E36 316i automaat
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
Goed onderhoud is het halve werk @lj328, toch? Gewoon lekker door spurten met +- 95 km/h over de snelweg omdat de auto dat al zo hoog in de toeren doet....
Conclusie van de garage was dat ik voortaan niet mijn airco moet aanzetten met de motor uit. Geen nieuwe accu nodig dus.
Morgen (i.p.v. afgelopen maandag) de spanrol laten vervangen. Maandag even 4 nieuwe (Bosch) bougies afhalen in het zuiden des lands en in de loop van volgende week laten monteren.
Conclusie van de garage was dat ik voortaan niet mijn airco moet aanzetten met de motor uit. Geen nieuwe accu nodig dus.
Morgen (i.p.v. afgelopen maandag) de spanrol laten vervangen. Maandag even 4 nieuwe (Bosch) bougies afhalen in het zuiden des lands en in de loop van volgende week laten monteren.
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
Donderdag naar de garage geweest, hebben ze de verkeerde spanrol besteld. Dat is mooi als je multiriem er net afgehaald is en de oude spanrol ook al los is.
Volgende week is het dan (hopelijk) toch echt zo ver, de auto krijgt nieuwe spanrollen en zelfs nieuwe bougies.
Gisteren nog een ritje naar Parijs zonder problemen, het blijft een prima wagen.
Volgende week is het dan (hopelijk) toch echt zo ver, de auto krijgt nieuwe spanrollen en zelfs nieuwe bougies.
Gisteren nog een ritje naar Parijs zonder problemen, het blijft een prima wagen.
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
Update:
Spanrollen zitten er ondertussen op. Multi-riemspanner was weer een verkeerd model. Juiste model was binnen 30 minuten op de zaak, helaas had ik geen tijd meer. Komende week moet deze dus nog even gemonteerd worden.
4 Bougies van "NGK" vervangen voor 4 LPG bougies van "Bosch". De bougies waren nog nooit vervangen zolang ik de auto in mijn bezit heb (30.000+ km). Advies gekregen om over 30.000 km de bougies weer te vervangen.
Ruim 1.800 km in 26,5 uur: Vrijdagavond om 18:00 met de BMW vanaf Amsterdam naar Lille (Frankrijk) vertrokken. Om 02:00 weer thuis, 07:00 reed ik weer weg richting Parijs en om 14:00 vertrokken vanuit Parijs richting Amsterdam. Nog nooit zo vaak in Frankrijk geweest laat staan binnen 24 uur....
Helaas is vandaag onderweg het bedieningspaneel van de airconditioning stuk gegaan. Display ziet zwart en de knopjes werken ook niet meer.
Binnenkort een afspraak maken met een trekhaak-specialist. M`n BMW krijgt namelijk een trekhaak zodat er een aanhanger mee kan op internationale ritten. Handig voor de bagage. Witte kentekenplaats al besteld en ontvangen, aanhanger is al gereserveerd en trekhaak offerte is al ontvangen en goedgekeurd.
Spanrollen zitten er ondertussen op. Multi-riemspanner was weer een verkeerd model. Juiste model was binnen 30 minuten op de zaak, helaas had ik geen tijd meer. Komende week moet deze dus nog even gemonteerd worden.
4 Bougies van "NGK" vervangen voor 4 LPG bougies van "Bosch". De bougies waren nog nooit vervangen zolang ik de auto in mijn bezit heb (30.000+ km). Advies gekregen om over 30.000 km de bougies weer te vervangen.
Ruim 1.800 km in 26,5 uur: Vrijdagavond om 18:00 met de BMW vanaf Amsterdam naar Lille (Frankrijk) vertrokken. Om 02:00 weer thuis, 07:00 reed ik weer weg richting Parijs en om 14:00 vertrokken vanuit Parijs richting Amsterdam. Nog nooit zo vaak in Frankrijk geweest laat staan binnen 24 uur....
