///M5 E60 VRKOCHT
Re: ///M5 E60
Hahahahaha, dat is idd krap parkeren, de wagen is een stukje breder he
Veel plezier met de wagen, gaat helemaal goed komen
Veel plezier met de wagen, gaat helemaal goed komen
Re: ///M5 E60
De kunst is om hem aan de bijrijderskant strak tegen de muur te zetten, dan kon de deur van de M3 bijna helemaal open, deze gaan helemaal open, dus makkelijk in/uitstappen.
Gr Ron
Gr Ron
Re: ///M5 E60
Erg mooie M5 heb je daar!! Staat er zeer strak bij en goed onderhouden zo te lezen
Idd strak parkeren maar als je daarna lekker ruim kan in/uitstappen is ook wel zo relaxed
Idd strak parkeren maar als je daarna lekker ruim kan in/uitstappen is ook wel zo relaxed
Re: ///M5 E60
Past perfect ! Zo belangrijk om je auto lekker in de garage te zetten. Weg van alle invloeden en elementen. Die van mij staat altijd in de garage incl pyjama haha
Re: ///M5 E60
Mijne staat ook altijd in de garage, dan wel zonder pyjama
De garage van mij heeft een beetje dezelfde afmetingen wat dat betreft, alleen zet ik hem wel altijd in het midden. Is wat krap maar goed te doen. Heb nog een deur aan de zijkant van de garage waar de fiets oa door kan.
De garage van mij heeft een beetje dezelfde afmetingen wat dat betreft, alleen zet ik hem wel altijd in het midden. Is wat krap maar goed te doen. Heb nog een deur aan de zijkant van de garage waar de fiets oa door kan.
Re: ///M5 E60
Gisteren de wagen in het echt gezien, een plaatje hoor en mooi om te zien dat echt alles aan onderhoud er bij geleverd was !
Alle boekjes, rekeningen etc en zelfs de oude lagerschalen.
Knappe wagen waar je veel plezier aan gaat beleven en zometeen nog een mooi taxatierapport er bij ook
Hopelijk zien we elkaar 24 april in Odijk weer, was erg gezellig
Alle boekjes, rekeningen etc en zelfs de oude lagerschalen.
Knappe wagen waar je veel plezier aan gaat beleven en zometeen nog een mooi taxatierapport er bij ook
Hopelijk zien we elkaar 24 april in Odijk weer, was erg gezellig
Re: ///M5 E60
inderdaad...prachtig!
Re: ///M5 E60
Zitten inmiddels weer originele nieren in, eind maart/begin april gaat de M5 naar Zwolle voor de APK. Worden meteen de velgen opgeknapt en opnieuw gespoten. Ben nog aan het dubben, wel of geen Eibach veren
Inmiidels wel wat ervaring opgedaan met de M5. Compleet andere auto dan mijn M3 E46 semi-trackday. Die was eigenlijk altijd voor het gooi en smijtwerk, wel of geen M-stand. De M5 is meer een limousine die lekker met een muziekje zo 250km wegvreet met power knopje aan. Alleen dan is het niet echt iets bijzonders en voel je dat je met 1700+ kilo op de weg zit. Naar mijn mening is die vering dan wel erg slap. Dat mag wel iets stugger. Als ik alleen in de M5 zit staat ie altijd op de M-stand. Kom uit de M3 natuurlijk wel uit de Recaro kuipstoelen en zat bijna op de straat zo laag waren die, de M5 zit duidelijk hoger. Ben ik nu aan gewend en bevalt goed. Wat betreft vermogen, de M3 had zo'n 350 PK met iets minder dan 1400 kilo. De M3 heeft meer vermogen maar weegt ook een klap meer. Toch lijkt het vermogen van de M5 als je het aanspreekt veel bruter te zijn. Tot 4000 toeren ben je al vlotter dan 95% van de medeweggebruikers. Tot 6000 ben je de meeste GTI's achtigen ook wel kwijt en tot 8200 wordt het gewoon gruwelijk snel. Er zijn maar een handvol auto's die je in de M5 niet bij kan houden, bijv de nieuwe M5 en een nieuwe Audi RS6. Maar goed, die klonken als een hybride.
Verder geen klapje verkeerd aan de M5, alles doet het, kraakt piept niets, gewoon genieten dus.
