CSL carbon airbox
CSL carbon airbox
Voor de geinteresseerde is er een box te krijgen die schijnbaar van hele goeie kwaliteit is. Ik heb t volgens mij hier nog niet voorbij zien komen dus vandaar deze post. Op de engelse site is alles al bijna uitgeplozen dus als er iemand info nodig hebt.... zelfs de ombouw met de orignele flap word hier besproken.
http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=139602
Voor een complete onderdelenlijst wat er nodig is voor de ombouw
http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=140240
En wil je m liever in spanje rechtstreeks willen bestellen of ander leuk carbon spul voor de
http://www.karbonius.es/web_ing/product ... e_bmw.html
Edwin
http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=139602
Voor een complete onderdelenlijst wat er nodig is voor de ombouw
http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=140240
En wil je m liever in spanje rechtstreeks willen bestellen of ander leuk carbon spul voor de
http://www.karbonius.es/web_ing/product ... e_bmw.html
Edwin
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: CSL carbon airbox
Ik heb ook al vaak gedacht om een Carbonius Airbox te monteren.
Echter zijn M3's met weinig km in topstaat veel geld waard.
Ga ik nu een Airbox monteren en daarvoor moeten best een aantal dingen veranderd worden (ook in bekabeling) is de M verre van origineel wat de waarde zeker niet positief zal beinvloeden.
Tuurlijk is het weer demontabel, maar dan moet er wel vanalles gebeurden om dat te realiseren.
Dit is eigenlijk de enigste reden dat ik het nog steeds niet gedaan heb.
Maar het is wel echt geniaal om mee te rijden. Ik heb vaker in een CSL gereden en meegereden om echt verliefd op het airbox geluid te worden
Echter zijn M3's met weinig km in topstaat veel geld waard.
Ga ik nu een Airbox monteren en daarvoor moeten best een aantal dingen veranderd worden (ook in bekabeling) is de M verre van origineel wat de waarde zeker niet positief zal beinvloeden.
Tuurlijk is het weer demontabel, maar dan moet er wel vanalles gebeurden om dat te realiseren.
Dit is eigenlijk de enigste reden dat ik het nog steeds niet gedaan heb.
Maar het is wel echt geniaal om mee te rijden. Ik heb vaker in een CSL gereden en meegereden om echt verliefd op het airbox geluid te worden
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: CSL carbon airbox
Dat zijn wel vette spullen inderdaad..
Re: CSL carbon airbox
Ik heb er ook aan gedacht maar is best wel ingrijpende aanpassing als je t goed wil doen. De ecu moet aardig aangepast worden qua software en hardware als je de originele flap gaat gebruiken, welke tevens lastig te krijgen is bij de dealer. Tuurlijk is geluid fantastisch maar om daar nu een kleine 3000 euro voor neer te tellen. En hoe leuk vind mister apk het met een aangepaste mapping in ecu en wat doe je er aan als de co waarden niet gehaald worden ?
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: CSL carbon airbox
Welke box heb je erin liggen ?
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: CSL carbon airbox
Mooi man !!
Misschien dat ik het ooit nog een keer doe als ik iemand vind die dit voor me kan regelen op een goede en betrouwbare manier.
Misschien dat ik het ooit nog een keer doe als ik iemand vind die dit voor me kan regelen op een goede en betrouwbare manier.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: CSL carbon airbox
Ziet er goed uit, heb je Alpha N mapping erin zitten of de CSL mapping ? En haalt de auto ook de co waarden bij de apk om moet je t elke keer ff beetje aanpassen ? Ik zit er nog steeds aan te denken om eens gek te doens54vert schreef:Een uit de racerij, alles OEM aansluitingen.. en even paar keer in de blanke lak gezet
Heb binnenkort wel paar leuke boxen weer binnen ala karbonius , top kwaliteit.
Voordeel van mijn airbox is ie dat ie de luidste is die ik ooit gehoord heb, aanzienlijk luider dan bijv GSR en oem CSL
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: CSL carbon airbox
S54Vert, jij hebt wel meer leuke mods heb ik van Ramon gehoord en gezien... zoals die mooie remmen die net onder je velgen passen
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: CSL carbon airbox
Alpha N sturing zorgt wel voor een zeer hoog verbruik...
