Angelo's E92 M3 VERKOCHT
Angelo's E92 M3 VERKOCHT
Hallo,
Voor degenen die mij nog niet kennen, ik ben Angelo, 23 jaar en ik kom uit Groningen. Ik zit nu zo'n 2,5 jaar op het forum, waarvan ik (at this moment) net iets langer dan een jaar onderdeel uit maak van het o zo leuke en gezellige BimmerPortal Team.
Vanaf een jaartje of 16/17 ben ik BMW liefhebber pur sang, verder ben ik ook wel voor een mooie Amerikaan te porren. Toch was mijn eerste auto geen BMW maar een Mazda MX5, een ook mijn tweede wagen was een MX5'je. Voordat iedereen hier HA GAYYY roept, MX5'jes zijn perfecte driftwagens, and so it did! Maar goed na totaal zo'n twee jaar opgepropt en opgevouwen rond te hebben gereden was het tijd voor een BMW. Ik had mijn zinnen gezet op een hele mooie Saphire-schwarz E46 320CI Cabrio. Nou moest ik alleen nog iets bedenken waardoor mijn ouders hun BMW aan mij zouden verkopen. ''Pap, Mam, met jullie BMW heb ik als ik een ongeluk krijg, veel meer overlevingskans dan met mijn MX5'' BAM! binnen 5 minuten was ik eigenaar van een prachtige BMW
showroom BMW E46 320CI
Na anderhalf jaar en een leuk aantal modificaties was het tijd voor wat anders. Tijd voor iets met, zoals Jeremy Clarkson zegt POWERRR! Natuurlijk wist ik al lang wat het moest gaan worden, een handgeschakelde E46 M3 Coupe met max 100.xxx KM op de teller. Het zou een ''Garage Queen'' gaan worden, een M3 bestemd voor mooi weer en roadtrips. En na lang zoeken werd het een Estoril blauwe E46 M3 Cabrio met SMG-bak. Iets anders dan ik in eerste instantie wou, maar na de proefrit was ik verkocht. Ik heb een hoop plezier van de wagen gehad op de momenten dat ik ermee reed... Probleem was, dat dit niet zo vaak voorkwam. Mijn droom om een ''Garage Queen'' te hebben kwam uit, echter bleek dat dus eigenlijk achteraf niet te zijn wat ik wou.. Aangezien het verdomd lastig is om een nette en frisse E46 M3 te vinden, en ik best veel rij voor mijn werk, vond ik het doodzonde om de mijne als Daily Driver te gaan gebruiken. Dat in combinatie met het feit dat ik licht ben uitgekeken op de E46 als model, heeft mijn doen beslissen de M3 te koop te zetten. Vijf hele dagen, ja je leest het goed, vijf hele dagen later heeft medelid Schaef mijn M3 overgekocht.
showroom BMW E46 M3
Sorry Schaef, ik steel even een prachtige foto
Al voor de verkoop van de M3 had ik zitten nadenken over wat ik hierna graag wou. Heel lang heb ik hard geroepen dat het een E60 M5 zou worden. Waarom? Because V10. Ain't no replacement for displacement . Vooral nadat ik met zo'n M5 gereden had dacht ik, ja dit gaat het worden. Natuurlijk had ik stiekem ook wel naar nieuwere type M3's gekeken, maar deze vond ik toch nog behoorlijk aan de prijs. Beetje leuke exemplaren staan momenteel voor rond de 35K of meer hier in Nederland te koop, daar onder kom je ze veelal met een hoge KM-stand of zonder kloppende historie tegen. Niet aan mij besteed. Aangezien ik richting Spanje ging voor vakantie had ik het zoeken naar M5's maar wat laten varen, na de vakantie zou ik verder gaan zoeken... Mensen die mij ook maar een beetje kennen weten natuurlijk dat ik de nodige aantal uurtjes tijdens mijn vakantie heb besteed aan het zoeken naar een andere auto Sterker nog, ik had een E92 M3 gevonden (in Duitsland) die ik wou bezichtigen. Dus heb ik in mijn beste ''steenkolen-duits'' het bedrijf opgebeld waar de wagen stond. Zondagavond laat terug van vakantie, maandagochtend 10:00 stond ik in midden-Duitsland. Ja je moet er wat voor over hebben.. Wel wat goedkoper dan in Nederland, maar nog steeds buiten mijn opgestelde budget, heb ik de M3 gekocht. Ik vindt het persoonlijk beter en sportiever rijden dan een E60 M5, en daarnaast is het een smetteloze wagen.
