Ik ben van plan (lees: ik wil) een sub in te bouwen in mijn E39 touring (2000, pre facelift). Ben niet tevreden over de diepte van het geluid momenteel (ik vind de speakers eigenlijk best oke). Omdat ik continue mijn best doe om de E39 zo 'normaal' mogelijk te houden, is mijn oog gevallen op een subwoofer die makkelijk weg te werken is: de Pioneer TS WX210A. Deze moet mijns inziens mooi in te bouwen zijn in een van de twee 'vakken' in de kofferruimte (aan de zijkanten).
Nu het probleem: ik heb een radio zonder DSP, en zonder wisselaar. Met andere woorden: er is in het geheel geen bedrading aanwezig in de kofferruimte. En ja, ik heb ook onder het paneel achter de achterbank gekeken, dat is helemaal leeg (pluspunt: mooie plek om e.e.a. in weg te werken).
Mijn vraag: hoe kan ik deze sub nu het beste aansluiten? Ik denk dat ik de speakers achterin (ik heb speakers in de hemel zitten achterin) moet 'aftappen' met een High/Low converter, waar vervolgens 2x RCA uit komt, zodat ik de woofer daar met tulp op kan aansluiten. Als deze aanname klopt:
- Welke (eenvoudige) H/L converter raden jullie aan?
- Nog belangrijker: hoe kom ik bij die draden? Waar zitten die weggewerkt? Ik kan dat zo gauw niet vinden (zonder al te veel interior trim weg te halen).
- Waar kan ik het beste (geschakelde) power vandaan halen?