Hallo iedereen,
Sinds een half jaar ben ik de trotse eigenaar van een F20 116i M sport edition. De BMW is bij BR Performance langsgeweest om het volledige potentieel eruit te halen, dit na het lezen van de posts waar je het beste terecht kon. Tot op de dag van vandaag super tevreden mee. Het 1.6je perst er nu 219 pk en 322 nm uit. De ramen zijn rondom geblindeerd, alleen wel dusdanig dat je er s'avonds nog wel wat door kan zien. Enige wat ik nu nog mis is een sperdifferentieel, tijdens de driftcursus op Zolder kwam ik hier achter. Op het moment is de BMW onmogelijk in de drift te houden, iets met korte wielbasis, koppel en grip.
Ik kom uit de omgeving Rotterdam. Waar ken ik BMW portel van? Onder andere van de meeting op Weeze airport. En op aanwijzen van een mede BMW rijder die ik sprak tijdens het chippen.
Groet,
Benny
Benny F20 116i
Benny F20 116i
Laatst gewijzigd door BMWF20 op 15 jul 2016, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Benny F20 116i
Hey Benny,
Welkom op het forum! leuk stukje wat je daar verteld.
Mooie bak zon F20, en wat perst daar een flink vermogen uit zeg, wist niet dat dat haalbaar was . Misschien leef ik dan ook nog steeds wat meer in de oudere generaties en ingeblazen motoren:)
is een driftcursus met eigen auto een keer aan te raden? geen idee hoe dat in zijn werk gaat, maar klinkt wel gaaf?
verder nog plannen met de wagen?
Mocht je nog vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators. Zoek je iets, probeer dan altijd eerst even de zoekfunctie rechtsboven!
veel plezier en succes op het forum!
Welkom op het forum! leuk stukje wat je daar verteld.
Mooie bak zon F20, en wat perst daar een flink vermogen uit zeg, wist niet dat dat haalbaar was . Misschien leef ik dan ook nog steeds wat meer in de oudere generaties en ingeblazen motoren:)
is een driftcursus met eigen auto een keer aan te raden? geen idee hoe dat in zijn werk gaat, maar klinkt wel gaaf?
verder nog plannen met de wagen?
Mocht je nog vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators. Zoek je iets, probeer dan altijd eerst even de zoekfunctie rechtsboven!
veel plezier en succes op het forum!
Re: Benny F20 116i
Dankje! Zou er eerlijk gezegd nog wel een facelift voorkant op willen hebben, want ziet er beter uit... Gehoord dat er een Duitse tuner is die hiervoor een pakket levert?? Zit er ook aan te denken om de wagen misschien toch nog iets lager te leggen met Eibach veren en misschien BBS en CSL velgen...? Maar ik kan het ook hierbij laten en over een tijdje weer een andere wagen kopen? Ben met schuin oog aan het kijken naar E46 M3, E60 M5 en M3 F30(zeg ik dat goed? die met de hoogmoedige V8?), nu alleen mijn wederhelft nog overtuigen dat dit een praktische auto is hehe
Ongeblazen motoren zijn ook stukken beter, zegt de turbo rijder Heb ook nog in de 3 cil. versie gereden, verschrikkelijk! "ja dat zit tussen je oren" zegt de verkoper dan. Het komt zeker van A naar B, maar daar is echt alle emotie uitgezogen. Dat klinkt dus echt als een Suzuki (s)Alto of Aygo. Begrijp mij niet verkeerd, het loopt best zuinig en je kan daar ook veel lol mee hebben, maar de 540i en de Z3 2.8 wide body die een goede vriend van mij heeft is toch het echte BMW rijden, heerlijk!
Het chippen is niet helemaal eerlijk want de 116i en 118i F20 zijn beide dezelfde motoren, je gaat dus eigenlijk beginnen met chippen vanaf de 118i en die heeft 170 pk, maar dan blijft het nog knap dat er zoveel vermogen uitkomt. Ondanks de turbo, loopt het blok vanaf de 2500 toeren tot aan de 6000 toeren goed. Ik was alleen zo bijdehand om tijdens het tunen 95 te tanken... 98 en 102 doet de wagen het nu hoger in de toeren beter op.
Driftcursus met je eigen wagen; wat voor auto heb je? Laat ik daarmee beginnen. Heb de middag met 3 voeding Belgisch kampioen driften mogen rijden, die heeft ook met mijn wagen het geprobeerd op een kledder natte baan en de banden op 4 bar rondom... het grensgebied van de F20 is zo listig, dit is haast niet op te vangen. Zo ook hij kreeg het niet voor elkaar. Genoeg vermogen, een sperdiff en gladden/ slechte banden is denk ik wel nodig. Ik ben bij Skylimit geweest op Zolder (google it ) Die hebben ook de nodige wagens staan die helemaal geprepareerd zijn, daar kan het dus niet meer aan de auto liggen als je aan het einde van de dag niet kan driften. Ondanks dit alles, ga het DOEN!! want ik heb heel de dag wel genoten en je bent heel de dag lekker aan het slippen en omringd door allemaal drift/ autogekken... dan is het meestal al snel erg gezellig/ leuk.
Misschien ook leuk om te vermelden; eens per maand ben ik meestal rond de Nurburgring te vinden. En het mooiste hiervan is dat ik nog nooit met mijn eigen wagen ben geweest. Heb er al zoveel mensen af zien gaan en de regels zijn er niet echt gunstig. Om deze reden zit ik er ook over na te denken om mij in te schrijven bij gasten van driving fun, gevoel dat bij Trackdays toch net even iets serieuzer wordt gereden dan op de Ring.
