BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Symbolio » 09 okt 2015, 11:48

Kijk heren, bedankt :) Daar heb ik wel wat aan. Ze gaan er dus mooi uit :). Althans daar ga ik wel op aandringen.

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Degids » 09 okt 2015, 13:14

Als ik monteur zou zijn geweest, dan had ik ze mooi elk jaar schoongemaakt (tezamen met de rest van de lucht inlaat) en de swirl valves er mooi in laten zitten. Maar ja, dat zit er niet in, dus zijn ze er uit gehaald, want het risico op een kapotte motor kun je niet lopen.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door tom_il » 09 okt 2015, 13:58

Is een idee, maar ik zou dit niet aanraden daar bij elke demontage/montage er een kans op lekken is van het spruitstuk.
Eens het niet lekt zou ik er persoonlijk vanaf blijven tenzij echt nodig.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
RML84
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 mar 2015, 21:15
Locatie: Oenkerk, Friesland

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door RML84 » 09 okt 2015, 14:32

Ovanjole schreef:De touring is er ook in 35D uitvoering hoor;-)

Ik denk dat je rond de 35% tint zit als ik het zo zie... Er zijn apparaatjes om dat te meten(doet de politie ook geloof ik) of er moet een certificaat ergens tussen de papieren of autoboekjes zitten.
Dat kaartje is niets meer dan een geheugensteuntje voor jezelf. Alles wordt nagemeten indien er een controle nodig is. En het geld natuurlijk alleen voor de voorste portieren. De rest mag zo zwart als de nacht, mits je een rechter buitenspiegel hebt :gek:

Mooie bak.

Oh, en ik had in de 530d de swirlflaps er nog in bij 221.000km. Er was nog niets aan de hand en waren nog redelijk schoon. Toch eruit gehaald voor de veiligheid. Ik merk niets in het rijgedrag verder nu ze eruit zijn. :duim:
| '06 BMW 530i e61 compleet M | Eibach -30mm | Style m359 20' breedset 9&10.5j |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |

Gebruikersavatar
lekkerwijf1
Berichten: 1217
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
Locatie: Ommen

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door lekkerwijf1 » 10 okt 2015, 18:23

Mooie wagen. En ik zeg zsm eruit met die flaps. Is een kleine moeite met een groot plezier. Ik heb ook al aantal motoren gezien waar ze afgebroken waren. En dat gaat een bult geld kosten voor revisie ruil of een nieuwe motor.

Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Symbolio » 11 okt 2015, 08:37

Update: auto is gisteren voor specialistisch onderzoek weggeweest.
Het resultaat daarvan:

- Koppelomvormer -> nieuwe nodige
- Automaatbak nog nooit gereinigd bij 260.000km -> Herr Sagert mail gestuurd van ZF Dortmund (Holzwickede)
- Carterpan pakking lekt
- Krukaskeerring lekt
- Slang turbo naar intercooler -> niet helemaal in orde (wat niet gespecificeerd op de foto die ik maakte)
- M plaatje bumper mist
- Carterontluchting die slang/bruis breekt zowat van de droogte scheuren
- Inlaatspruitstuk met de swirl flaps zag er niet goed uit
- Stelaandrijving bovenbeensteun defect
- Radio antennekabel is ooit gebroken geweest bij de kofferbak. Daarom redelijk slechte ontvangst. Nieuwe bekabeling nodig.
- Panoramadak rubbers hebben voor lekkage gezocht

Auto gaat volgende week terug en dan worden alle bovenstaande punten in orde gemaakt cq vernieuwd/voorzien van nieuwe onderdelen (nieuwe spruitstuk dus ook).

Aangevuld nog met mijn persoonlijke wensen gaan de volgende zaken ook nog gebeuren:

- Nieuwe Xenonpeertjes erin (origineel BMW dus)
- Nieuwe remschijven voor/achter
- Nieuwe remklauwen + blokken
- Grote beurt algemeen
- Nieuwe velgen (Styling 246) voor winterbanden

Dat wordt een klap geld maar daarna ben ik zo blij als een konijn denk ik :gekdoen: :duimen:

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Bart70 » 11 okt 2015, 09:27

Dat gaat idd een klap geld kosten vrees ik, maar wel goed bezig, staat hij er weer picobello bij straks :duim:

Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Symbolio » 12 okt 2015, 10:25

21-10 afspraak bij ZF bevestigd :)

Ovanjole
Berichten: 931
Lid geworden op: 22 jan 2014, 15:22

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Ovanjole » 12 okt 2015, 10:31

Goed bezig man! Dat is een beste lijst....

