Helaas begon het blokje toch wel wat kuurtjes te vertonen. Lekkende carterpanpakking, lekkende oliefilterhuis/aansluiting, licht tikkende klepstotertjes, licht hoorbare oliepomp... Al met al een beste kostenpost. Ik heb daarom een nieuw blok gekocht voor de BMW omdat dat voordeliger was, een blok dat gebruikt werd in BMW fabriekstestauto's. 4000km op de klok en echt brandschoon van binnen. Het blokje zou gebruikt worden in de rally (2015), vandaar dat spaghetti spruitstuk van een E36 M3, maar die werd niet goedgekeurd, omdat de ze in een lagere klassen wilde rijden, en de rest van de auto gebaseerd was op een S54 (dus te snel). Dit blokje heeft daarna nooit meer gelopen. Zie onderstaande foto's:
![Afbeelding](https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtl1/t31.0-8/12068682_10153252722900849_6837677148020857943_o.jpg)
![Afbeelding](https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11055337_10153252722550849_3544323792195500757_o.jpg)
![Afbeelding](https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/12374856_10153252722515849_6370127317210502721_o.jpg)
Geen krasje, brandplek of oliespoor te vinden!
![Afbeelding](https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12359933_10153253553620849_1591677535979873501_n.jpg?oh=b8405479180148a9fe258ca6ac1df525&oe=572381A3)
Het onderstaande onderhoudslijstje staat dus op de planning:
- Motorwissel
- Oliewissel 5W40
- LUK Koppeling
- LUK Dubbelmassa vliegwiel
- Brandstofpomp preventief
- Draagarmen achter van 330i
- Draagarmbussen achter vervangen
- Wiellagers achter nieuw
- Remschijven achter Zimmermann 330i (320mm, ipv 286)
- Remblokken achter Ferodo DS2500
- Banden links en rechts wisselen ivm slijtage van lichte camber
- Uitlijnen onderstel
- Cardanas controleren
- Uitlaat iets netter hangen
- Versnellingsbakbussen vervangen
Al met al dus nog lekker druk zo bij elkaar. In de tussentijd staat de E36 nog steeds stil haha!