Dankje!
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Zou er eerlijk gezegd nog wel een facelift voorkant op willen hebben, want ziet er beter uit... Gehoord dat er een Duitse tuner is die hiervoor een pakket levert?? Zit er ook aan te denken om de wagen misschien toch nog iets lager te leggen met Eibach veren en misschien BBS en CSL velgen...? Maar ik kan het ook hierbij laten en over een tijdje weer een andere wagen kopen? Ben met schuin oog aan het kijken naar E46 M3, E60 M5 en M3 F30(zeg ik dat goed? die met de hoogmoedige V8?), nu alleen mijn wederhelft nog overtuigen dat dit een praktische auto is hehe
Ongeblazen motoren zijn ook stukken beter, zegt de turbo rijder
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Heb ook nog in de 3 cil. versie gereden, verschrikkelijk! "ja dat zit tussen je oren" zegt de verkoper dan. Het komt zeker van A naar B, maar daar is echt alle emotie uitgezogen. Dat klinkt dus echt als een Suzuki (s)Alto of Aygo. Begrijp mij niet verkeerd, het loopt best zuinig en je kan daar ook veel lol mee hebben, maar de 540i en de Z3 2.8 wide body die een goede vriend van mij heeft is toch het echte BMW rijden, heerlijk!
Het chippen is niet helemaal eerlijk want de 116i en 118i F20 zijn beide dezelfde motoren, je gaat dus eigenlijk beginnen met chippen vanaf de 118i en die heeft 170 pk, maar dan blijft het nog knap dat er zoveel vermogen uitkomt. Ondanks de turbo, loopt het blok vanaf de 2500 toeren tot aan de 6000 toeren goed. Ik was alleen zo bijdehand om tijdens het tunen 95 te tanken... 98 en 102 doet de wagen het nu hoger in de toeren beter op.
Driftcursus met je eigen wagen; wat voor auto heb je? Laat ik daarmee beginnen. Heb de middag met 3 voeding Belgisch kampioen driften mogen rijden, die heeft ook met mijn wagen het geprobeerd op een kledder natte baan en de banden op 4 bar rondom... het grensgebied van de F20 is zo listig, dit is haast niet op te vangen. Zo ook hij kreeg het niet voor elkaar. Genoeg vermogen, een sperdiff en gladden/ slechte banden is denk ik wel nodig. Ik ben bij Skylimit geweest op Zolder (google it
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
) Die hebben ook de nodige wagens staan die helemaal geprepareerd zijn, daar kan het dus niet meer aan de auto liggen als je aan het einde van de dag niet kan driften. Ondanks dit alles, ga het DOEN!! want ik heb heel de dag wel genoten en je bent heel de dag lekker aan het slippen en omringd door allemaal drift/ autogekken... dan is het meestal al snel erg gezellig/ leuk.
Misschien ook leuk om te vermelden; eens per maand ben ik meestal rond de Nurburgring te vinden. En het mooiste hiervan is dat ik nog nooit met mijn eigen wagen ben geweest. Heb er al zoveel mensen af zien gaan en de regels zijn er niet echt gunstig. Om deze reden zit ik er ook over na te denken om mij in te schrijven bij gasten van driving fun, gevoel dat bij Trackdays toch net even iets serieuzer wordt gereden dan op de Ring.