Het is raak! Schade... :(
Re: Het is raak! Schade... :(
Wat een discussie hahaha.
Maar in ieder geval balen van de schade, zowieso !
Hopelijk rijd je straks weer netjes rond, succes met de afhandeling in ieder geval
Maar in ieder geval balen van de schade, zowieso !
Hopelijk rijd je straks weer netjes rond, succes met de afhandeling in ieder geval
Re: Het is raak! Schade... :(
Lol, idd wat een discussie. Je lijd schade, je word hiervoor vergoed. Simpel, meer moet er niet achter gezocht worden.
Als de verzekering er een probleem mee had, dan zouden ze de factuur eisen achteraf. Of ze betalen rechtstreeks aan de garage zoals hier in belgië gebruikelijk is maar niet verplicht.
Ik weet niet hoe het in nederland is maar hier een vb van een belgische verzekeraar :
Staat duidelijk in vermeld :
Als de verzekering er een probleem mee had, dan zouden ze de factuur eisen achteraf. Of ze betalen rechtstreeks aan de garage zoals hier in belgië gebruikelijk is maar niet verplicht.
Ik weet niet hoe het in nederland is maar hier een vb van een belgische verzekeraar :
Code: Selecteer alles
http://www.assuralia.be/index.php?id=194&L=0&tx_ttnews[tt_news]=1101
U bent niet verplicht om de schade aan uw wagen te laten herstellen om vergoed te worden. U beschikt steeds vrij over de verschuldigde schadevergoeding die nooit mag verschillen naargelang het gebruik dat u ervan zal maken.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Het is raak! Schade... :(
BeEmWer schreef: Je bedoeld dat je eerst op het schadebedrag wacht en er zoveel mogelijk van op je eigen rekening wilt houden
Of heb ik je nu op een idee gebracht
Nee, dat bedoelde ik niet met de post. Mijn intentie achter de vraag was om te weten of "OEM nieuw" vs "gebruikt goed" zo erg is . Kwalitatief gezien, Cosmetisch anders?
Re: Het is raak! Schade... :(
tom_il schreef:Lol, idd wat een discussie. Je lijd schade, je word hiervoor vergoed. Simpel, meer moet er niet achter gezocht worden.
Als de verzekering er een probleem mee had, dan zouden ze de factuur eisen achteraf. Of ze betalen rechtstreeks aan de garage zoals hier in belgië gebruikelijk is maar niet verplicht.
Ik weet niet hoe het in nederland is maar hier een vb van een belgische verzekeraar :Staat duidelijk in vermeld :Code: Selecteer alles
http://www.assuralia.be/index.php?id=194&L=0&tx_ttnews[tt_news]=1101
U bent niet verplicht om de schade aan uw wagen te laten herstellen om vergoed te worden. U beschikt steeds vrij over de verschuldigde schadevergoeding die nooit mag verschillen naargelang het gebruik dat u ervan zal maken.
Dat lijkt mij logisch, want het slachtoffer moet met de schade verder, hoe het slachtoffer de vergoeding met zichzelf wil compenseren is zijn eigen keuze.
Lijkt ook overdreven om, bijvoorbeeld, voor een Mondeo uit 2001 alles nieuw te vervangen.
Nou is dat bij BMW anders, maar het principe blijft hetzelfde, goed = goed.
Laatst gewijzigd door frazz op 10 jun 2016, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het is raak! Schade... :(
Dank je wel.BeEmWer schreef:Laatste reactie dan maar, het is aan frazz wat hij beslist, met het schadebedrag, wat niet geclaimd wordt maar is getaxeerd door de verzekering !
frazz, succes met de afhandeling en dat je maar weer snel in je herstelde bimmer kan rijden
Re: Het is raak! Schade... :(
@Quadrantz.
Zo denk ik er ook over. Je blijft met een schade auto rondrijden, het is als een lidteken.
Ik ben eergisteren bij de BMW dealer geweest, na een afspraak met een andere garagebedrijf die mijn ongeduldig weg poeierde terwijl ik een afspraak had, ze konden zo niet meteen vertellen wat de schade is, dus hebben ze wat foto's genomen en naar de experts gestuurd. Vandaag krijg ik te horen wat de schade is.
Daarna ga ik een beslissing nemen.
Zo denk ik er ook over. Je blijft met een schade auto rondrijden, het is als een lidteken.
Ik ben eergisteren bij de BMW dealer geweest, na een afspraak met een andere garagebedrijf die mijn ongeduldig weg poeierde terwijl ik een afspraak had, ze konden zo niet meteen vertellen wat de schade is, dus hebben ze wat foto's genomen en naar de experts gestuurd. Vandaag krijg ik te horen wat de schade is.
Daarna ga ik een beslissing nemen.
Re: Het is raak! Schade... :(
Schade geschat tussen de 2000 - 2500 ex btw.
Hij gaf aan dat de achterste deur niet meer te redden is en de voorste deur uit te deuken is.
Edit;
Geschat door ABS autoherstel, Pijnakker in Aalsmeer.
Hij gaf aan dat de achterste deur niet meer te redden is en de voorste deur uit te deuken is.
Edit;
Geschat door ABS autoherstel, Pijnakker in Aalsmeer.