Ik vraag me af, hoe weet je dat de koppelomvormer slecht is? En wat zijn de kosten van vervanging daarvan?
Ik zit ook te denken aan een beurt bij zf, volgens mij spoelen zij niet hè?

Je kar zal na deze punten wel weer fantastisch rijden!

Ovanjole
Berichten: 931
Lid geworden op: 22 jan 2014, 15:22

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Ovanjole » 12 okt 2015, 10:46

Ik heb ook net maar zf gebeld.... 21-10 een afspraak in delfsgauw...! Jij bij zf in Duitsland?

Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Symbolio » 13 okt 2015, 07:10

Ik weet het niet precies hoe je de koppelomvormer voelt. Ik voelde de allereerste keer dat ik reed met die auto een kleine schok van de 1-2 en soms voel ik die nog steeds. Uitleg die ik kreeg (en toen zat mijn hoofd al aardig vol) bleek een schijf te zijn die tegen een andere schijf drukte om het vermogen over te brengen en die waren niet meer goed. Dat veroorzaakte dat bokkige gedrag wat zich soms voordeed bij het rijden.

Ik ga inderdaad naar ZF Duitsland (Holzwickede). Dat ligt vlakbij mijn werk. Zij bieden een service aan met spoeling:
In dem Fhzg. ist ein ZF 6 HP-26 Getriebe verbaut.

Da bieten wir einen Getriebeölservice an , Kosten 545,-€ mit Spülung 625,-€
Die laat ik voor de zekerheid maar even volledig uitvoeren. Er zit geen olie-aflaat schroef op het differentieel anders had ik die ook laten doen (kon bij de 330i wel).

Ovanjole
Berichten: 931
Lid geworden op: 22 jan 2014, 15:22

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Ovanjole » 13 okt 2015, 22:14

Ach oké, duidelijk!
Ik wacht wel even af wat zf gaat zeggen. Ook over het diff, want volgens mij hebben we eenzelfde maar ze wilden toch olie verversen bij mij:-)

Mag ik vragen wat de kosten zijn voor een nieuwe koppelomvormer?

Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Symbolio » 14 okt 2015, 07:07

Als ik het weet hoor je het meteen :). Ik krijg deze week te horen wat alles totaal gaat kosten en dan snel de afspraak maken. Dat het duur gaat zijn kon ik ook wel invullen maar rijden moet ik toch ;). Gelukkig een goede baan met een dito salaris en weinig dure hobbies aan de andere kant want anders was dit toch wel vervelend.
Los daarvan, ondanks de hoge kosten in het begin heb ik nog NOOIT onkosten gehad aan mijn 330i. Als ik eens kijk naar de nieuwe auto's om mij heen die vrienden gekocht hebben en mijn ouders (Fiat Panda, Kia Pro'Ceed, Kia Venga, Opel Insignia) en de problemen die ze allemaal gehad hebben dan weet ik wel dat daar weinig kwaliteit tussen zit...

Ik leef echter wel met de gouden regel dat de auto's NOOIT gepakt worden voor korte ritten (<15km) met een koude motor. Dan altijd de auto van mijn vriendin of lopend. Ook kom ik nooit boven de 2500 toeren uit met de benzine of de 2200 met de diesel bij een koude motor (eerste 20km). Elke auto krijgt zeer regelmatig de dure benzine/diesel en ze zien elke maand ook de 240km/h een keer zodat ze goed schoon branden. Of dat tussen m'n oren zit of niet weet ik niet, wat ik wel weet is dat het tot nu toe zo gewerkt heeft ;)

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Quadrantz » 14 okt 2015, 10:07

Mooie bak hoor! Lijkt op die van mij alleen dan de LCI (maar dat had ik in je voorsteltopic al gezegd volgens mij ;)).

Balen van de onkosten! Hoeveel kms heeft ie gelopen?

Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007

Bericht door Symbolio » 14 okt 2015, 20:04

Bij aanschaf 2 weken terug 257.000, inmiddels 262.350km. Kilometervreter it is! Maar daar ben ik met een BMW niet bang voor. Ik heb btw als een gek nieuwe velgen nodig (vandaag hele tijd sneeuw in Duitsland).

Welke styling past hier mooi bij (OEM only!)? Ik zie wel veel mooie modellen voorbij komen maar ik wil het liefst een M-style velg hebben. Weet echter niet zeker welke origineel op de E60/E61 geleverd zijn. Ik ga ze bestellen in Duitsland of misschien bij mijn specialist (ligt eraan hoe snel ze de velgen kunnen hebben) want als de temperatuur zo blijft dan heb ik geen zin in trouble in Duitsland ;).

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”