E61 Retrofit automatische achterklep
Re: E61 Retrofit automatische achterklep
Leuke retrofit en zeker de moeite waard 

|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
Zo....
Vorige week de retrofit afgesloten...
Hierbij de link naar mijn DIY omtrent de retrofit.
https://onedrive.live.com/redir?resid=E ... file%2cpdf
Nu ga ik mij concentreren op de volgende.... Optie S496A, sitzheizung, fond (oftewel achterbankverwarming)
als ik die optie ga inbouwen, uiteraard ook een DIY....
Groet,
Mitglied007
PS heb de DIY ter beschikking gesteld via OneDrive.com. Mocht dit uit privacy oogpunt niet wenselijk zijn of het blijkt in het algemeen dat deze link als niet veilig wordt geacht, haal ik deze link eraf. Heb hem als PDF op de computer staan, PB mij dan bij interesse.
Vorige week de retrofit afgesloten...
Hierbij de link naar mijn DIY omtrent de retrofit.
https://onedrive.live.com/redir?resid=E ... file%2cpdf
Nu ga ik mij concentreren op de volgende.... Optie S496A, sitzheizung, fond (oftewel achterbankverwarming)
als ik die optie ga inbouwen, uiteraard ook een DIY....
Groet,
Mitglied007
PS heb de DIY ter beschikking gesteld via OneDrive.com. Mocht dit uit privacy oogpunt niet wenselijk zijn of het blijkt in het algemeen dat deze link als niet veilig wordt geacht, haal ik deze link eraf. Heb hem als PDF op de computer staan, PB mij dan bij interesse.
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
Iemand die het met deze DIY erbij nog vernaggeld die moet nooit meer iets aan zijn auto doen.
Want: Wauw, echt ontzettend goed gedaan. Echt alles vermeld, ook je afwegingen wat wel wat niet.
Het maken van de DIY kostte vast meer tijd dan het inbouwen van deze optie
Want: Wauw, echt ontzettend goed gedaan. Echt alles vermeld, ook je afwegingen wat wel wat niet.

Het maken van de DIY kostte vast meer tijd dan het inbouwen van deze optie

Heel veel respect voor je DIY 
Nu heb ik gelukkig al een automatische achterklep af-fabriek (echt een hele fijne optie!) want met mijn linkerhanden zou me dit nooit gaan lukken en dan wordt het een heel duur grapje

Nu heb ik gelukkig al een automatische achterklep af-fabriek (echt een hele fijne optie!) want met mijn linkerhanden zou me dit nooit gaan lukken en dan wordt het een heel duur grapje

Man, man wat een werk. Knap beschreven in ieder geval !
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Netjes hoor 

|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Ik vind het ook een heel fijne optie met 1 maar, hij zou iets sneller mogen openen. Nu vind ik het een 'net niet'.
Of je moet hem van een wat verdere afstand openen wat ik dus ook meestal doe 

-
forummembers,
bedankt voor de complimenten
Was inderdaad nogal een werkje, echter als ik iets uitvoer, probeer ik ook methodisch te werk te gaan. Ben van huis uit een houtbewerker, dus dit soort 'simpele' hardware klussen durf ik nog wel aan. Met de beschikking over internet, TIS en WDS kom je al een heel eind tegenwoordig...
V.w.b. de snelheid van de klep, dan druk ik wel iets eerder op de knop
Mijn reden voor ombouw was dat mijn kleine prinsesjes (9 en 7) de achterklep niet open kregen. Ze kregen ze niet voor elkaar, misschien in combi met niet al te frisse gasveren of een dood punt door over hun hoofdjes te moeten tillen? Hoe dan ook, slechts de afstandsbediening of de schakelaar aanraken is tegenwoordig al voldoende... Ben er erg tevreden mee
Ben nu bezig met een volgend projectje, te weten achterbankverwarming. Ben ETK, TIS, WDS en Ebay al weer aan het afstruinen.....
Houdt jullie op de hoogte!
bedankt voor de complimenten

Was inderdaad nogal een werkje, echter als ik iets uitvoer, probeer ik ook methodisch te werk te gaan. Ben van huis uit een houtbewerker, dus dit soort 'simpele' hardware klussen durf ik nog wel aan. Met de beschikking over internet, TIS en WDS kom je al een heel eind tegenwoordig...
V.w.b. de snelheid van de klep, dan druk ik wel iets eerder op de knop

Ben nu bezig met een volgend projectje, te weten achterbankverwarming. Ben ETK, TIS, WDS en Ebay al weer aan het afstruinen.....
Houdt jullie op de hoogte!
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
Enorm bedankt voor deze DIY
Mijn retrofit zit even in de koelkast maar ooit….

Mijn retrofit zit even in de koelkast maar ooit….