Update: auto is gisteren voor specialistisch onderzoek weggeweest.
Het resultaat daarvan:
- Koppelomvormer -> nieuwe nodige
- Automaatbak nog nooit gereinigd bij 260.000km -> Herr Sagert mail gestuurd van ZF Dortmund (Holzwickede)
- Carterpan pakking lekt
- Krukaskeerring lekt
- Slang turbo naar intercooler -> niet helemaal in orde (wat niet gespecificeerd op de foto die ik maakte)
- M plaatje bumper mist
- Carterontluchting die slang/bruis breekt zowat van de droogte scheuren
- Inlaatspruitstuk met de swirl flaps zag er niet goed uit
- Stelaandrijving bovenbeensteun defect
- Radio antennekabel is ooit gebroken geweest bij de kofferbak. Daarom redelijk slechte ontvangst. Nieuwe bekabeling nodig.
- Panoramadak rubbers hebben voor lekkage gezocht
Auto gaat volgende week terug en dan worden alle bovenstaande punten in orde gemaakt cq vernieuwd/voorzien van nieuwe onderdelen (nieuwe spruitstuk dus ook).
Aangevuld nog met mijn persoonlijke wensen gaan de volgende zaken ook nog gebeuren:
- Nieuwe Xenonpeertjes erin (origineel BMW dus)
- Nieuwe remschijven voor/achter
- Nieuwe remklauwen + blokken
- Grote beurt algemeen
- Nieuwe velgen (Styling 246) voor winterbanden
Dat wordt een klap geld maar daarna ben ik zo blij als een konijn denk ik
