
Mijn Bmw (316 e46 bj2000) liep al een korte tijd niet erg lekker. Ik miste vermogen en stationair liep hij als een dooie hond. Helaas enorm druk met werk en kwam er eigenlijk gewoon even niet aan toe (stom!).
Hij moest wel voor de apk weg dus ik liet hem ook meteen uitlezen en jahoor: Viergasmeting te hoog en uitlezen gaf een foutcode op cilinder 4.
Ik dacht eerst aan de bobine dus deze heb ik vervangen maar helaas zonder resultaat, vervolgens de complete injectie gereinigd en door gemeten en ook dat was allemaal prima.
Besloot toen toch maar om ff de compressie te meten, en jawel hoor, nauwelijks druk op cilinder vier

Dus nu ben ik de kop er maar aan het afhalen en hoop van alle harte dat het probleem een verbrande klep(zitting) is en niet de zuiger.
Nu vraag ik mij af of hier iemand wel eens hetzelfde heeft gehad met z'n bimmer?
En heeft iemand hier zelf wel eens zijn kop van een M43 afgehaald? Vraag me nog een paar dingen af.
Is een kop van een E36 met een m43 blok precies het zelfde?
of van een E46 318?
Ik zal het updaten, en wat foto's...
