Zitten inmiddels weer originele nieren in, eind maart/begin april gaat de M5 naar Zwolle voor de APK. Worden meteen de velgen opgeknapt en opnieuw gespoten. Ben nog aan het dubben, wel of geen Eibach veren
Inmiidels wel wat ervaring opgedaan met de M5. Compleet andere auto dan mijn M3 E46 semi-trackday. Die was eigenlijk altijd voor het gooi en smijtwerk, wel of geen M-stand. De M5 is meer een limousine die lekker met een muziekje zo 250km wegvreet met power knopje aan. Alleen dan is het niet echt iets bijzonders en voel je dat je met 1700+ kilo op de weg zit. Naar mijn mening is die vering dan wel erg slap. Dat mag wel iets stugger. Als ik alleen in de M5 zit staat ie altijd op de M-stand. Kom uit de M3 natuurlijk wel uit de Recaro kuipstoelen en zat bijna op de straat zo laag waren die, de M5 zit duidelijk hoger. Ben ik nu aan gewend en bevalt goed. Wat betreft vermogen, de M3 had zo'n 350 PK met iets minder dan 1400 kilo. De M3 heeft meer vermogen maar weegt ook een klap meer. Toch lijkt het vermogen van de M5 als je het aanspreekt veel bruter te zijn. Tot 4000 toeren ben je al vlotter dan 95% van de medeweggebruikers. Tot 6000 ben je de meeste GTI's achtigen ook wel kwijt en tot 8200 wordt het gewoon gruwelijk snel. Er zijn maar een handvol auto's die je in de M5 niet bij kan houden, bijv de nieuwe M5 en een nieuwe Audi RS6. Maar goed, die klonken als een hybride.
Verder geen klapje verkeerd aan de M5, alles doet het, kraakt piept niets, gewoon genieten dus.
Gr Ron