Zoals ik eerder al zei is het een E92 M3 geworden, uit het jaar 2007. De exterieur kleur is Silverstone Metallic II, soort van zilver met een sterke babyblauwe metallic gloed er in. Mooi apart kleurtje vindt ik het. Van binnen is die Novillo Schwarz. Het is een handgeschakelde M3 en de vorige eigenaar heeft hem met o.a. M Performance splitters, nieren, schakelpook en H&R veren uitgerust. Daarnaast is de demper aangepast, de twee geperforeerde pijpen binnen in de demper zijn vervangen voor dichte pijpen. Benieuwd hoe die klinkt, check link: https://www.youtube.com/watch?v=YovBuWgo558
Verder is die natuurlijk dealer onderhouden, heeft ie een volledig kloppende historie en staat er net 100K op de teller.
Hier een paar foto's ala iphone kwaliteit..
Do you even mod bro?
Zeker, heb alweer een lijstje opgesteld:
- Drijfstanglagerschalen preventief laten vervangen
- OEM Style 359M GTS velgen, huidige set is te koop
- M Performance carbon spoiler
- M Performance carbon sierlijsten
- M Performance carbon spiegelkappen
- M Performance pedalen
- Retrofit LCI achterlichten
Wellicht dat er in de toekomst meer aan gaat gebeuren, maar voor nu is dit het eerst. Waarschijnlijk gooi ik de :///m:3 in 2016 pas voor de keuring en bpm, dus helaas zullen jullie hem nog niet spotten tijdens de Winterwielen meet & Greet. In de winter mooi de tijd om met de auto bezig te gaan, waaronder natuurlijk van top tot teen cleanen! Tips, tricks of mod-ideeën zijn altijd welkom
Mvg,
Angelo
Voor degenen die mij nog niet kennen, ik ben Angelo, 23 jaar en ik kom uit Groningen. Ik zit nu zo'n 2,5 jaar op het forum, waarvan ik (at this moment) net iets langer dan een jaar onderdeel uit maak van het o zo leuke en gezellige BimmerPortal Team.
Vanaf een jaartje of 16/17 ben ik BMW liefhebber pur sang, verder ben ik ook wel voor een mooie Amerikaan te porren. Toch was mijn eerste auto geen BMW maar een Mazda MX5, een ook mijn tweede wagen was een MX5'je. Voordat iedereen hier HA GAYYY roept, MX5'jes zijn perfecte driftwagens, and so it did! Maar goed na totaal zo'n twee jaar opgepropt en opgevouwen rond te hebben gereden was het tijd voor een BMW. Ik had mijn zinnen gezet op een hele mooie Saphire-schwarz E46 320CI Cabrio. Nou moest ik alleen nog iets bedenken waardoor mijn ouders hun BMW aan mij zouden verkopen. ''Pap, Mam, met jullie BMW heb ik als ik een ongeluk krijg, veel meer overlevingskans dan met mijn MX5'' BAM! binnen 5 minuten was ik eigenaar van een prachtige BMW
showroom BMW E46 320CI
Na anderhalf jaar en een leuk aantal modificaties was het tijd voor wat anders. Tijd voor iets met, zoals Jeremy Clarkson zegt POWERRR! Natuurlijk wist ik al lang wat het moest gaan worden, een handgeschakelde E46 M3 Coupe met max 100.xxx KM op de teller. Het zou een ''Garage Queen'' gaan worden, een M3 bestemd voor mooi weer en roadtrips. En na lang zoeken werd het een Estoril blauwe E46 M3 Cabrio met SMG-bak. Iets anders dan ik in eerste instantie wou, maar na de proefrit was ik verkocht. Ik heb een hoop plezier van de wagen gehad op de momenten dat ik ermee reed... Probleem was, dat dit niet zo vaak voorkwam. Mijn droom om een ''Garage Queen'' te hebben kwam uit, echter bleek dat dus eigenlijk achteraf niet te zijn wat ik wou.. Aangezien het verdomd lastig is om een nette en frisse E46 M3 te vinden, en ik best veel rij voor mijn werk, vond ik het doodzonde om de mijne als Daily Driver te gaan gebruiken. Dat in combinatie met het feit dat ik licht ben uitgekeken op de E46 als model, heeft mijn doen beslissen de M3 te koop te zetten. Vijf hele dagen, ja je leest het goed, vijf hele dagen later heeft medelid Schaef mijn M3 overgekocht.
