Angelo's E92 M3 VERKOCHT
- EliasEliasElias
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 12 nov 2015, 15:55
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Top M3! Alleen de kleur ben ik, precies een uitzondering, niet zo'n fan van.
Ben benieuwd als de LCI achterlichten erop zitten, gaat nog mooier zijn denk ik.
Kosten zullen wel hoog zijn maar alleen al het inlaatgeluid compenseert ruimschoots!
Ben benieuwd als de LCI achterlichten erop zitten, gaat nog mooier zijn denk ik.
Kosten zullen wel hoog zijn maar alleen al het inlaatgeluid compenseert ruimschoots!
F20 - Glaciersilber - 16i - Styling 385
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
De eerste goodies zijn inmiddels gekocht!
- BMW Performance carbon achterspoiler
- BMW Performance alcantara stuurafdekking
- BMW Performance alcantara pookhoes (heb ik al, maar die moet vervangen worden)
- BMW Performance carbon achterspoiler
- BMW Performance alcantara stuurafdekking
- BMW Performance alcantara pookhoes (heb ik al, maar die moet vervangen worden)
Re: Angelo's E92 M3 en de rest.. Update 25-12-15
Heb even een kijkje genomen! Denk dat ik aan deze qua geluid niks meer doe, dempers zijn "leeg" en produceren genoeg lawaai!
Re: Angelo's E92 M3 en de rest.. Update 28-12-15
Gisteravond met wat tips van mede-lid GreyCooperS mijn center console los gehaald om de knoppenbalk (Power EDC DSC) te vervangen, daarnaast ook maar een nieuwe iDrive button/controller geplaatst aangezien ik mijn vorige had gesloopt... vraag mij niet hoe
Mocht iemand een oplossing (afneembare plaat/magneten/kentekensticker) weten voor mijn kentekenplaat aan de voorzijde, dan hoor ik het graag.
Hier nog een aantal plaatjes
Mocht iemand een oplossing (afneembare plaat/magneten/kentekensticker) weten voor mijn kentekenplaat aan de voorzijde, dan hoor ik het graag.
Hier nog een aantal plaatjes
Re: Angelo's E92 M3 en de rest.. Update 25-12-15
Het is alweer eventjes geleden, maar bij deze een kleine update over de wagen!
Eind december wat leuke MPerformance goodies gekocht. Van de week wou ik hier even mee bezig totdat ik op een ander probleem stuitte. Een complete kerstboom aan foutmelding zodra ik de BMW startte, tevens ging de wagen direct in de noodloop. Dus hup op de trailer ermee en richting de dealer.
BMW Martinistad kwam na veel pijn en moeite met het verhaal dat mijn beide stelmotoren en gaskleppen vervangen zouden moeten worden . In het slechtste verhaal 3500 euro ''schade'' ex werkloon van een aantal dagen. Aangezien ik mij moeilijk kon voorstellen dat de gaskleppen kapot waren, en ik het idee had dat de dealer ''snel geld'' wou verdienen, heb ik een second opinion laten uitvoeren door een goed bevriende automonteur. Hij heeft veel ervaring met E92 M3's en kwam daardoor al snel met de diagnose dat de stelmotor van cilinderrij 1 het had begeven, en dus niet beide motoren en de gaskleppen zoals de dealer beweerde. Kennelijk blijken de stelmotoren het nog wel eens te begeven na de 90.000KM
Van de week wordt er een nieuwe stelmotor besteld, samen met andere dingentjes zoals bougies, accu, en een luchtfilter. Daarnaast gelijk maar even een afspraak gemaakt voor het preventief vervangen van de drijfstanglagerschalen. Met 104xxxKM op de teller durf ik het namelijk niet langer aan om door te blijven rijden op de huidige. De M3 gaat in ieder geval vers het nieuwe jaar in
Eind december wat leuke MPerformance goodies gekocht. Van de week wou ik hier even mee bezig totdat ik op een ander probleem stuitte. Een complete kerstboom aan foutmelding zodra ik de BMW startte, tevens ging de wagen direct in de noodloop. Dus hup op de trailer ermee en richting de dealer.