Helaas is vandaag onderweg het bedieningspaneel van de airconditioning stuk gegaan. Display ziet zwart en de knopjes werken ook niet meer.
Binnenkort een afspraak maken met een trekhaak-specialist. M`n BMW krijgt namelijk een trekhaak zodat er een aanhanger mee kan op internationale ritten. Handig voor de bagage. Witte kentekenplaats al besteld en ontvangen, aanhanger is al gereserveerd en trekhaak offerte is al ontvangen en goedgekeurd.
Re: E36 316i automaat
En je maakt ook echt winst met deze ritjes? met onderhoud tijd ect?
Zal wel flink gas geven worden met een volle auto + karrtje achter
Zal wel flink gas geven worden met een volle auto + karrtje achter
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
@Sjeppie, ik maak een hele leuke winst, met name met de internationale ritjes. Onderhoud is gelukkig niet zo duur tot nu toe.
- Om de 15.000 km olie verversen (5,- filter + 10,80 olie = 15,80 euro per 15.000 km).
- H7 Lampjes kosten mij 0,94 euro per stuk. Deze gaan gelukkig niet snel stuk, prognose is +- 30.000 km per lampje.
- Multi-riem is net vervangen (30,- euro) gaat gegarandeerd minstens 120.000 km mee.
- Spanrollen zijn net vervangen (totaal kosten waarschijnlijk circa 50,- à 60,- euro), gaan weer lang mee.
Speciaal onderhoud:
- carterpakking (leeftijd en een beetje kilometrage gerelateerd)
- krukaskeerring (idem)
- Zeer bijzondere dingen dankzij "Europa-vakantie" en het ontbreken van een werkende elektrische fan (mijn eigen fout)
LPG-kosten over een rit van Amsterdam - Parijs - Amsterdam is net iets meer dan 30,- euro, België bedankt.
De auto is nu vaak (te) zwaar beladen met 5 personen, bagage en volle LPG-tank van 100 liter. Het gewicht van de aanhanger is vermoedelijk 65 KG, maximaal gewicht is 500 KG. Ik ga de cruise-control, als we deze weer werkend krijgen op 92 km/h vastzetten. Ik heb de tijd, een ongeluk zit in een klein hoekje zeker als je te snel rijdt met een aanhanger!
Op het moment van de foto zitten er 3 personen op de achterbank met bagage en 100 liter LPG in de tank + een 60% gevulde benzinetank.
Hoe lang ik erover doe maakt mij persoonlijk niet uit, als ik, mijn passagiers en de BMW maar weer veilig aankomen. Ben al lang blij dat ik hiermee meer overhoud dan 3 à 4 dagen 8 uur lang werken voor een werkgever als 18-jarige.
- Om de 15.000 km olie verversen (5,- filter + 10,80 olie = 15,80 euro per 15.000 km).
- H7 Lampjes kosten mij 0,94 euro per stuk. Deze gaan gelukkig niet snel stuk, prognose is +- 30.000 km per lampje.
- Multi-riem is net vervangen (30,- euro) gaat gegarandeerd minstens 120.000 km mee.
- Spanrollen zijn net vervangen (totaal kosten waarschijnlijk circa 50,- à 60,- euro), gaan weer lang mee.
Speciaal onderhoud:
- carterpakking (leeftijd en een beetje kilometrage gerelateerd)
- krukaskeerring (idem)
- Zeer bijzondere dingen dankzij "Europa-vakantie" en het ontbreken van een werkende elektrische fan (mijn eigen fout)
LPG-kosten over een rit van Amsterdam - Parijs - Amsterdam is net iets meer dan 30,- euro, België bedankt.
De auto is nu vaak (te) zwaar beladen met 5 personen, bagage en volle LPG-tank van 100 liter. Het gewicht van de aanhanger is vermoedelijk 65 KG, maximaal gewicht is 500 KG. Ik ga de cruise-control, als we deze weer werkend krijgen op 92 km/h vastzetten. Ik heb de tijd, een ongeluk zit in een klein hoekje zeker als je te snel rijdt met een aanhanger!
