Ok, tijd voor een korte update:
Na de motorrevisie viel redelijk snel op dat de toon van de motor toch niet helemaal die melodische 6-cylinder toon was. Er zat iets te veel bass in. Buitendien kwam er een naar luchtje via de kachel naar binnen.
Naar verdere inspectie bleek dat er een lekkage ergens aan een van de twee uitlaat-spruitstukken zat en dat de kleppendekselpakking lekt
De geur binnen was dus een mix van uitlaatgassen en verbrande olie die van de kleppendeksel zo af en toe op de hete uitlaat drupte. Omdat ik weinig zin meer had om terug te gaan naar die gozer die de motorrevisie had gedaan, ben ik naar mijn reguliere garage gegaan om deze "details" te laten maken. Uitlaat-lek was makkelijk gedicht en het olielek kwam omdat de kleppendekselpakking niet was vervangen! Hij was helemaal uitgehard... geen wonder dat hij lekte
Even op de brug en weer eraf leverde helaas ook nog een doorgeschoten draagarmrubber op. Gelijk maar allebei de achterste draagarmrubbers laten vervangen dus.
Ik mis nu nog de kleppendekselpakking... deze werd verkeerd geleverd en is dus nog in bestelling. De rest is gelukkig weer gemaakt.
Nu klinkt de motor wel weer hoe hij hoort. Inmiddels al ca. 1100km ingereden, en tot nu toe schijnt het motorisch nog goed te gaan. Volgens mijn garage, als het na de eerste 500km nog goed is, dan is de revisie zeer waarschijnlijk ook correct uitgevoerd. Jammer voor die "details"

.