Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 feb 2009, 11:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door daNpy » 08 jan 2016, 21:56

Leooo schreef:Laten we zeggen dat het een gevalletje beroepsdeformatie is van mijn kant maar stel dat er nog wat benzine(dampen) is blijven liggen/hangen en je zet je lasapparaat aan... :whistle:

Verder is thinner inderdaad heel agressief, dat laat je lak niet heel.
En laswerk wel dan?

Ik heb de bitumen eruit gebikt en daarna met thinner alles schoon gemaakt. Niet echt gemerkt dat de lak daarvan loskwam, maar van het bikken en de staalborstel was er toch al een boel af:

Afbeelding

Daarna de voeten voor de kooi erin gezet:
Afbeelding

En de hele boel gespoten (dat moet toch gebeuren...)

Afbeelding

Vanreijmersdal
Berichten: 176
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Vanreijmersdal » 19 jan 2016, 15:58

Ik heb een begin gemaakt met het verwijderen van de Bitumen en het uitdunnen van de kabelboom.

Dit was het resultaat nadat ik er 1 keer met wasbenzine overheen was gegaan.
De rest maak ik schoon nadat de rolkooi erin zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik bezig was met de kabelboom, drong het ook tot mij door dat je de kabelboom nooit echt mooi kan wegwerken zonder dashboard. Een aantal van jullie hadden dat natuurlijk al aangegeven, maar ik wilde graag met mijn "anti gewicht tik" de 10kg besparen. Maar ik heb ook altijd gezegd dat dit een nette racer moest gaan worden. Ik ben dus overstag gegaan en heb geaccepteerd dat deze 10kg dan toch maar terug moet.

Dus ik ben opzoek gegaan naar een dashboard en heb aangeklopt bij de persoon die mijn gehele interieur had overgenomen, met de vraag of ik het dashboard terug kon kopen. Dat was gelukkig geen probleem.
Afbeelding

Maar met mijn "anti gewicht tik" heb ik toch de haakseslijper erin gezet en ben ik van 10kg naar 5,6 kg gegaan :hungry:
In het kader van een nette racer, heb ik ook meteen het e.e.a. (met dit eerste opzetje) netjes gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Boesboes
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 nov 2015, 15:27

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Boesboes » 19 jan 2016, 16:41

maar met je gewichts tik kun je dan niet de electrische ramen ditchen? of scheelt dat niet veel?

alcantara ziet er wel heel strak uit :duim:

Vanreijmersdal
Berichten: 176
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Vanreijmersdal » 19 jan 2016, 18:31

Boesboes schreef:maar met je gewichts tik kun je dan niet de electrische ramen ditchen? of scheelt dat niet veel?
Ja dat kan zeker en het scheelt behoorlijk veel gewicht en dat gaat ook zeker nog gebeuren, maar niet nu. Heeft met budget te maken.

De coupe heeft geen raamstijlen, dus dan moet ik voorgevormde ruiten kopen en als nog moet ik dan een frame maken/kopen want anders sluit de ruit niet goed aan. Maar eigenlijk ziet het er ook niet echt mooi uit.

Afbeelding

Voorgevormde ruiten zijn veel duurder dan zelf maken.

Dus dan wil eigenlijk meteen polyester deuren, want dan zijn ze ook echt meteen lichter en heb je een raamstijl als hieronder. Deze moeten dan natuurlijk wel weer in kleur gespoten worden, dus het is niet echt de goedkoopste oplossing.

Afbeelding

manzana
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2014, 22:43

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door manzana » 19 jan 2016, 18:51

Mooi gedaan met die schakelaars!

Tom V
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 feb 2015, 22:10

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Tom V » 19 jan 2016, 19:43

Heb je daar de interieurstrips laten flocken?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 feb 2009, 11:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door daNpy » 19 jan 2016, 19:43

De rest maak ik schoon nadat de rolkooi erin zit.
Zeker weten? Met kooi erin kun je overal veel moeilijker bij....

Vanreijmersdal
Berichten: 176
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Vanreijmersdal » 19 jan 2016, 21:10

manzana schreef:Mooi gedaan met die schakelaars!
thnx

Vanreijmersdal
Berichten: 176
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Vanreijmersdal » 19 jan 2016, 21:11

Tom V schreef:Heb je daar de interieurstrips laten flocken?
Nee, deze heb ik beplakt met alcantara folie, werkt erg goed.
Plakt alleen niet zo goed op het dashboard zelf.