showroom BMW E46 M3
Sorry Schaef, ik steel even een prachtige foto
Al voor de verkoop van de M3 had ik zitten nadenken over wat ik hierna graag wou. Heel lang heb ik hard geroepen dat het een E60 M5 zou worden. Waarom? Because V10. Ain't no replacement for displacement . Vooral nadat ik met zo'n M5 gereden had dacht ik, ja dit gaat het worden. Natuurlijk had ik stiekem ook wel naar nieuwere type M3's gekeken, maar deze vond ik toch nog behoorlijk aan de prijs. Beetje leuke exemplaren staan momenteel voor rond de 35K of meer hier in Nederland te koop, daar onder kom je ze veelal met een hoge KM-stand of zonder kloppende historie tegen. Niet aan mij besteed. Aangezien ik richting Spanje ging voor vakantie had ik het zoeken naar M5's maar wat laten varen, na de vakantie zou ik verder gaan zoeken... Mensen die mij ook maar een beetje kennen weten natuurlijk dat ik de nodige aantal uurtjes tijdens mijn vakantie heb besteed aan het zoeken naar een andere auto Sterker nog, ik had een E92 M3 gevonden (in Duitsland) die ik wou bezichtigen. Dus heb ik in mijn beste ''steenkolen-duits'' het bedrijf opgebeld waar de wagen stond. Zondagavond laat terug van vakantie, maandagochtend 10:00 stond ik in midden-Duitsland. Ja je moet er wat voor over hebben.. Wel wat goedkoper dan in Nederland, maar nog steeds buiten mijn opgestelde budget, heb ik de M3 gekocht. Ik vindt het persoonlijk beter en sportiever rijden dan een E60 M5, en daarnaast is het een smetteloze wagen.
Zoals ik eerder al zei is het een E92 M3 geworden, uit het jaar 2007. De exterieur kleur is Silverstone Metallic II, soort van zilver met een sterke babyblauwe metallic gloed er in. Mooi apart kleurtje vindt ik het. Van binnen is die Novillo Schwarz. Het is een handgeschakelde M3 en de vorige eigenaar heeft hem met o.a. M Performance splitters, nieren, schakelpook en H&R veren uitgerust. Daarnaast is de demper aangepast, de twee geperforeerde pijpen binnen in de demper zijn vervangen voor dichte pijpen. Benieuwd hoe die klinkt, check link: https://www.youtube.com/watch?v=YovBuWgo558
Verder is die natuurlijk dealer onderhouden, heeft ie een volledig kloppende historie en staat er net 100K op de teller.
Hier een paar foto's ala iphone kwaliteit..
Do you even mod bro?
Zeker, heb alweer een lijstje opgesteld:
- Drijfstanglagerschalen preventief laten vervangen
- OEM Style 359M GTS velgen, huidige set is te koop
- M Performance carbon spoiler
- M Performance carbon sierlijsten
- M Performance carbon spiegelkappen
- M Performance pedalen
- Retrofit LCI achterlichten
Wellicht dat er in de toekomst meer aan gaat gebeuren, maar voor nu is dit het eerst. Waarschijnlijk gooi ik de :///m:3 in 2016 pas voor de keuring en bpm, dus helaas zullen jullie hem nog niet spotten tijdens de Winterwielen meet & Greet. In de winter mooi de tijd om met de auto bezig te gaan, waaronder natuurlijk van top tot teen cleanen! Tips, tricks of mod-ideeën zijn altijd welkom
Mvg,
Angelo
Laatst gewijzigd door Angelo-V op 30 dec 2016, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Mooi ding Angelo. Vooral met de toekomstig nieuwe velgen.