Op het moment van de foto zitten er 3 personen op de achterbank met bagage en 100 liter LPG in de tank + een 60% gevulde benzinetank.
Hoe lang ik erover doe maakt mij persoonlijk niet uit, als ik, mijn passagiers en de BMW maar weer veilig aankomen. Ben al lang blij dat ik hiermee meer overhoud dan 3 à 4 dagen 8 uur lang werken voor een werkgever als 18-jarige.
- woutervandriel
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:57
- Locatie: Borne
Re: E36 316i automaat
hangt lekker in de wielkast
valt me eerlijk gezegd nog wel mee had erger voorgesteld met de omschrijving!
valt me eerlijk gezegd nog wel mee had erger voorgesteld met de omschrijving!
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
Het geluid bij zelfs een klein drempeltje is verschrikkelijk... BRRR!!!!
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: E36 316i automaat
Vind het prachtig hoe je deze auto gebruikt/onderhoud, lekker rijden met die Bimmert........
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
Zo, daar ben ik weer. Door drukte ruim 1 maand niks geplaatst. Er is een hoop gebeurd ondertussen. Zo ben ik met de BMW meerdere keren naar Duitsland en Frankrijk geweest en zelfs naar Corvera (Murcia) Zuid-Spanje. Sinds januari al meer dan 50.000 kilometer gereden met de BMW.
Ondertussen een trekhaak onder de auto laten monteren begin oktober.
Begin oktober getracht de Volkswagen Passat 2.0 (1425 KG) van mijn vader op een auto-ambulance (660 KG) naar Nederland brengen, de auto was gestrand in Hochstadt boven Nürnberg met een opgeblazen motor. Ging perfect, de BMW had het zwaar maar alles ging goed. Totdat we na circa 100 km door de polizei van de weggehaald werden. 40% Overbeladen bijna 2.100 KG terwijl de auto 1.475 KG mag trekken. Don't try this at home.
Iedere week rijd ik naar Lille en/of Parijs om mensen weg te brengen en op te halen. Omdat de kofferbak vol is door de LPG-tank doe ik dit nu met een aanhanger(tje).
Eind oktober voor 3 volle daagjes naar Zuid-Spanje geweest met BMW en aanhanger. Tijdens de 2de dag van mijn vakantie een klapbandje, pure slijtage van de band. Het karkas was al zichtbaar. Even de ANWB bellen en binnen 2 uur zat ik in de taxi achter mijn eigen auto aan die op een auto-transsporter stond. 20,- Euro voor een zo goed als nieuwe band en weer door.
Terugreis naar Nederland 2.100 km in 23 uur non-stop:
De APK vervalt 12 januari dus ik mag de auto alweer voor de APK naar de garage sturen, direct maar gedaan. Gisteren is de auto nagelopen door de garage:
- 3 Nieuwe banden (Tsja, na 50.000 km op dezelfde banden die al onder de auto zaten bij aanschaf)
- 2 Fuseekogels
- 1 Kentekenlampje (lag al klaar in de auto, gratis van de sloop )
Afspraak gemaakt de fuseekogels maandag te laten monteren, wil ik de auto de garage uitrijden start de auto niet meer. Weer iets met de BENZINE-brandstofpomp. Tsja, als je dan toch in de garage staat....
Na controle werd duidelijk dat de brandstofpomp geen stroom krijgt bij starten maar de spanning is in orde. Kabelbreuk waarschijnlijk, wordt maandag vervangen. Relais en zekeringen zijn gecontroleerd en andere brandstofpomp van de sloop is ook geprobeerd.
Dit gebeurd even op vrijdag de 13de, met het cijfer 13 in het kenteken terwijl ik direct naar Frankrijk zou rijden. En dan nu de aanslagen op het nieuws, het moest zo zijn denk ik....
Ondertussen een trekhaak onder de auto laten monteren begin oktober.