Vanreijmersdal
Berichten: 176
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Vanreijmersdal » 19 jan 2016, 21:13

daNpy schreef:
De rest maak ik schoon nadat de rolkooi erin zit.
Zeker weten? Met kooi erin kun je overal veel moeilijker bij....
Nee nog niet, ik moet nog maar even kijken. Ik was het schoonmaken voor nu even zat.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 feb 2009, 11:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door daNpy » 23 jan 2016, 13:17

Vanreijmersdal schreef:
Nee nog niet, ik moet nog maar even kijken. Ik was het schoonmaken voor nu even zat.
Ik zou zo veel mogelijk doen zolang de kooi er nog niet in zit... daarna is het allemaal veel lastiger te bereiken.

Vanreijmersdal
Berichten: 176
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Vanreijmersdal » 02 feb 2016, 08:26

Is er iemand die mij kan helpen met een aansluit/stroomschema van het contactslot voor een e46 coupe?
Ik heb een startpaneel dat ik wil aansluiten, maar ik kan moeilijk achterhalen welke draden ik moet gebruiken.

Vanreijmersdal
Berichten: 176
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Vanreijmersdal » 12 feb 2016, 10:54

Over een tijdje is het de bedoeling om wat meer vermogen uit de 330 te halen.
Hiervoor ben ik aan het kijken naar een ander uitlaatsysteem, 1 voor het gewicht en 2 voor een betere flow.
Het spruitstuk (waar ook de katalysator in zit) wordt vervangen door een spaghetti en dan worden de lambda's ook meteen software matig aangepast.
Dan wil ik eigenlijk het middenstuk (waar 2 dempers in zitten) vervangen door een bv x-pipe of eisenmann soundpipe.
En als laatste dan de einddemper, ik twijfel nog of ik met origineel blijf rijden of dat ik deze dan ook meteen vervang.

Alleen nu de vraag ivm het geluid. Op diverse circuits ben je gebonden aan het geluid en ik ben bang dat wellicht met alleen een einddemper (origineel of vervanging) er misschien te veel geluid uitkomt.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Of misschien is het een beter alternatief om juiste de midden dempers te laten en de einddemper te vervangen als rechte pijp.

Vanreijmersdal
Berichten: 176
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Vanreijmersdal » 12 feb 2016, 11:05

Nog een vraagje, dit heeft te maken met de montagepunten voor de 6 puntsgordel.
Ik heb in het KNAF jaarboek zitten neuzen en hierin staat alleen onder welke hoek de gordels moeten en dat ze niet aan de stoelbevestiging mogen. Maar wat is de stoelbevestiging? Zij dat alleen de zij steunen of ook de plaat (zoals ik die heb op de foto hieronder) waarop de stoel staat?
Deze vraag is omdat ik niet precies weet dat ik met het montagepunt onder de stoel mag en moet.

Mag dit?
Afbeelding

Of moet het zo met de ogen in de vloer en moet de vloer dan nog extra verstevigd worden?
Afbeelding

Leooo
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2014, 20:34
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool

Bericht door Leooo » 12 feb 2016, 13:33

De sleutel gegevens heb ik ook niet kunnen vinden. Opzich niet zo gek, anders zou je ook makkelijk kunnen vinden hoe een auto te starten zonder sleutel. Als ie nog op kenteken staat, gewoon naar de dealer rijden, vinden die jongens wel mooi.

Dit heb ik gebruikt om de gordels te positioneren;
https://www.schrothracing.com/sdocs/200 ... ctions.pdf

Daarnaast heb ik Biesheuvel nog om advies gevraagd. Zij vertelde mij, zolang de baseplate onder de auto zit (waar je je oog in schroeft http://www.biesheuvel.nl/automotive/int ... 55953.html) is het goed. Andere optie is je baseplate aan de binnenkant van de auto te lassen. maar onderop werd geadviseerd (vastzetten dmv draad op het oog + puntlas)

Optie 2 is volgens mij correct, zo verdeel je namelijk de G krachten over meerdere punten. Optie 1 zit vast op 'maar' 4 punten ipv 6 punten bij optie 2 (excl shoulder straps)

Ik vraag me alleen af of je niet te hoog uit komt met je helm (ivm de kooi)
Ik ben 1,91m en ik moet eigenlijk mijn steunen 2 tot 3 cm verlagen.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”