Sinds een paar maanden hebben we een mooie rottweiler, en die moet comfortabel mee kunnen. Hierdoor aan het zoeken geweest naar wel 100-en verschillende merken en types auto. Elke keer blijft de BMW toch net wat langer open staan...
Met name (zo weet ik inmiddels) de F10 kan mij erg bekoren vanwege het lijnenspel van de motorkap. Helaas valt deze buiten budget voor nu, dus heb ik het next best alternative bekeken: de 530d.
Mede oa door dit forum te weten gekomen dat dit het beste de 235pk versie moest zijn ivm de sterkere automaatbak en nieuwere motor. Veilig gezegd:na 2006, dus ben naar 2007 gaan kijken.
Panoramadak vond ik erg fraai, en de nieuwere navi (prof), comfort stoelen, plus xenon. Dat waren zon beetje de minimale eisen.
Deze heb ik inmiddels gevonden, in een mooie kleur grijs, uit 09-2007.
Daar ik best wat kilometers maak, heb ik avonden zitten rekenen, en ben toch op een diesel uitgekomen. (Dat ik dat ooit zwart op wit zou durven zetten zeg...)
Ik ben altijd zwaar anti-diesel geweest... Ratelende stinkende knikkerbakken, bah!! Echter, door mijn antipathie tegen diesel, nooit dichtbij een beemer gestaan, laat staan er in gezeten
Het moge duidelijk zijn: ik ben verkocht...
Het liefst hoor ik nog steeds een laagtoerig amerikaans V8 koppelbeest van 7+ liter, maar realisme staat dat in de wg met ca. 45.000 km/jaar. Mijn 2560Kg. lincoln doet ca 1:4 op lpg, en dat is gewoon niet (meer) te doen. Neem daarbij dat Dhr Weekers de oldtimerhobby kapot heeft gemaakt, heeft geresulteerd in de aankoop van genoemde Touring
Nu een beetje snuffelen op het forum naar alle mogelijkheden en hebbelijkheden van de 530D.
Eerste wat ik wil toevoegen, is een (elektrische) trekhaak, dus als iemand tips of adresjes heeft...?
Dank!!!