Begin oktober getracht de Volkswagen Passat 2.0 (1425 KG) van mijn vader op een auto-ambulance (660 KG) naar Nederland brengen, de auto was gestrand in Hochstadt boven Nürnberg met een opgeblazen motor. Ging perfect, de BMW had het zwaar maar alles ging goed. Totdat we na circa 100 km door de polizei van de weggehaald werden. 40% Overbeladen bijna 2.100 KG terwijl de auto 1.475 KG mag trekken. Don't try this at home.
Iedere week rijd ik naar Lille en/of Parijs om mensen weg te brengen en op te halen. Omdat de kofferbak vol is door de LPG-tank doe ik dit nu met een aanhanger(tje).
Eind oktober voor 3 volle daagjes naar Zuid-Spanje geweest met BMW en aanhanger. Tijdens de 2de dag van mijn vakantie een klapbandje, pure slijtage van de band. Het karkas was al zichtbaar. Even de ANWB bellen en binnen 2 uur zat ik in de taxi achter mijn eigen auto aan die op een auto-transsporter stond. 20,- Euro voor een zo goed als nieuwe band en weer door.
Terugreis naar Nederland 2.100 km in 23 uur non-stop:
De APK vervalt 12 januari dus ik mag de auto alweer voor de APK naar de garage sturen, direct maar gedaan. Gisteren is de auto nagelopen door de garage:
- 3 Nieuwe banden (Tsja, na 50.000 km op dezelfde banden die al onder de auto zaten bij aanschaf)
- 2 Fuseekogels
- 1 Kentekenlampje (lag al klaar in de auto, gratis van de sloop )
Afspraak gemaakt de fuseekogels maandag te laten monteren, wil ik de auto de garage uitrijden start de auto niet meer. Weer iets met de BENZINE-brandstofpomp. Tsja, als je dan toch in de garage staat....
Na controle werd duidelijk dat de brandstofpomp geen stroom krijgt bij starten maar de spanning is in orde. Kabelbreuk waarschijnlijk, wordt maandag vervangen. Relais en zekeringen zijn gecontroleerd en andere brandstofpomp van de sloop is ook geprobeerd.
Dit gebeurd even op vrijdag de 13de, met het cijfer 13 in het kenteken terwijl ik direct naar Frankrijk zou rijden. En dan nu de aanslagen op het nieuws, het moest zo zijn denk ik....
Re: E36 316i automaat
Los van het plezier, levert het ook nog wat op? Lijkt erop dat je niet werkt maar puur rijd?
Wel lachen als je zo je inkomsten binnenhaalt.
Wel lachen als je zo je inkomsten binnenhaalt.
One life, live it!
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
Heey Maan,
Gelukkig levert het nog behoorlijk goed geld op, zeker als ik kijk naar mijn leeftijd van slechts 18. Ik houd altijd 30,- euro per 1.000 km apart voor onderhoud en dat is tot nu toe altijd voldoende geweest.
"In het dagelijks leven" moet ik stage lopen en naar school. Ritten gaan op vrijdagavonden en zaterdagen. Op zaterdag zit ik meestal met de BMW en aanhanger op de weg met internationale ritten van 07:00 - 22:00. Heerlijke zaterdagen!
Gelukkig levert het nog behoorlijk goed geld op, zeker als ik kijk naar mijn leeftijd van slechts 18. Ik houd altijd 30,- euro per 1.000 km apart voor onderhoud en dat is tot nu toe altijd voldoende geweest.
"In het dagelijks leven" moet ik stage lopen en naar school. Ritten gaan op vrijdagavonden en zaterdagen. Op zaterdag zit ik meestal met de BMW en aanhanger op de weg met internationale ritten van 07:00 - 22:00. Heerlijke zaterdagen!
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: E36 316i automaat
Wat een plezier kun je hebben van zo'n 316i
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Re: E36 316i automaat
Blijft geweldig om te lezen dat je zoveel plezier van je auto hebt! en dan ga ik schaamteloos naar een 328i
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|