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20141121-WA0002_zpsrudnpu4h.jpg)
Achter ook gemonteerd:
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/DSC_0076_zpslpbjihok.jpg)
En toen.... Winterstalling... G0DV3RD0MM3... Niet kunnen sleutelen, dure stalling huren en 3 maanden zonder hobby...
Na een beetje mokken vertelde Derek van Guldenberg Racing (eigenaar en momenteel mijn stagebegeleider) me dus doodleuk dat ik daar in de garage mocht gaan sleutelen!!
Kachels,snap-on,gezelligheid,bergruimte en goede koffie. Wat wil ik nog meer?
Nou het kon beter... Kostenloos en stagevergoeding + 2 maanden stalling als alles zo goed blijft lopen. Sleutelen? Tijdens stage haha.
Mijn dag kon niet meer stuk en heb de rest voor de racer bijeengeraapt en in de bus geflikkerd om een mooi restauratie racertje neer te zetten.
Dag 1 lag de auto al voor 35% uit elkaar (inc verwijderen van dash):
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/DSC_0088_zpst0z2yges.jpg)
Dag 2 heb ik de rolkooi er in gepast en de schermen verwijderd en alle laatste ruiten gedemonteerd
Dag 3 heb ik de rotte plekken achter de voorschermen uitgeslepen en vervangen (Bleek de hele hoek te zijn maar is wel heel mooi geworden) En mijn fender-flares kwamen binnen.
Dag 4 Weer veel voorbereidend en laswerk voor de platen van de rolkooi en 2e hoekje achter het dode pedaal gereconstrueerd
En heb een kleine mock-up gemaakt om een idee te geven over de nieuwe te gebruiken kleurencombinatie :
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/DSC_0091_zpspda1radv.jpg)
Gezien de auto binnen nu en 3 weken af is raad ik je zeker aan om het project te volgen!
Dag 5 tot en met 8 ben ik bezig geweest met aanvullende bezigheden zoals het schuren van het interieur het pasmaken van de rest van het interieur aan de kooi.
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/DSC_0092_zpsqvrtaxkz.jpg)
Mooie platen er onder tegen het doorrollen
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20141208-WA0005_zps1ubexrzx.jpg)
Even snel een idee:
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/IMG-20141208-WA0003_zps4yqmttiz.jpg)
En op dag 13 heb ik hem kunnen spuiten!
![Afbeelding](http://i1190.photobucket.com/albums/z441/Sjonn/DSC_0095_zpsfx8vbjei.jpg)
Was mijn 1e keer en het viel zeker niet mee. Al met al de lak en het spuiten goed leren kennen
![Ja :ja:](./images/smilies/ja.gif)
Momenteel hard bezig met de laatste werkzaamheden (Wielkasten opnieuw inlassen, nieuwe voorschermen pasmaken en weer wat roestplekken om aan te pakken.
Ik hou je op de hoogte!