323ti Compact project and some F20 shizzle
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Zal het in de gaten houden, helaas is de afdekking meestal het eerste wat sneuvelt.
De afgebeelde afdekking paste bij mij helaas niet, of ik mis nog wat bevestigingspunten, ondanks het plaatsen van de driehoekjes.
Alles was er bij mij helaas met geweld vanafgerukt/gebroken.....
De afgebeelde afdekking paste bij mij helaas niet, of ik mis nog wat bevestigingspunten, ondanks het plaatsen van de driehoekjes.
Alles was er bij mij helaas met geweld vanafgerukt/gebroken.....
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
De ergste lekkage lijkt verholpen te zijn na de laatste keer, echter bij het achterraam nog een kleine plek.
Toen weer voor bezig geweest:
Las ergens dat de interieur filters ook debet kunnen zijn aan dit euvel, dus opgezocht welk type ik nodig heb en besteld, binnenkort vervangen, kan nooit kwaad..........
Ben trouwens erg tevreden over de Semperits tot nu toe, een van de stilste winterbanden die ik in mijn winterbanden historie ben tegengekomen, daarbij zijn de Goodyears van de F20 maar luide blokken rubber....
Toen weer voor bezig geweest:
Las ergens dat de interieur filters ook debet kunnen zijn aan dit euvel, dus opgezocht welk type ik nodig heb en besteld, binnenkort vervangen, kan nooit kwaad..........
Ben trouwens erg tevreden over de Semperits tot nu toe, een van de stilste winterbanden die ik in mijn winterbanden historie ben tegengekomen, daarbij zijn de Goodyears van de F20 maar luide blokken rubber....
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Vandaag redelijk op tijd thuis en ik had zin om weer eens met de Bimmer aan de gang te gaan, aldus geschiedde.
Hij staat sinds ik mijn poetsbrug afgelopen week heb verkocht weer lekker binnen.
Kap eraf, en verder ontmantelen:
Toen ik de oude filters wilde verwijderen kwam ik er achter dat er helemaal geen interieurfilters meer op de auto zaten, een of andere nono heeft deze verwijderd en geen andere teruggeplaatst....
Er zaten alleen nog 2 (smerige) kappen van Behr, vieze roetaanslag erop:
Ook bleek er rondom de blower en in de afwateringsgoot allemaal drab, bladeren en naalden te liggen, die opgehoopt lagen voor de ontwateringsgaten:
Dus alles meteen verwijderd, drooggemaakt, was erg vochtig, en de ontwateringskanalen doorgeblazen met perslucht.
Toen kwam ik erachter dat de diameter van de nieuwe Bosch filters een stuk groter was als degenen die er ooit in hadden gezeten:
Toch even gekeken of het paste en verdomd, met enig wringen lukte de passagierskant vrij snel.
Bestuurderskant was een ander verhaal, ben daar echt een tijd mee aan het studderen geweest voordat die ook eindelijk zat, de ruimte was hier veel (te) kleiner.
Maar goed, gelukkig sleutel ik al jaren voor de hobby, dus ook hier kwam een oplossing boven drijven, nu heeft de Ti weer frisse filters, en is alles weer droog en schoon.
Laat nu de kap ff een nacht open, de zwarte afdekking van de motorkap was zeiknat op de plekken waar ie het plastic rooster raakt, dan kan dat ook drogen.
ALs ie nou nog weer snel beslaat dan weet ik het niet meer..............
Hij staat sinds ik mijn poetsbrug afgelopen week heb verkocht weer lekker binnen.
Kap eraf, en verder ontmantelen:
Toen ik de oude filters wilde verwijderen kwam ik er achter dat er helemaal geen interieurfilters meer op de auto zaten, een of andere nono heeft deze verwijderd en geen andere teruggeplaatst....
Er zaten alleen nog 2 (smerige) kappen van Behr, vieze roetaanslag erop:
Ook bleek er rondom de blower en in de afwateringsgoot allemaal drab, bladeren en naalden te liggen, die opgehoopt lagen voor de ontwateringsgaten:
Dus alles meteen verwijderd, drooggemaakt, was erg vochtig, en de ontwateringskanalen doorgeblazen met perslucht.
Toen kwam ik erachter dat de diameter van de nieuwe Bosch filters een stuk groter was als degenen die er ooit in hadden gezeten:
Toch even gekeken of het paste en verdomd, met enig wringen lukte de passagierskant vrij snel.
Bestuurderskant was een ander verhaal, ben daar echt een tijd mee aan het studderen geweest voordat die ook eindelijk zat, de ruimte was hier veel (te) kleiner.
Maar goed, gelukkig sleutel ik al jaren voor de hobby, dus ook hier kwam een oplossing boven drijven, nu heeft de Ti weer frisse filters, en is alles weer droog en schoon.
Laat nu de kap ff een nacht open, de zwarte afdekking van de motorkap was zeiknat op de plekken waar ie het plastic rooster raakt, dan kan dat ook drogen.
ALs ie nou nog weer snel beslaat dan weet ik het niet meer..............
Re: 323ti Compact project
Goed bezig, ik denk dat ik ook al weet wat ik binnenkort eens ga doen
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Suc6, ik ben er aan begonnen omdat het iets is wat men meestal laat zitten, te moeilijk en uit het zicht.
Maar voor je ontwaseming is het natuurlijk onontbeerlijk om daar de boel schoon en fris te hebben......
De kosten zijn het niet, € 34, - voor 2 filters incl. verzenden.
Maar voor je ontwaseming is het natuurlijk onontbeerlijk om daar de boel schoon en fris te hebben......
De kosten zijn het niet, € 34, - voor 2 filters incl. verzenden.
