Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
wel je secundaire lambda's uit laten zetten anders schiet ie in noodloop of erger....
-
-
-
Ik weet alleen nog niet wat de beste montage voor de spoiler is. Omdat ik het binnenframe van de klep er uit geslepen heb, heeft de klep eigenlijk geen stijfheid meer.
Zijn hier nog mooie oplossingen voor? of kan ik beter weer een achterklep met binnenframe gaan zoeken?
Zijn hier nog mooie oplossingen voor? of kan ik beter weer een achterklep met binnenframe gaan zoeken?
Of je kunt een frame maken in de kofferbak, of enkel een versteviging t.b.v de spoiler aan de kofferklep toevoegen (twee dwars balken bijvoorbeeld die op de kofferrand steunen). Chassis mounted spoiler gaat denk ik wat ingewikkeld worden. Of ja dan toch maar een nieuwe klep.
Wel een erg leuk project overigens.
Wel een erg leuk project overigens.
-
thnx.
Ik zit idd te denken aan een frame aan de klep, wat dan weer op de rand van de achterbak steunt.
Een frame in de kofferbak zelf wordt denk ik te zwaar of de groot en dat heb ik liever niet.
Ik heb ook gezocht naar afbeeldingen op google voor inspiratie, maar heb nog niks kunnen vinden.
Ik zit idd te denken aan een frame aan de klep, wat dan weer op de rand van de achterbak steunt.
Een frame in de kofferbak zelf wordt denk ik te zwaar of de groot en dat heb ik liever niet.
Ik heb ook gezocht naar afbeeldingen op google voor inspiratie, maar heb nog niks kunnen vinden.
Wij maken altijd langere aluminium platen naar de binnenste hoe van de carrosserie. Daardoor heeft je klep niets te dragen en worden de druk direct naar de koets verplaatst ipv eerst de halve klep te verbuigen. Mag me altijd berichten bellen etc als je met dit soort dingen zit(y)
-
Dat is mijn gedacht ook. dat je druk op de klep moet vermijden.
Maar heb jij foto's van zo'n systeem aan de binnenzijde?
Maar heb jij foto's van zo'n systeem aan de binnenzijde?
ik heb vrijdag weer een CAD dagje zeg maar dan beginnenn we ook dit type systeem voor een e36 te tekenen. ik kan je wel een paar fotot's daarvan sturen (y)
-
geweldig.
-
Heb je hem nu verstevigd aan de onderkant?
-
Bij gebrek aan voorbeelden, ben ik maar zelf eens gaan hobbyen en ik ben tot de onderstaande constructie van 30 en 40mm aluminium profielen gekomen. De constructie ligt bij een gesloten klep rechtstreeks op de carrosserie van de kofferbak. Hierop heb ik ook profielen geplaatst zodat je een vlak contactoppervlak krijgt.
Het totaal weegt niet meer dan een originele achterklep en lijkt stevig.
Ik ben er met mijn 83 kilo eens op gaan zitten en aan de spoiler gaan hangen en volgens mijn vader (die in de kofferbak is gaan liggen) tordeerde de constructie niet.
Ik weet eigenlijk ook niet wat een gemiddelde spoiler aan kilo's downforce levert.
De volgende keer dat ik ga rijden plaats ik een camera achter de achterruit in de kofferbak om te kijken wat er gebeurd.
Het totaal weegt niet meer dan een originele achterklep en lijkt stevig.
Ik ben er met mijn 83 kilo eens op gaan zitten en aan de spoiler gaan hangen en volgens mijn vader (die in de kofferbak is gaan liggen) tordeerde de constructie niet.
Ik weet eigenlijk ook niet wat een gemiddelde spoiler aan kilo's downforce levert.
De volgende keer dat ik ga rijden plaats ik een camera achter de achterruit in de kofferbak om te kijken wat er gebeurd.
Ziet er wel stevig uit. alles met blind klink nagels aan elkaar gezet?