Re: Het is raak! Schade... :(
Zat ik er niet ver naast ik zou gewoon lekker twee goede 2ehands deuren kopen, nieuwe rubbers bij de dealer halen, laten spuiten (wel uitspuiten over de spatborden voor en achter) en zelf erin zetten. Heb je en origineel en bespaar je geld. Dat kan je dan weer mooi in de auto stoppen (onderhoud of wat dan ook)
Re: Het is raak! Schade... :(
Ik heb een deur gevonden in dezelfde kleur die ik heb, dat scheelt mij een rubber, denk ik zo.
Trouwens, kunnen ze de rubber niet afplakken tijdens het spuiten?
Nog een vraagje, zijn de pre-LCI deuren zonder deurpaneel hetzelfde?
En ja, ik dacht aan een M voor en achter bumper. Dan wordt het toch gespendeerd aan de auto.
Thanks Vintiem.
Trouwens, kunnen ze de rubber niet afplakken tijdens het spuiten?
Nog een vraagje, zijn de pre-LCI deuren zonder deurpaneel hetzelfde?
En ja, ik dacht aan een M voor en achter bumper. Dan wordt het toch gespendeerd aan de auto.
Thanks Vintiem.
Laatst gewijzigd door Jeremy op 12 jun 2016, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten van voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Reden: Quoten van voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Re: Het is raak! Schade... :(
Een rubber afplakken kan alleen wordt nooit zo straks als spuiten zonder rubber. Maar als je een deur hebt gevonden in de juiste kleur is meeSt praktisch. Zou deze toch nog wat bijgespoten moeten worden is dat alleen aan de buitenzijde. rubbers zitten aan binnenzijde dus geen issue.
m bumper voor en achter maar vergeet dan niet twee M sideskirts mee te nemen. Zonder lijkt het geheel wat vreemd
m bumper voor en achter maar vergeet dan niet twee M sideskirts mee te nemen. Zonder lijkt het geheel wat vreemd
Re: Het is raak! Schade... :(
Helemaal mee eens, achteruit inparkeren is beter - ik doe bijna niet anders. Tenzij: er weinig ruimte is (en echt geen andere plek) en ik met vooruit parkeren kan zorgen dat ik met de rechterkant strak naast de bijrijderskant van mijn buurman kom te staan, want dan is er minder kans op schade door openzwaaiende portieren. Maar... hoe heb jij dat je wederhelft aangeleerd?frazz schreef:Zelf parkeer ik altijd achteruit in, heb mijn wederhelft dat ook aangeleerd. Scheelt een hoop bij het wegrijden.nbEn achteruit insteken is makkelijker dan met een bocht er in rijden. Maar goed, ik zal eens kijken.
Zie ik hier niet goedkomen.
BMW4ever
blok: N62B40
blok: N62B40
Re: Het is raak! Schade... :(
@Vintiem: Helemaal gelijk, ik heb de deur vandaag opgehaald uit Emmeloord, toffe gozers bij GAOS, ze hebben veel, heb ook nog een Menu knopje op de kop kunnen tikken voor een tientje (Die van mij was een paar maanden terug door de stofzuigerslang gegaan bij de wasstraat van de BP ), had nog een stop/start knop willen meenemen maar die was al weg! Die van mij is versleten in het midden...Vintiem schreef:Een rubber afplakken kan alleen wordt nooit zo straks als spuiten zonder rubber. Maar als je een deur hebt gevonden in de juiste kleur is meeSt praktisch. Zou deze toch nog wat bijgespoten moeten worden is dat alleen aan de buitenzijde. rubbers zitten aan binnenzijde dus geen issue.
m bumper voor en achter maar vergeet dan niet twee M sideskirts mee te nemen. Zonder lijkt het geheel wat vreemd
Deur ziet er nog strak uit op drie gebruikssporen na, maar laat het toch overspuiten.
Sideskirts mag ik niet vergeten nee dank voor herinnering
@Joshua:
Hahaha, tjah, ik heb haar alle voordelen laten zien.
1) Achteruit inparkeren is makkelijker door de achterhoek van de auto scherp langs de buurman langst te steken in de korte bocht, dan hoef je haast niet naar de andere kant te kijken tenzij andere buurman scheef staat dus toch altijd kijken
2) Je kan meteen wegrijden zonder te hoeven keren als je andersom zou staan, dat scheelt kans op ongelukjes.
3) Achteruit draaien kost meer concentratie door een langere rotatie van de auto vanwege de bredere draai/bocht van de voorwielen, dat vereist meer aandacht om je voorbumper niet tegen de geparkeerde auto's te tikken.
4) Bij vooruit wegrijden van een parkeer plaats kan je praktisch een klein stukje vooruit rijden als een hint voor enige auto's die willen parkeren waarbij je ook nog eens meteen kan zien wat er aan komt rijden, zonder je nek te hoeven breken en je trekhaak bij iemand binnen te rijden, zoals bij mij gebeurd is
Ze was meteen verkocht
En als alles faalt, dan zeg je toch gewoon dat de auto mooier staat als de stoere voorkant naar je terug kijkt
Re: Het is raak! Schade... :(
LOL
Dat is een rationele aanpak zeg.
Maar je argumentatie is zondermeer overtuigend.
Dat is een rationele aanpak zeg.
Maar je argumentatie is zondermeer overtuigend.
BMW4ever
blok: N62B40
blok: N62B40