Rustig aan cowboy! Dit is Amerika niet! Ik denk dat de verkoper heel aannemelijk kan maken dat hij tegoedertrouw is geweest. Hij heeft immers de auto ter beschikking gesteld voor een proefrit, zelfs met een automonteur er bij. Bovendien heeft de verkoper ook toegestemd in een aankoopkeuring, echter daar heeft de koper geen gebruik van gemaakt. De bewijslast ligt bij de koper in dit geval, de particuliere verkoper wordt namelijk niet geacht kennis van zaken te hebben, dus bij verborgen gebreken zal de koper moeten bewijzen zonder gerede twijfel dat de verkopende partij vooraf op de hoogte was.tattoodennis schreef:FOUTJE, LEES DAT HET PARTICULIER IS GEKOCHT. MAAR DIE KAN JE OOK AANKLAGEN! STUUR DIE KEREL MAAR EEN AANGETEKENDE BRIEF MET DAARIN JE BEVINDINGEN, EN DAT JE DE KOOP ONTBIND! En dat je het voor de rechter laat komen
Als ik de verkoper zou zijn geweest, zou ik me niet laten intimideren door dit soort juridische spierballen praat. Ik zou er zelfs een brief op terugsturen dat mijn advocaatkosten evenzogoed op de verliezende partij verhaald zullen worden en dat ik de rechtzaak met vertrouwen tegemoet zie.