Veel plezier van je nieuwe aanwinst.
Veel plezier van je nieuwe aanwinst.
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Mooie wagen.
Ik zou dat alleen niet volhouden om de wagen nog tot 2016 te laten staan..........
Ik zou dat alleen niet volhouden om de wagen nog tot 2016 te laten staan..........
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Erg DIKKE M3 heb je daar! Meer foto's (ook van interieur) zijn welkom .
Idd tot 2016 (voorjaar?) wachten lijkt me erg K....
Veel plezier ermee iig
Idd tot 2016 (voorjaar?) wachten lijkt me erg K....
Veel plezier ermee iig
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Bedankt voor de leuke reacties mensen! En ja wachten tot 2016 is zuur, echter aan de andere kant zou ik in de winter toch eerder de 318i pakken denk ik. Maar goed pin mij nergens op vast, kan maar zo zijn dat ik hem alsnog wel voor de keuring gooi binnenkort
Interieur foto's hoop ik zaterdag te kunnen maken!
Interieur foto's hoop ik zaterdag te kunnen maken!
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Als mensen je niet kennen moet je toch meer op het forum aanwezig zijn
Maar ben blij dat je het toch een leuk en gezellig team vind naast mijn aanwezigheid
Zeker een slimme zet om je eerste BMW toe te eigenen
Ik was echt fan van jouw vorige wagen, zeker de combi Power en die mooie kleur blauw.
Je weet al hoe ik over je nieuwe wagen denk, echt een te dikke wagen!
Zeker de kleur babyblauw past wel bij jou
Je plannen zullen hem zeker nog mooier maken
Hij zal niks te kort komen kijkend naar je vorige :///m:3
Maar alvast SHOTGUN voor de zomerwielen meet & greet
Maar ben blij dat je het toch een leuk en gezellig team vind naast mijn aanwezigheid
Zeker een slimme zet om je eerste BMW toe te eigenen
Ik was echt fan van jouw vorige wagen, zeker de combi Power en die mooie kleur blauw.
Je weet al hoe ik over je nieuwe wagen denk, echt een te dikke wagen!
Zeker de kleur babyblauw past wel bij jou
Je plannen zullen hem zeker nog mooier maken
Hij zal niks te kort komen kijkend naar je vorige :///m:3
Maar alvast SHOTGUN voor de zomerwielen meet & greet
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Dikke wagen de E92 m3
Ik heb je wel eens zien rijden toen je de blauwe m3 had in Groningen, maar wist niet dat je hem zo snel al weg deed.
Hoe rijdt de e92 M3 ten opzichte van je e46 M3?
Ik heb je wel eens zien rijden toen je de blauwe m3 had in Groningen, maar wist niet dat je hem zo snel al weg deed.
Hoe rijdt de e92 M3 ten opzichte van je e46 M3?
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Zo even in je showroom neuzen!
Mooi apparaat Angelo! Toch mooi voor een e90.... Komt misschien omdat het een m3 is
Geniet van je mooie wagen!
Mooi apparaat Angelo! Toch mooi voor een e90.... Komt misschien omdat het een m3 is
Geniet van je mooie wagen!
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Mooie wagen Angelo
Je vorige vond ik ook al een plaatje, maar deze is ook super, al kun je het niet vergelijken met een M5 denk ik, maar ik snap de keuze !
Ik denk dat je hier meer plezier van gaat hebben, maar idd, voorjaar 2016, few, dat zou ik niet volhouden
Ben ook benieuwd naar wat pics van de binnenkant
Je vorige vond ik ook al een plaatje, maar deze is ook super, al kun je het niet vergelijken met een M5 denk ik, maar ik snap de keuze !
Ik denk dat je hier meer plezier van gaat hebben, maar idd, voorjaar 2016, few, dat zou ik niet volhouden
Ben ook benieuwd naar wat pics van de binnenkant
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Proficiat Angelo met je aankoop!
