Climate control defect
Re: Climate control defect
Je hebt het vast gedaan, maar vraag het voor de zekerheid... Heb je je koelsysteem wel goed ontlucht? En test eens uit of je bij een scherpe bocht ineens wel even warme lucht krijgt?
One life, live it!
Re: Climate control defect
JepMaan schreef:Heb je je koelsysteem wel goed ontlucht?
Dit komt me bekend voor, weet nou even niet uit mijn hoofd of het nou juist warm of koud werd in de bocht, maar de inblaastemperatuur veranderd inderdaad bij een scherpe bocht. Wat zou dit kunnen betekenen??Maan schreef:En test eens uit of je bij een scherpe bocht ineens wel even warme lucht krijgt?
Re: Climate control defect
De keren dat ik een soortgelijk probleem had kreeg ik wel warme lucht als ik een scherpe bocht nam. Na een paar keren goed ontluchten was het probleem opgelost. Bleek ergens toch 1 of meerdere luchtbellen gigantisch in de weg te zitten.
One life, live it!
Re: Climate control defect
Na jouw berichtje toch maar even opnieuw naar lucht in het koelsysteem gekeken. Maar uit de "ontluchtings-schroef" komt geen enkel luchtbel of sis-geluid. Dus denk niet dat het daarmee opgelost wordt..
Helaas weer verder zoeken.. Alle ideeën zijn welkom..
Helaas weer verder zoeken.. Alle ideeën zijn welkom..
Re: Climate control defect
Werkt de (elektrische) kachelkraan überhaupt nog wel, deze word electronisch aangestuurd .....hier zitten 2 waterslangen op gemonteerd ( en een stekker natuurlijk), die zouden als je hem op 30 graden insteld allebei net zo warm moeten aanvoelen.
Ik praat dan over een 6 cylinder , weet niet of de 4 cylinders dezelfde constructie hebben.....
Kan goed zijn dat de klep hierin dicht blijft staan, dan krijg je continue koude lucht....
Sorry, heb er langs gelezen, zie dat je de kachelkraan al vervangen had....
Ik praat dan over een 6 cylinder , weet niet of de 4 cylinders dezelfde constructie hebben.....
Kan goed zijn dat de klep hierin dicht blijft staan, dan krijg je continue koude lucht....
Sorry, heb er langs gelezen, zie dat je de kachelkraan al vervangen had....
Laatst gewijzigd door metalman op 03 okt 2015, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.
You can't allways get what u want........
Re: Climate control defect
Hoi,
Ik heb ook ongeveer hetzelfde probleem gehad.
In het midden van de twee luchtroosters midden op het dashboard, zit een wieltje waarmee
je de warme cq koude lucht regelt.
Dit wieltje zit vast aan een stalen kabeltje, bij mij was dit stuk. Als je er aan draaide
was dit haast niet voelbaar.
Ik kon ook de temperatuur zo hoog als mogelijk zetten, zonder resultaat, alles bleef koud...
Nadat ik het kabeltje weer had vastgezet, en het wieltje op drie (rood) had gezet, was
het in no-time weer warm!
Misschien heb je er iets aan....
Grtz en suc6!
Ik heb ook ongeveer hetzelfde probleem gehad.
In het midden van de twee luchtroosters midden op het dashboard, zit een wieltje waarmee
je de warme cq koude lucht regelt.
Dit wieltje zit vast aan een stalen kabeltje, bij mij was dit stuk. Als je er aan draaide
was dit haast niet voelbaar.
Ik kon ook de temperatuur zo hoog als mogelijk zetten, zonder resultaat, alles bleef koud...
Nadat ik het kabeltje weer had vastgezet, en het wieltje op drie (rood) had gezet, was
het in no-time weer warm!
Misschien heb je er iets aan....
Grtz en suc6!
Re: Climate control defect
Dit wieltje is normaal alleen voor die 2 middenroosters, rood is warm, wit is automatische regeling en blauw is koude lucht.......
Goed ontluchten wil zeggen dat de wagen aan de voorzijde omhoog moet staan he....... Sommige luchtbellen willen er nogal lastig uit....
Goed ontluchten wil zeggen dat de wagen aan de voorzijde omhoog moet staan he....... Sommige luchtbellen willen er nogal lastig uit....
You can't allways get what u want........
Re: Climate control defect
Kachelkraan is eerder vervangen, dat had destijds een ander probleem opgelost (het was een sauna binnen). De wiel in het midden is het waarschijnlijk niet, het probleem doet zich namelijk in heel de auto voor, niet alleen die twee roosters.
Hebben jullie een goede handleiding voor het ontluchten? Ik had inderdaad niet bedacht om de voorzijde omhoog te zetten. Verder gewoon draaien aan de ontluchtingsschroef, toch?
Hebben jullie een goede handleiding voor het ontluchten? Ik had inderdaad niet bedacht om de voorzijde omhoog te zetten. Verder gewoon draaien aan de ontluchtingsschroef, toch?