Angelo's E92 M3 VERKOCHT
Re: Angelo's E92 M3,update 14-3!
Dankjewel MrtnHC! Het raamspoilertje is terug gegaan omdat ik de pasvorm niet helemaal mooi vond. De ACS uitlaat klinkt leuk maar ik vindt hem zo lelijk haha, die eindstukken horen gewoon los van elkaar . Waarschijnlijk dat er volgend jaar een (Guerilla) By-Pass tussen komt, net zoals bij mijn vorige M3. Het stuurtje heb ik via een kameraadje van mij, hij handelt in BMW sturen en carbon-delen.
Re: Angelo's E92 M3,update 14-3!
heb je nu een schakel of automaat angelo? kon het ff niet zo snel vinden in je showroom
Volgende meeting verwacht ik wel je te zien he! ben wel benieuwd inmiddels....
Volgende meeting verwacht ik wel je te zien he! ben wel benieuwd inmiddels....
Re: Angelo's E92 M3,update 14-3!
Handbak! En komt goed, ik zal zorgen dat ie de volgende meeting mee gaat
Re: Angelo's E92 M3, diff update 21-4
Aangezien ik de laatste maand wat problemen met mijn differentieel ervaar heb ik besloten om hem te laten reviseren of te laten vervangen voor een nieuwe. Het bedrijf waar je dan al snel bij uitkomt is Hardeman Motorsport in Zeeland. Vorige week contact gehad en hun hebben mij een aantal opties voorgelegd. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik moet doen; wat zeggen jullie?
Optie 1: revisie lagers, cups, seals en installeren gereviseerde ZF sperklok & andere flens. Diff weer z.g.a.n. plus upgrade naar sterkere sperklok. €1560,-
Optie 2: revisie lagers, cups, seals en installeren gereviseerde 1.5way ZF sperklok & andere flens. Diff weer z.g.a.n. plus upgrade naar sterkere sperklok met 45% sper op acceleratie €1810,-
Optie 3: installeren motorsport sper differentieel van OS Giken & anders flens. Diff weer z.g.a.n. plus upgrade naar extreem sterke aftermarket sperklok. €2630,-
Ik denk zelf dat optie 3 een overkill is, dit soort differentielen gebruiken veelal bij circuitgebruik.
Optie 1: revisie lagers, cups, seals en installeren gereviseerde ZF sperklok & andere flens. Diff weer z.g.a.n. plus upgrade naar sterkere sperklok. €1560,-
Optie 2: revisie lagers, cups, seals en installeren gereviseerde 1.5way ZF sperklok & andere flens. Diff weer z.g.a.n. plus upgrade naar sterkere sperklok met 45% sper op acceleratie €1810,-
Optie 3: installeren motorsport sper differentieel van OS Giken & anders flens. Diff weer z.g.a.n. plus upgrade naar extreem sterke aftermarket sperklok. €2630,-
Ik denk zelf dat optie 3 een overkill is, dit soort differentielen gebruiken veelal bij circuitgebruik.
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Wat voor problemen ervaar je?
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Optie 3 is enkel interessant als je m wil tunen denk ik. Denk voor jou gebruik dat optie 1 prima is?
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Lichtjes wringen, bonken, zoemen bij het nemen van een bocht.ErikT595 schreef:Wat voor problemen ervaar je?
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Ik las dat je al olie hebt ververst, is daar wel de Castrol saf-xj+fm (friction modifier) booster olie in gegaan?
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Durf zo even niet meer te zeggen wat er in is gegaan, maar het werd door BMW voorgeschreven. Dikte van dat spul was 75w140 en daarmee was niet te rijden. Daarna 75w90 er in laten gooien op advies van een specialist. Werd het al beter van, maar nog niet ideaal.
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Vooral te horen met bochten en rotondes nemen?
Jou klachten komen vrij goed overeen mbt verkeerde olie, die Castrol olie is speciaal voor de e9x M diffs en helpt ook in de e46 M3 heb ik al gemerkt.
Je zou die olie nog kunnen proberen vervolgens 1500km proefrijden.
Let er op dat het specifiek die olie is met fm (friction modifier)
Wij hebben daar erg veel goede ervaringen mee. Kan een boel revisie geld schelen.
Jou klachten komen vrij goed overeen mbt verkeerde olie, die Castrol olie is speciaal voor de e9x M diffs en helpt ook in de e46 M3 heb ik al gemerkt.
Je zou die olie nog kunnen proberen vervolgens 1500km proefrijden.
Let er op dat het specifiek die olie is met fm (friction modifier)
Wij hebben daar erg veel goede ervaringen mee. Kan een boel revisie geld schelen.
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Wil best nog een keer de olie wisselen, echter kwam er aardig was slijpsel uit het diff de eerst keer. En ik weet niet of de olie nou wel echt het probleem is.
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Dat voorspeld niet veel goeds, proberen kan altijd.
Baat het niet schaadt ook niet
Baat het niet schaadt ook niet
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Change of plan, komend weekend even het diff er onder wegdraaien, waarna die naar Schmiedmann gaat voor onderzoek. Gelijk laten reviseren is misschien ook wat abrupt..
Daarnaast ben ik nog opzoek naar een 19 inch setje M3 GTS velgen. Iemand wat in de aanbieding?
Daarnaast ben ik nog opzoek naar een 19 inch setje M3 GTS velgen. Iemand wat in de aanbieding?
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Gisteravond het diff er onder uit gehaald. Na 45KM gereden te hebben, toch weer een aardig spoor met slijpsel. Morgenochtend richting Schmiedmann en dan maar afwachten wat hun zeggen.
Re: Angelo's E92 M3, help wanted 21-4!
Toch nog naar Schmiedmann ;-) hopelijk komen ze eruit en kunnen ze je een goed advies geven.