Gr Ron
Inmiidels wel wat ervaring opgedaan met de M5. Compleet andere auto dan mijn M3 E46 semi-trackday. Die was eigenlijk altijd voor het gooi en smijtwerk, wel of geen M-stand. De M5 is meer een limousine die lekker met een muziekje zo 250km wegvreet met power knopje aan. Alleen dan is het niet echt iets bijzonders en voel je dat je met 1700+ kilo op de weg zit. Naar mijn mening is die vering dan wel erg slap. Dat mag wel iets stugger. Als ik alleen in de M5 zit staat ie altijd op de M-stand. Kom uit de M3 natuurlijk wel uit de Recaro kuipstoelen en zat bijna op de straat zo laag waren die, de M5 zit duidelijk hoger. Ben ik nu aan gewend en bevalt goed. Wat betreft vermogen, de M3 had zo'n 350 PK met iets minder dan 1400 kilo. De M3 heeft meer vermogen maar weegt ook een klap meer. Toch lijkt het vermogen van de M5 als je het aanspreekt veel bruter te zijn. Tot 4000 toeren ben je al vlotter dan 95% van de medeweggebruikers. Tot 6000 ben je de meeste GTI's achtigen ook wel kwijt en tot 8200 wordt het gewoon gruwelijk snel. Er zijn maar een handvol auto's die je in de M5 niet bij kan houden, bijv de nieuwe M5 en een nieuwe Audi RS6. Maar goed, die klonken als een hybride.
Verder geen klapje verkeerd aan de M5, alles doet het, kraakt piept niets, gewoon genieten dus.
Gr Ron
Re: ///M5 E60
Gefeliciteerd Ron ! Prachtige auto's blijven het toch.
Is er met het groot onderhoud ook gekeken naar de vanos pomp dat je weet ? Die willen nog wel eens de geest geven na verloop van tijd.
Is er met het groot onderhoud ook gekeken naar de vanos pomp dat je weet ? Die willen nog wel eens de geest geven na verloop van tijd.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: ///M5 E60
De vanospomp is eruit geweest, getest en goed bevonden. Geen speling of slijtage geconstateerd. Hieronder foto van de vanostest.
Al klinkt de M5 bij een koude start als een hese diesel, er rammelt en ratelt niets.
Gr Ron
Al klinkt de M5 bij een koude start als een hese diesel, er rammelt en ratelt niets.
Gr Ron
Laatst gewijzigd door Bart70 op 22 feb 2016, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Re: ///M5 E60
Goed zo, zuinig op zijn maar. Die 10 cylinders komen nooit meer en dat geluid bij 7.500 + toeren, kippenvel...
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: ///M5 E60
Klopt, 10 cilinders is helaas over. Zo jammer. BMW perst nu uit een 2000 cc 4 cilinder motor 258 pk, kan aan dat geluid niet wennen, wil ik ook niet.
Re: ///M5 E60
Mooi herkenbaar verhaal Ron ! Mooie plaatje van de vanos druk test. Echt super fijn dat jou auto zo goed gedocumenteerd was.
De vanos pomp is toch niet zozeer het probleem maar de vanosleiding. Met een slechte leiding kunnen naar verloop van tijd leuke klachten voorbij komen. Preventief vervangen dat ding tegelijk met de lagers.
Zo jammer dat de v10 dood is. Las laatst nog dat Honda vrijwel klaar was met een v10 nsx om o.a. Dat lexus overprized gebakje tegenstand te bieden. Van mij mocht de f10 m5 best een V8 hebben maar dan moet hij wel atmosferisch zijn en minstens net zo lekker klinken als de e39 V8. Die overigens maar een beetje opgekalefaterde 540 was. Dus zo moeilijk kon dat toch niet zijn. Hadden ze al hun tijd kunnen besteden aan wat pk's en ijsberen eruit te toveren. Ipv die stofzuiger
De vanos pomp is toch niet zozeer het probleem maar de vanosleiding. Met een slechte leiding kunnen naar verloop van tijd leuke klachten voorbij komen. Preventief vervangen dat ding tegelijk met de lagers.
Zo jammer dat de v10 dood is. Las laatst nog dat Honda vrijwel klaar was met een v10 nsx om o.a. Dat lexus overprized gebakje tegenstand te bieden. Van mij mocht de f10 m5 best een V8 hebben maar dan moet hij wel atmosferisch zijn en minstens net zo lekker klinken als de e39 V8. Die overigens maar een beetje opgekalefaterde 540 was. Dus zo moeilijk kon dat toch niet zijn. Hadden ze al hun tijd kunnen besteden aan wat pk's en ijsberen eruit te toveren. Ipv die stofzuiger
Re: ///M5 E60
Er zit meer verschil tussen de e39 540 en e39 M5 dan je denkt.