Zeer mooie auto met wat leuke extra goodies
Ik zou hem inderdaad ook lekker binnen laten staan met het zout in vooruitzicht, althans hier in het zuiden hebben ze volgens mij zout teveel dus er wordt kijkend naar afgelopen winters teveel gestrooid.
Ook de uitlaat mod is lekker, niet te maar wel een lekker donker geluid!
Maar stel je zou de V10 nog eens willen horen zal ik als ik voor je sta bij het stoplicht even revven
Zeer mooie auto met wat leuke extra goodies
Ik zou hem inderdaad ook lekker binnen laten staan met het zout in vooruitzicht, althans hier in het zuiden hebben ze volgens mij zout teveel dus er wordt kijkend naar afgelopen winters teveel gestrooid.
Ook de uitlaat mod is lekker, niet te maar wel een lekker donker geluid!
Maar stel je zou de V10 nog eens willen horen zal ik als ik voor je sta bij het stoplicht even revven
///M-power
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Zul je geen spijt van krijgen. Elke keer als ik in de M3 stap, heb ik nog altijd een big-smile op mijn gezicht.
Wordt misschien een beetje een zoektocht om je auto all-risk te verzekeren is mijn ervaring. Vanaf € 75.000 en sommigen vanaf € 100.000 wordt de spoeling dun van verzekeringen (of je betaalt de hoofdprijs). Overal kun je een prijs via internet opvragen, totdat je werkelijk wilt afsluiten (krijg je meldingen dat er iets niet klopt). Hopelijk heb je veel no-claim opgebouwd, want het kan anders behoorlijk in de papieren lopen.
Wordt misschien een beetje een zoektocht om je auto all-risk te verzekeren is mijn ervaring. Vanaf € 75.000 en sommigen vanaf € 100.000 wordt de spoeling dun van verzekeringen (of je betaalt de hoofdprijs). Overal kun je een prijs via internet opvragen, totdat je werkelijk wilt afsluiten (krijg je meldingen dat er iets niet klopt). Hopelijk heb je veel no-claim opgebouwd, want het kan anders behoorlijk in de papieren lopen.
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Gefeliciteerd Angelo, de huidige set zijn trouwens de officiele "wintervelgen"van de E9* M3. Weet je zeker dat je die wilt verkopen?
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
@Garra432: de E92 rijdt meer als een echte allround cruiser, heel fijn en relaxed. De E46 daar in tegen is gewoon een stuk emotie, zenuwachtiger en uitdagender om in te rijden naar mijn mening!
@E36 M-Style: rev battle? Challenge accepted
@De Kelt: aangezien ik nog vrij jong ben, is het altijd een strijd om een passende verzekering te vinden. Had al even rond gebeld, en bij de meeste kom ik rond de 100,- euro te zitten, valt me nog mee
@McShine: heb er wel even over nagedacht om ze te houden, maar ik heb ze zelf eigenlijk niet nodig..
@E36 M-Style: rev battle? Challenge accepted
@De Kelt: aangezien ik nog vrij jong ben, is het altijd een strijd om een passende verzekering te vinden. Had al even rond gebeld, en bij de meeste kom ik rond de 100,- euro te zitten, valt me nog mee
@McShine: heb er wel even over nagedacht om ze te houden, maar ik heb ze zelf eigenlijk niet nodig..
Re: Angelo's E92 M3 en de rest..
Gave wagen hoor!
Erg apart in die kleur.
Ik las dat je hem pas voor 2016 voor de bpm en keuring wou laten gaan. Dat worden lange maanden wachten.
Volgens mij is het zo dat je verplicht bent om binnen 2 weken nadat de auto over de grens is gegaan, je de bpm aangifte verstuurd moet hebben. Ik weet niet hoe ze dit willen controleren, maar zou lullig zijn als je er gezeik mee krijgt.
Erg apart in die kleur.
Ik las dat je hem pas voor 2016 voor de bpm en keuring wou laten gaan. Dat worden lange maanden wachten.
Volgens mij is het zo dat je verplicht bent om binnen 2 weken nadat de auto over de grens is gegaan, je de bpm aangifte verstuurd moet hebben. Ik weet niet hoe ze dit willen controleren, maar zou lullig zijn als je er gezeik mee krijgt.