Re: CSL carbon airbox
Nou poging 3, werd gisteren na een lang verhaal automatisch uitgelogd en daaaaaaaaag text
Ik rijdt niet meer met AlphaN, in het verleden wel gedaan en dat beviel me niet zo goed, nukken, stotteren, overfueling, verbruik wat absurd was.
Nu dus met MSS54HP ecu ( zit in latere 2004 + modellen + CSL) hebben groter geheugen en daar kan dus de CSL mapping (aangepast) op gezet worden en deze kunnen ook overweg met de MAP sensor.
Kun je niet vergelijken met AlphaN, loopt loepzuiver, verbruik is normaal en rijdt echt beter dan stock! geen nukken met koude motor, echt zijdezacht en trekt als een malle.
revlimit staat bij mij op 8100.
@ Martijn, het is maar een kwestie van wat simpel sleutelwerk en maar 3 draadjes solderen, er wordt niets doorgeknipt , dus terug naar oem is erg simpel en niemand die daar wat van ziet.
Mijn inziens de allerleukste mod die je kunt doen op een S54 , want zon Airbox hoort gewoon op een m3, geluid is absurd en gasrespons is nog wat beter.
Heb dus ook de CSL revmatch software op de DME staan en het de laatste CSL software update op het SMG brein staan, en dat is een verschil van dag en nacht,als je dit niet hebt is SMG 2 gewoon k*t, nu is het geweldig en schakelt het allemaal perfect , en revmatching icm de airbox is echt porno.
Ik weet even niet wie Ramon is, maar uhmm dikke remmen heb ik wel ja
390x36 met 6 pots 19Z klauwen van Lamborghini/Audi ceramic
achter Porsche 4 pots
Wielen zijn Forged BBS RE-V in "Champions Edition" (Blackchrome) uit Japan
Auto is niet meer TIAG, staat nu bij de spuiter voor een ander kleurtje...
Ik rijdt niet meer met AlphaN, in het verleden wel gedaan en dat beviel me niet zo goed, nukken, stotteren, overfueling, verbruik wat absurd was.
Nu dus met MSS54HP ecu ( zit in latere 2004 + modellen + CSL) hebben groter geheugen en daar kan dus de CSL mapping (aangepast) op gezet worden en deze kunnen ook overweg met de MAP sensor.
Kun je niet vergelijken met AlphaN, loopt loepzuiver, verbruik is normaal en rijdt echt beter dan stock! geen nukken met koude motor, echt zijdezacht en trekt als een malle.
revlimit staat bij mij op 8100.
@ Martijn, het is maar een kwestie van wat simpel sleutelwerk en maar 3 draadjes solderen, er wordt niets doorgeknipt , dus terug naar oem is erg simpel en niemand die daar wat van ziet.
Mijn inziens de allerleukste mod die je kunt doen op een S54 , want zon Airbox hoort gewoon op een m3, geluid is absurd en gasrespons is nog wat beter.
Heb dus ook de CSL revmatch software op de DME staan en het de laatste CSL software update op het SMG brein staan, en dat is een verschil van dag en nacht,als je dit niet hebt is SMG 2 gewoon k*t, nu is het geweldig en schakelt het allemaal perfect , en revmatching icm de airbox is echt porno.
Ik weet even niet wie Ramon is, maar uhmm dikke remmen heb ik wel ja
390x36 met 6 pots 19Z klauwen van Lamborghini/Audi ceramic
achter Porsche 4 pots
Wielen zijn Forged BBS RE-V in "Champions Edition" (Blackchrome) uit Japan
Auto is niet meer TIAG, staat nu bij de spuiter voor een ander kleurtje...
Re: CSL carbon airbox
Dat zijn leuke upgrades en zal vast geweldig klinken.
Kan je ook de Smg software in een standaard M3 laden of heb daar meer voor nodig.
En de kleur is natuurlijk top dat blauw.
Waar had je de flippers vandaan, ziet er goed uit.
Kan je ook de Smg software in een standaard M3 laden of heb daar meer voor nodig.
En de kleur is natuurlijk top dat blauw.
Waar had je de flippers vandaan, ziet er goed uit.
Laatst gewijzigd door schaef op 26 mei 2016, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.