Dutchlincoln :530D 2007

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Dutchlincoln

Dutchlincoln :530D 2007

Bericht door Dutchlincoln » 01 jan 2016, 20:28

Hallo,

Sinds een paar maanden hebben we een mooie rottweiler, en die moet comfortabel mee kunnen. Hierdoor aan het zoeken geweest naar wel 100-en verschillende merken en types auto. Elke keer blijft de BMW toch net wat langer open staan...
Met name (zo weet ik inmiddels) de F10 kan mij erg bekoren vanwege het lijnenspel van de motorkap. Helaas valt deze buiten budget voor nu, dus heb ik het next best alternative bekeken: de 530d.
Mede oa door dit forum te weten gekomen dat dit het beste de 235pk versie moest zijn ivm de sterkere automaatbak en nieuwere motor. Veilig gezegd:na 2006, dus ben naar 2007 gaan kijken.
Panoramadak vond ik erg fraai, en de nieuwere navi (prof), comfort stoelen, plus xenon. Dat waren zon beetje de minimale eisen.
Deze heb ik inmiddels gevonden, in een mooie kleur grijs, uit 09-2007.
Daar ik best wat kilometers maak, heb ik avonden zitten rekenen, en ben toch op een diesel uitgekomen. (Dat ik dat ooit zwart op wit zou durven zetten zeg...)
Ik ben altijd zwaar anti-diesel geweest... Ratelende stinkende knikkerbakken, bah!! Echter, door mijn antipathie tegen diesel, nooit dichtbij een beemer gestaan, laat staan er in gezeten :emo: .

Het moge duidelijk zijn: ik ben verkocht... :gekdoen:

Het liefst hoor ik nog steeds een laagtoerig amerikaans V8 koppelbeest van 7+ liter, maar realisme staat dat in de wg met ca. 45.000 km/jaar. Mijn 2560Kg. lincoln doet ca 1:4 op lpg, en dat is gewoon niet (meer) te doen. Neem daarbij dat Dhr Weekers de oldtimerhobby kapot heeft gemaakt, heeft geresulteerd in de aankoop van genoemde Touring :) . 300 euro per maand aan HSB met eerdergenoemd verbruik, is gewoon onrealistisch. (By the way: die 45k maakte ik niet met de Lincoln hoor.. Was puur een hobbyauto, welke zo nu en dan een keer dagelijks werd gebruikt.)

Nu een beetje snuffelen op het forum naar alle mogelijkheden en hebbelijkheden van de 530D.

Eerste wat ik wil toevoegen, is een (elektrische) trekhaak, dus als iemand tips of adresjes heeft...?

Dank!!!

Quadrantz

Re: Dutchlincoln :530D 2007

Bericht door Quadrantz » 01 jan 2016, 21:07

Welkom mede 530D rijder en plaatsgenoot ;).

Erg goeie keuze heb je gemaakt! Ik heb de 231pk versie die al flink verbeterd is tov de 218pk versie :).

Ik rij ook zo'n 40 a 50K per jaar, deze heb ik nu zo'n 15mnd in bezit. Nog nooit heeft ie me in de kou laten staan dus ben er zeer tevreden over!

Panodak is idd mooi maar heeft helaas ook de nodige kwaaltjes, check het forum maar even.

Swirlflaps zou ik er uit laten halen --> zoek ook maar even op het forum ;).

Foto's zien we hier graag btw!

Veel plezier hier en met de bimmer en wie weet komen we elkaar nog tegen :duim:

Dutchlincoln

Bericht door Dutchlincoln » 01 jan 2016, 21:52

Hi,

De kwaaltjes ben ik idd allemaal tegen gekomen, zit al 3-4 dagen continue te lezen.. :gek:
Swirlflaps ben ik nog niet van overtuigd. Auto heeft alle beurten en service gehad, dus ik neem aan ook alle updates.

Als ik hem heb moeten we misschien maar eens live bijkletsen en ervaringen uitwisselen, altijd leuk :)

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 02 jan 2016, 13:48

Welkom hier !

Yessssss, weer een 5 serie er bij hier :gekdoen: 5 serie rules ;)

Mooi voorsteltopic :duim:

Was er al om fotootjes gevraagd :whistle:

De swirlflaps zou ik er meteen uit laten halen, staat los van alle updates ! Je hebt de opties die ik ook standaard er in zou willen hebben, verder zijn er zoveel opties mogelijk dat je daar beter niet naar kunt kijken hahaha.

Tevens nodig ik je meteen maar uit voor 24 april Hier kun je meteen ervaringen delen met iedereen ;)

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan rustig even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook altijd even de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.

Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe en ik zie je wagen hopelijk ook nog in het showroom gedeelte voorbij komen :duim:

Dutchlincoln

Bericht door Dutchlincoln » 02 jan 2016, 15:56

Bart70 schreef:Welkom hier !

Was er al om fotootjes gevraagd :whistle:
Nu wel.. :gekdoen: :gekdoen:

Maar ik maak ze wel als ie voor de deur staat en ik de sleutels heb.. :)

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 02 jan 2016, 17:39

:duimen:

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 03 jan 2016, 15:33

Welkom op het forum,

Complimenten voor je voorstel-topic :duimen:

Over foto's zal ik zwijgen :whistle:

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Dutchlincoln

Bericht door Dutchlincoln » 02 apr 2016, 12:39

Ik heb vorige week in duitsland bij autoteilemann voor 58,95 per stuk 2x de Osram Xenarc Nightbreaker unlimited besteld. Type 66140XNB. 70% meer lichtoutput, naar het schijnt. Ik houd niet van een blauwe gloed, en ben zeker in de winter nogal eens snel verblind, dus vind de 4350Kelvin prima (denk ik.)

Vanmorgen zijn ze binnengekomen, en heb ze gelijk gemonteerd. Nu even wachten tot het donker wordt, dan kan ik eens zien of er inderdaad zoveel meer licht uit komt.
Montage viel (achteraf) heel erg mee eerlijk gezegd. 4 boutjes los, rivhting het scherm uitsteken, en je hebt hem er uit.

Tipje: Wat ik zelf altijd doe als ik iets koop of vervang, is de datum aan de achterkant er met watervaste stift opschrijven. (afhankelijk van hetgeen het betreft zet ik er ook prijs en winkel bij, echt superhandig als je wat wil terugzoeken...) Heeft in het verleden al hele leuke (maar ook handige) situaties opgeleverd.

DennieV

Bericht door DennieV » 02 apr 2016, 20:40

Ben benieuwd naar de lichtopbrengst,mijn xenon lijkt ook weer 'op' te zijn,ze branden altijd dus kan wel kloppen.
Langzaam op zoek maar nieuwe en snel US daylight programmeren.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

pointer16

Bericht door pointer16 » 03 apr 2016, 16:07

welkom op het forum...
Alcohol vrij bier is als een BH aan de waslijn.... Het beste is er uit.

Dutchlincoln

Bericht door Dutchlincoln » 17 apr 2016, 07:44

@Pointer: Dank je.

Lichtopbrengst vind ik geweldig, al heb ik geen vergelijkingsmateriaal met origineel.
Ik heb hier een binnendoorweggetje naar mijn werk wat niet verlicht is, en waar een paar drempels liggen. Het viel me op dat wanneer ik over een drempel rijd, de paaltjes, borden, en reflectoren langs de weg allemaal oplichten tot aan het einde van de weg! Op de dagteller gemeten is dat ruim 1,2Km ! Dat vind ik toch een best bereik eerlijk gezegd.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”