Motortemperatuur
Re: Motortemperatuur
Bij mijn 530d heb ik beide thermostaten vervangen en bereik de 93 graden. Voorheen kwam ik niet verder dan 68 graden.

FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay

Re: Motortemperatuur
Ik heb ook beide thermostaten vervangen,de hoofdthermostaat toevallig vorig weekend.
De 89gr haal ik maar daar moet je een flink stuk voor rijden vind ik,blijft erg lang rond de 80-81 gr hangen.
Maar geeft niks,regelmatig blaas ik alles effe flink warm omdat er nogal veel korte stukjes mee gereden wordt
De 89gr haal ik maar daar moet je een flink stuk voor rijden vind ik,blijft erg lang rond de 80-81 gr hangen.
Maar geeft niks,regelmatig blaas ik alles effe flink warm omdat er nogal veel korte stukjes mee gereden wordt

F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: Motortemperatuur
2 weken geleden hoofdthermostaat laten vervangen. motortemp kwam na 10 minuten al precies op 90 graden. Ik was heel erg blij dat te zien. Verbruik is wel iets lager nu, niet heel veel, maar toch iets.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
Re: Motortemperatuur
Zou het een issue van de 535d zijn ???
Het lijkt er op.
Inmiddels ook de temp sensor in bestelling staan. Meer zou ik niet weten om eea te vervangen.
Het lijkt er op.
Inmiddels ook de temp sensor in bestelling staan. Meer zou ik niet weten om eea te vervangen.
Re: Motortemperatuur
Tis een diesel probleem , constructie is identiek bij alle 6cyl diesels.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Motortemperatuur
Geloof ik best Tom, maar het valt me op dat m.n. bij de 530d wanneer de thermostaten vervangen zijn het opgelost is en ik lees veel dat bij de 535d de temp nog steeds onder de 80 graden blijft (ondanks vervanging).
Ik zie geen verklaring of lees ergens op welk fora ook geen oplossing (helaas).
Ik zie geen verklaring of lees ergens op welk fora ook geen oplossing (helaas).
Re: Motortemperatuur
Het is ook wel erg vreemd. Bij mijn 530D was het inderdaad direct opgelost na het vervangen van beide thermostaten.
Re: Motortemperatuur
Is toch geen enkel verschil tussen de diesels hoor.
Als de snelheid van opwarming normaal is dan is de hoofd thermostaat de schuldige. Gebeurt wel meer dat deze toch wat vroeger opengaat dan 90°c ondanks dat hij nieuw is.
Ik zou mij er niet zo druk om maken 80°c is niet zo slecht.
Als de snelheid van opwarming normaal is dan is de hoofd thermostaat de schuldige. Gebeurt wel meer dat deze toch wat vroeger opengaat dan 90°c ondanks dat hij nieuw is.
Ik zou mij er niet zo druk om maken 80°c is niet zo slecht.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Motortemperatuur
Tom,
Bedankt. Op de thermostaat stond dat hij in principe bij 88graden open moet gaan.
Stond overigens uit de oude die er uit kwam ook.
Maar goed. Even de temp sensor nog vervangen en dan merk ik het wel.
En jouw theorie is ook mijn theorie alleen heb ik een eigenwijze Bimmer denk lol.
Bedankt. Op de thermostaat stond dat hij in principe bij 88graden open moet gaan.
Stond overigens uit de oude die er uit kwam ook.
Maar goed. Even de temp sensor nog vervangen en dan merk ik het wel.
En jouw theorie is ook mijn theorie alleen heb ik een eigenwijze Bimmer denk lol.
Re: Motortemperatuur
Even mijn oude bekeken en daar staat idd ook 88gr in,de nieuwe weet ik niet maar dat zie ik binnen zeer korte tijd wel even
Even terug komend op de temperatuur,van wat ik zei was op een koude avond met/rond vriespunt,vandaag met 12-13gr schiet de temp vrij snel naar de 90/92 en zelfs 94 soms.

Enkel de streepjes in de toerenteller zakken niet verder dan op de foto dus ik moet het wel via het omslachtige menu blijven checken.

Even terug komend op de temperatuur,van wat ik zei was op een koude avond met/rond vriespunt,vandaag met 12-13gr schiet de temp vrij snel naar de 90/92 en zelfs 94 soms.

Enkel de streepjes in de toerenteller zakken niet verder dan op de foto dus ik moet het wel via het omslachtige menu blijven checken.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: Motortemperatuur
Die streepjes zijn bij mij ook 't zelfde. Deze zakt niet verder. Dat is normaal. Ook ik zit rond de 94 graden.

FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay

-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 18:02
- Locatie: Zoetermeer
Re: Motortemperatuur
Hoe kom je in dat menu om het af te lezen in je display? Is dat het voor normale stervelingen onmogelijk te onthouden handelingen geheimmenu?
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: Motortemperatuur
@Vunz: Die van mij komt na vervangen van beide thermostaten netjes boven de 90 graden uit, bij warm rijden zelfs tot 94.. Dus het kan wel met een 535 

Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: Motortemperatuur
Gewoon opnieuw de hoofdthermostaat vervangen, zoals ik al vertelde gaan soms de nieuwe ook te vroeg open.
525d E61 2007 pre-LCI
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Motortemperatuur
De streepjes kunnen zakken zonder dat de koelvloeistof volledig op temperatuur komt. Bij mij zakt het naar 4 streepjes boven de 74 graden. Toch hoort de vloeistof bij 90 of net iets hoger te komen.