WdeJ en zijn e46 coupé!

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
WdeJ

WdeJ en zijn e46 coupé!

Bericht door WdeJ » 17 apr 2016, 16:15

Dag Forumleden,

Als nieuwe gebruiker stel ik me graag even voor. Door familieomstandigheden ben ik sinds enige tijd in het bezit van E46 Coupé 320CI uit 2001 met net 80.000 KM (!!) op de teller. Inmiddels heb door trial en error al een aantal mods/aanpassingen gedaan. Vervangen lijstwerk binnen van notenhout naar ALU/silver, inbouwen Anycar bluetooth set, LED binnenverlichting, nieuwe leren hoezen handrem en pook, OBD koppeling met tablet/torque app, deels opnieuw laten spuiten, chromen telleringen en nog wat kleine dingen. Kortom al redelijk wat.

Plannen:

- Angel eyes of LED ringen
- nieuwe zomerwielen
- soundupgrade

Wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik loop nu tegen een technisch defect aan dat zich herhaald. Daarover ga ik een vraag stellen in het betreffende forum.

Tot later!

Ovanjole

Re: WdeJ en zijn coupé!

Bericht door Ovanjole » 18 apr 2016, 17:48

Hey WdeJ

Welkom op het forum! mooie coupe heb je daar, en lekker weinig km's dat is redelijk zeldzaam tegenwoordig. E46's zijn als je het mij vraagt een van de mooiste modellen die bmw ooit heeft gemaakt...
heb je nou heel de auto een keer over laten spuiten, of een deel er van? Ik ga zo eens lezen wat voor probleem je hebt met je wagen in het subforum.

Mocht je vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators. Zoek je iets, probeer dan altijd eerst even de zoekfunctie rechtsboven.

als je het leuk vind kan je een showroom van je wagen aanmaken, is altijd leuk om te volgen wat iemand aan zijn auto doet.

veel plezier met je auto en succes op het forum!

mieske90
BimmerPortal Team

Re: WdeJ en zijn e46 coupé!

Bericht door mieske90 » 18 apr 2016, 20:41

Welkom op het forum,

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Adrian330dE93

Bericht door Adrian330dE93 » 24 apr 2016, 17:00

Welkom op het forum,
Dat ziet er strak uit maar ik heb er toch een klein vraagje.
De bovenste foto, is dat voor of nadat je auto bij de spuiter is geweest?
Ik heb er zelf een een zilveren 3-er en zou iets aan willen spuiten maar bij een zilveren auto moet je daar altijd erg behoudend mee zijn. Ik was benieuwd naar jouw ervaring(en) en eventuele aanbevelingen (welke spuiter e.d.)
Gr.
Adrian

WdeJ

Bericht door WdeJ » 25 apr 2016, 17:03

Ovanjole schreef:Hey WdeJ

heb je nou heel de auto een keer over laten spuiten, of een deel er van? Ik ga zo eens lezen wat voor probleem je hebt met je wagen in het subforum.

als je het leuk vind kan je een showroom van je wagen aanmaken, is altijd leuk om te volgen wat iemand aan zijn auto doet.

veel plezier met je auto en succes op het forum!
Bedankt voor het welkom heten! Ik heb een gedeelte laten spuiten, met name de onderste delen van de zijkant en achterkant. Ook de sluiting van de portier is gelast en opnieuw gespoten. De aanleiding was roestvorming op een aantal plekken.
Adrian330dE93 schreef:Welkom op het forum,
Dat ziet er strak uit maar ik heb er toch een klein vraagje.
De bovenste foto, is dat voor of nadat je auto bij de spuiter is geweest?
Ik heb er zelf een een zilveren 3-er en zou iets aan willen spuiten maar bij een zilveren auto moet je daar altijd erg behoudend mee zijn. Ik was benieuwd naar jouw ervaring(en) en eventuele aanbevelingen (welke spuiter e.d.)
Gr.
Adrian
De foto is van na het spuiten! Ik begreep inderdaad daad zilver lastig is met overspuiten, eerlijke gezegd valt het resultaat me enorm mee. Het is lastig te zien wat gespoten is en wat niet. Bij mij was de aanleiding roestvorming en de sluiting van de portieren hadden te kampen met 'metaal moeheid'. Dus de afweging was: niet spuiten en laten roesten of wel spuiten, kortom snel besloten om het wel te doen.

Ik ben bij een lokale (regio Assen) zelfstandige schadehersteller geweest en op basis van zijn advies gehandeld. Een tip misschien: zelf heb ik gekeken naar wat er moest gebeuren qua roest en wat mooi zou zijn als het ook werk meegenomen (bv. sleutelschade of klein krasje). Als de delen toch gedemonteerd een voorbereid moeten worden dan is het relatief eenvoudig om nog meer mee te nemen.

Mocht je in de regio wonen dan mag je het resultaat best live komen aanschouwen.

Groeten,

WdeJ

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”