Ongeblazen motoren zijn ook stukken beter, zegt de turbo rijder Heb ook nog in de 3 cil. versie gereden, verschrikkelijk! "ja dat zit tussen je oren" zegt de verkoper dan. Het komt zeker van A naar B, maar daar is echt alle emotie uitgezogen. Dat klinkt dus echt als een Suzuki (s)Alto of Aygo. Begrijp mij niet verkeerd, het loopt best zuinig en je kan daar ook veel lol mee hebben, maar de 540i en de Z3 2.8 wide body die een goede vriend van mij heeft is toch het echte BMW rijden, heerlijk!
Het chippen is niet helemaal eerlijk want de 116i en 118i F20 zijn beide dezelfde motoren, je gaat dus eigenlijk beginnen met chippen vanaf de 118i en die heeft 170 pk, maar dan blijft het nog knap dat er zoveel vermogen uitkomt. Ondanks de turbo, loopt het blok vanaf de 2500 toeren tot aan de 6000 toeren goed. Ik was alleen zo bijdehand om tijdens het tunen 95 te tanken... 98 en 102 doet de wagen het nu hoger in de toeren beter op.
Driftcursus met je eigen wagen; wat voor auto heb je? Laat ik daarmee beginnen. Heb de middag met 3 voeding Belgisch kampioen driften mogen rijden, die heeft ook met mijn wagen het geprobeerd op een kledder natte baan en de banden op 4 bar rondom... het grensgebied van de F20 is zo listig, dit is haast niet op te vangen. Zo ook hij kreeg het niet voor elkaar. Genoeg vermogen, een sperdiff en gladden/ slechte banden is denk ik wel nodig. Ik ben bij Skylimit geweest op Zolder (google it ) Die hebben ook de nodige wagens staan die helemaal geprepareerd zijn, daar kan het dus niet meer aan de auto liggen als je aan het einde van de dag niet kan driften. Ondanks dit alles, ga het DOEN!! want ik heb heel de dag wel genoten en je bent heel de dag lekker aan het slippen en omringd door allemaal drift/ autogekken... dan is het meestal al snel erg gezellig/ leuk.
Misschien ook leuk om te vermelden; eens per maand ben ik meestal rond de Nurburgring te vinden. En het mooiste hiervan is dat ik nog nooit met mijn eigen wagen ben geweest. Heb er al zoveel mensen af zien gaan en de regels zijn er niet echt gunstig. Om deze reden zit ik er ook over na te denken om mij in te schrijven bij gasten van driving fun, gevoel dat bij Trackdays toch net even iets serieuzer wordt gereden dan op de Ring.
Laatst gewijzigd door Ovanjole op 15 jul 2016, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Benny F20 116i
Welkom Benny,
YESS!! weer een 1-serie rijder erbij
Een hele mooie wagen heb je
Echt ziek wat de nieuwe 1-series kunnen blazen
Mij lijkt het echt gaaf om een keer over het circuit te vliegen met mijn eigen wagen, ben alleen bang dat ik er vanaf vlieg en dat kan ik er echt niet bij hebben
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je F20 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
YESS!! weer een 1-serie rijder erbij
Een hele mooie wagen heb je
Echt ziek wat de nieuwe 1-series kunnen blazen
Mij lijkt het echt gaaf om een keer over het circuit te vliegen met mijn eigen wagen, ben alleen bang dat ik er vanaf vlieg en dat kan ik er echt niet bij hebben
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je F20 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Re: Benny F20 116i
Welkom Benny!
Driften met eigen auto is inderdaad zeker aan te raden! Heb het al een aantal keer mogen doen in Lelystad, en het is relatief goedkoop.
Met elk achterwielaangedreven auto is te driften, zo ook jouw 1 serie in deze staat. Je kunt altijd beginnen met hele slechte banden, of zelfs de slicks die vergelijkbaar zijn met plastic Het is 4 rondjes leuk, maar daarna is de lol er een beetje af, zo makkelijk...
(op Lelystad kun je deze banden reserveren voor €40,- de hele dag)
Tegenwoordig worden de GoForm banden aangeraden, ook zonder sperdiff! Mij is zelfs verteld dat het nog wel eens zou kunnen helpen om de voorkant zo slap mogelijk te houden zodat je geen last hebt van onderstuur als je met wat hogere snelheid de bocht instuurt. Hier heb ik geen ervaring mee.
Driften met eigen auto is inderdaad zeker aan te raden! Heb het al een aantal keer mogen doen in Lelystad, en het is relatief goedkoop.
Met elk achterwielaangedreven auto is te driften, zo ook jouw 1 serie in deze staat. Je kunt altijd beginnen met hele slechte banden, of zelfs de slicks die vergelijkbaar zijn met plastic Het is 4 rondjes leuk, maar daarna is de lol er een beetje af, zo makkelijk...
(op Lelystad kun je deze banden reserveren voor €40,- de hele dag)
Tegenwoordig worden de GoForm banden aangeraden, ook zonder sperdiff! Mij is zelfs verteld dat het nog wel eens zou kunnen helpen om de voorkant zo slap mogelijk te houden zodat je geen last hebt van onderstuur als je met wat hogere snelheid de bocht instuurt. Hier heb ik geen ervaring mee.