Re: 323ti Compact project
Bedankt, gaat vast goed komen!
En anders weet ik wie ik om raad moet vragen
En anders weet ik wie ik om raad moet vragen
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Als je airco hebt heb je volgens mij een ander filter nodig dan deze, dus let daar wel op bij bestellen......
- VerzinZelf
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:39
- Locatie: Almere
Re: 323ti Compact project
Klopt ik heb een m52b20 met airco. en mijn interieur filter zit op ook zn geweldige plek.
Achter/ onder de kachel unit. Je komt hierbij door het dashboardkastje te verwijderen. alle units die daar zitten. dan kan je wel vrijmakkelijk bij het af dicht kapje maar het is een rechthoekig rooster. en het is de kunst om die eruit te krijgen. Laat staan de nieuwe er netjes en heel in te krijgen
Ook zat er bij mij een berg aan troep in. en was de filter zwarter dan zwart. Maar de klus is geklaard en dat is toch wel fijn haha.
Achter/ onder de kachel unit. Je komt hierbij door het dashboardkastje te verwijderen. alle units die daar zitten. dan kan je wel vrijmakkelijk bij het af dicht kapje maar het is een rechthoekig rooster. en het is de kunst om die eruit te krijgen. Laat staan de nieuwe er netjes en heel in te krijgen
Ook zat er bij mij een berg aan troep in. en was de filter zwarter dan zwart. Maar de klus is geklaard en dat is toch wel fijn haha.
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Vandaag de auto weer opgehaald bij de BMW-specialist, weer een verse APK voor een jaar....
Met steekproefkeuring nog wel, dus extra scherp nagekeken.
Ik heb meteen de automatische versnellingsbakolie laten verversen, oude olie zag er zo te horen nog redelijk uit maar ik heb het liever vervangen, wel zo zeker.
Ff "afterAPKrit" foto in de winterzon:
Zo, nou weer vort met de geit!
Met steekproefkeuring nog wel, dus extra scherp nagekeken.
Ik heb meteen de automatische versnellingsbakolie laten verversen, oude olie zag er zo te horen nog redelijk uit maar ik heb het liever vervangen, wel zo zeker.
Ff "afterAPKrit" foto in de winterzon:
Zo, nou weer vort met de geit!
Re: 323ti Compact project
Het lijkt wel; Februari maand E36 APK maand te zijn..... a.s. donderdag mag mijn Compact.
Maar goed, verstandig om de versnellingsbakolie een keer te laten verversen.
Kun je weer een jaar genieten
Maar goed, verstandig om de versnellingsbakolie een keer te laten verversen.
Kun je weer een jaar genieten
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Vandaag nog ff bezig geweest met de Compact, had de exacte kleur nodig van de leren bekleding ivm bestellen van de Colourlock, waarmee ik het leer wil herstellen.
Had via Internet begrepen dat elke BMW onder de achterbank een soort van uitdraai heeft met interieuropties.
Zitting van de bank even losgehaald en hoppa:
En daar staat dus dit op:
Leerkleur is dus Antrazit.
Wel vreemd is de datum 14-09-1998 omdat mijn auto van feb '98 is, maar de rest van de gegevens klopt wel.
Hierna alles weer terug gestopt en begonnen met de volgende klus, de sirene van mijn alarm.
Hij doet het op zich goed, behalve bij openen en afsluiten geeft ie niet altijd een piep, en dat hoort wel.
Schijnt te liggen aan de oplaadbare batterijen die er in zitten, die na 18 jaar natuurlijk hun beste tijd wel hebben gehad.
Sirene los:
Krijg hem, na verwijdering van de 2 schroeven op de achterzijde, echter met geen mogelijkheid open.
Heb wat gewrikt met een schroevendraaier, maar niks.
Wil niks slopen dus als iemand tips heeft......
Had via Internet begrepen dat elke BMW onder de achterbank een soort van uitdraai heeft met interieuropties.
Zitting van de bank even losgehaald en hoppa:
En daar staat dus dit op:
Leerkleur is dus Antrazit.
Wel vreemd is de datum 14-09-1998 omdat mijn auto van feb '98 is, maar de rest van de gegevens klopt wel.
Hierna alles weer terug gestopt en begonnen met de volgende klus, de sirene van mijn alarm.
Hij doet het op zich goed, behalve bij openen en afsluiten geeft ie niet altijd een piep, en dat hoort wel.
Schijnt te liggen aan de oplaadbare batterijen die er in zitten, die na 18 jaar natuurlijk hun beste tijd wel hebben gehad.
Sirene los:
Krijg hem, na verwijdering van de 2 schroeven op de achterzijde, echter met geen mogelijkheid open.
Heb wat gewrikt met een schroevendraaier, maar niks.
Wil niks slopen dus als iemand tips heeft......
Re: 323ti Compact project
Altijd leuk een alarm wat op leeftijd is....
Zitten er niet nog 2 schroeven onder het type plaatje?
Mocht je deze wel goed kunnen openen zorg er dan ook voor dat je deze ook weer goed afgesloten kunt monteren. Anders lig je over een half jaar wakker van een sirene die af blijft gaan.
Zitten er niet nog 2 schroeven onder het type plaatje?
Mocht je deze wel goed kunnen openen zorg er dan ook voor dat je deze ook weer goed afgesloten kunt monteren. Anders lig je over een half jaar wakker van een sirene die af blijft gaan.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: 323ti Compact project
Nope, 2 schroeven, that's it.
Zal er es 1 van de sloop halen om te martelen, wie weet kom ik er dan achter......
Zal er es 1 van de sloop halen om te martelen, wie weet kom ik er dan achter......
Re: 323ti Compact project
even met het mes rond de naden op gaan misschien dat je dr van doorheen komt