BMW Martinistad kwam na veel pijn en moeite met het verhaal dat mijn beide stelmotoren en gaskleppen vervangen zouden moeten worden . In het slechtste verhaal 3500 euro ''schade'' ex werkloon van een aantal dagen. Aangezien ik mij moeilijk kon voorstellen dat de gaskleppen kapot waren, en ik het idee had dat de dealer ''snel geld'' wou verdienen, heb ik een second opinion laten uitvoeren door een goed bevriende automonteur. Hij heeft veel ervaring met E92 M3's en kwam daardoor al snel met de diagnose dat de stelmotor van cilinderrij 1 het had begeven, en dus niet beide motoren en de gaskleppen zoals de dealer beweerde. Kennelijk blijken de stelmotoren het nog wel eens te begeven na de 90.000KM
Van de week wordt er een nieuwe stelmotor besteld, samen met andere dingentjes zoals bougies, accu, en een luchtfilter. Daarnaast gelijk maar even een afspraak gemaakt voor het preventief vervangen van de drijfstanglagerschalen. Met 104xxxKM op de teller durf ik het namelijk niet langer aan om door te blijven rijden op de huidige. De M3 gaat in ieder geval vers het nieuwe jaar in
Re: Angelo's E92 M3, first problems 7-2-16
Dat is balen Angelo, zeker gezien de km stand. Maar goed gelukkig is het er maar 1 die vervangen moet worden.
En de lagerschalen is natuurlijk altijd een goede zaak om te doen.
Is de M3 straks weer geheel vers.
En de lagerschalen is natuurlijk altijd een goede zaak om te doen.
Is de M3 straks weer geheel vers.
Re: Angelo's E92 M3, first problems 7-2-16
Zowel de gasklephuizen en de stelmotoren zijn zwakke punten van de S65 en S85 motoren. Beide geven echter dezelfde storingen als ze kapot gaan, vandaar de verwarring wellicht.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Angelo's E92 M3, first problems 7-2-16
@Schaef dat is inderdaad even goed balen, vooral omdat het niet om een dingetje van een paar tientjes gaat. Nou ja het is niet anders
@BM-DUB Ik hoop dat de andere stelmotor en de gasklephuizen nog eventjes heel blijven!
@BM-DUB Ik hoop dat de andere stelmotor en de gasklephuizen nog eventjes heel blijven!
Re: Angelo's E92 M3, first problems 7-2-16
heftig en balen van dit probleem!
ben je hem vandaag al aan het fixen?
ben je hem vandaag al aan het fixen?
Re: Angelo's E92 M3, first problems 7-2-16
De M3 loopt beter dan ooit. Stelmotor, accu, bougies en de luchtfilter zijn vervangen. 4 maart gaat ie nog even onder het "mes" ivm de drijfstanglagers en dan is de wagen weer helemaal vers.
En dan is het nu eerst tijd voor een andere "daily driver". Ik ben der over uit dat de E46 318i maar vervangen moet worden voor een Cooper S
En dan is het nu eerst tijd voor een andere "daily driver". Ik ben der over uit dat de E46 318i maar vervangen moet worden voor een Cooper S
Re: Angelo's E92 M3, first problems 7-2-16
Lekker dat hij weer perfect loopt, nog even de lagers en je bent weer klaar.
Een Cooper S is ook leuk natuurlijk en toch een beetje BMW
Een Cooper S is ook leuk natuurlijk en toch een beetje BMW
Re: Angelo's E92 M3, gezinsuitbreiding! 21-2-16
Gezinsuitbreiding, ja ja, jullie lezen het goed
...Oftewel de MINI is gekocht
Vorige week een aantal R53 Coopers en Cooper S'jes wezen bekijken, en ik kwam er al snel achter dat de meeste vies hard afgeragd zijn. Dus maar even verder gekeken totdat ik bij deze R56 Cooper S met JCW kit uit kwam. De JCW kit (inlaat, uitlaat, ecu remap, en de JCW badges) is af-fabriek geplaatst en hiermee komt de MINI op 194PK en 270NM. Plaatjes voor bij de praatjes:
...Oftewel de MINI is gekocht
Vorige week een aantal R53 Coopers en Cooper S'jes wezen bekijken, en ik kwam er al snel achter dat de meeste vies hard afgeragd zijn. Dus maar even verder gekeken totdat ik bij deze R56 Cooper S met JCW kit uit kwam. De JCW kit (inlaat, uitlaat, ecu remap, en de JCW badges) is af-fabriek geplaatst en hiermee komt de MINI op 194PK en 270NM. Plaatjes voor bij de praatjes:
Re: Angelo's E92 M3, gezinsuitbreiding! 21-2-16
Da's geen verkeerde gezinsuitbreiding . Heerlijke kart voor erbij!