Lex_b3' 325ti M / Racingdiffs Sperdiff

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Sans318ti

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Sans318ti » 08 jun 2016, 14:51

Mijn velgen sluiten niet perfect aan met de wielkast, zit er nog ong 8-10mm binnen
235/40/18 is idd goede optie, 225/40/18 op 8j is mooi strak...
heeft ,mn maat ook.
Afbeelding

Lex_b3

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door Lex_b3 » 10 jul 2016, 12:00

Gisteren een rondje Belgie gedaan, wat resulteerde in het volgende:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de eerste modificatie is natuurlijk al gedaan!

Afbeelding

Betreft een schade compact in Estoril Blau uit Engeland. Gehaald bij een Belgisch schadebedrijf die schade BMW's en MINI's uit Engeland haalt en dergelijke.

Een mooi prijsje uit kunnen halen en wellicht kom ik daar nog terug voor het M stuurtje en de elektrische achterruit bediening. Ik had dat toen al meteen mee kunnen nemen, maar in principe was ik dan al helemaal klaar geweest, en dat is natuurlijk niet de bedoeling! :gay:

Volgende te doen is dit pakket te laten opknappen en monteren. Even contact opnemen met Van Duin dus!

Dannywinters

Re: Lex_b3' 325ti compact, M-pakket opgehaald!

Bericht door Dannywinters » 13 jul 2016, 23:28

Mag ik vragen welk schadebedrijf dat is waar je al die spullen hebt opgehaald

Gr danny

Sans318ti

Bericht door Sans318ti » 14 jul 2016, 07:56

Lex,

Ik heb nu de 245 35 18 banden erop liggen, dit rijdt perfect! er loopt niks aan en achter valt hij ong een centimeter naar binnen t.o.v. de wielkast!
ik denk dat jou velgen dan meer naar buiten komen

Logisch gedacht,
ik heb et35 met 8,5j ong 1 cm ruimte
jij krijgt et 24 8j, dus hij komt 11mm meer naar buiten, maar je hebt 0,5j minder, dit is 12,3mm dus komt je velg nog 6mm naar binnen, dit betekend dat je ong 5mm ruimte hebt op je wielkasten.

Ik denk dat dat zo werkt hoor overigens.
Ik weet niet of je in de toekomst nog van plan bent om te gaan verlagen?

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 14 jul 2016, 09:54

@Danny,

Kojaparts in Sint-Niklaas in België. Zij adverteren ook op MP, zo kwam ik bij hen terecht. Let wel op dat als je voor meer dan €500,- aan onderdelen wilt halen je in Nederland al wat geld opneemt, In België geld je daglimiet al, de bank kon niets voor me betekenen en om 1 of andere reden accepteert hun pinautomaat geen buitenlandse kaarten...

Heeft me 2 uur gekost om af te rekenen, en ze zijn geen fan van ter plekke overmaken via de app.

@Sans318ti

Ik hoop er met Eibach veren vanaf te komen, gewoon een subtiele verlaging dat de wielkasten rondom evenveel ruimte over hebben. voor zo'n 4cm, achter 2 oid. Moet ik me nog even in verdiepen. In de verre toekomst uiteindelijk een schroefset.

Wat me trouwens opvalt, de (inmiddels oude) banden op jouw auto in dit topic zijn erg getrokken. Dat waren
225 / 40 / 18 op 8,5J.
De banden op de audi van je maat zijn dezelfde maat banden op 8,5J. Niet echt getrokken, sluit mooi aan.
Nu heb je 245 / 35 / 18 op 8,5J. Heb je daar toevallig een foto van op dezelfde manier als van die Audi?

Als je onderstaande link bekijkt zie je mijn velgen onder een compact met de maat 225 / 40 / 18. Daar ziet het er namelijk ook echt keurig uit!

http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=4341190

Qua prijs zijn die 245 / 35 / 18 ook wel wat duurder toch?

Wat ik me afvraag is of die 0,5J het verschil maakt tussen jouw getrokken foto, en de foto van die Audi.

Sans318ti

Bericht door Sans318ti » 14 jul 2016, 11:41

Lex,

Dit maakt wel degelijk verschil, ik zal eens een foto maken van mijn auto met de 245 35 18 om mijn 8.5j velg
dan leg ik de oude banden ernaast en kun je het verschil zien!

SnowWolf

Bericht door SnowWolf » 27 jul 2016, 18:48

Lex_b3 schreef:Nou beter dat het je bobines waren haha :gek:

Ik hoop niet dat ik het zover laat komen dat ik stilval, zou toch lullig zijn op een snelweg zonder vluchtstrook..
heb nu eerst maar even een kleppendeksel pakking set besteld, met olie en luchtfilters. Eerst dat probleempje even oplossen.

eerstvolgende (eigenhandige) onderhoud wordt wel die brandstofpomp. Ik word er niet vrolijker op als je googled naar chewbacca geluiden van e46. Kan ook nog met oliepompen ed bij het motorruim zijn enzo
Even vanuit m'n post hier gequote ;)

Een duidelijke indicatie is een trilling (van filter) onder de bestuurdersstoel als je het geluid hoort en het geluid moet echt ONDER de auto vandaan komen (pomp - slang - filter).

Als het geluid van voor komt heeft het niks met de pomp te maken.

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 04 aug 2016, 15:14

thnx! Bij het starten heb ik altijd de deur dicht en kijk ik meestal naar mn tellers, dan is het lastig te zeggen waar het precies vandaan komt. Maar als ik mijn hoofd draai om op het geluid te focussen, dan kan het goed kloppen dat het onder de achterbank vandaan komt. Ik zou er echter wel even achteraan moeten gaan om het definitief aan te kunnen pakken.

Ik ben inmiddels een aantal weken verder met schuren, ik mis helaas nog 1 PDC houdertje in de bumper, welke waarschijnlijk nog uit België gaat komen, anders kon het deze week al naar de spuiter! Hoop in ieder geval deze maand nog alles klaar te krijgen voor montage. Daar hoort ook nog het repareren van de M-spiegel bij waar ik erg tegenop kijk :'(
Het zijn imitatiespiegels, dus het DIY disassembly wat ik op internet vind gaat helaas niet op bij deze. Ik durf er ook niet aan te trekken. Ik hoop dat de spiegel afplakken voldoende is voor de spuiter om alles goed te krijgen, en anders heb ik het geluk dat de basiskleur van binnen al blauw is. Dan zit ik alleen nog met dat plaatje waar de spiegel mee vast zit aan de "houder" voor op de deur. Die is gebroken, en een nieuwe is duur...

Dan nog leuk nieuws, mijn moeder heeft haarzelf een nieuwe auto cadeau gedaan!:

Afbeelding

Afbeelding

Rijd erg fijn!!

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 08 aug 2016, 12:52

Afgelopen weekend maar even de gaatjes voor de koplampsproeiers gemaakt, en gelijk de afdekkapjes gepast. Gelukkig kwam ik er toen achter dat de ronding niet overeenkomt van de bumper, dus die zijn besteld bij BMW. Hoop volgend weekend helemaal klaar te zijn om naar de spuiter te brengen...

Afbeelding

Afbeelding

BartS

Bericht door BartS » 08 aug 2016, 17:40

waar zit dat bedrijf ik zoek ook nog wat onderdelen misschien dat ik ze daar kan vinden!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 10 aug 2016, 12:53

Bart:

Kojaparts in Sint-Niklaas in België. Zij adverteren ook op MP, zo kwam ik bij hen terecht. Let wel op dat als je voor meer dan €500,- aan onderdelen wilt halen je in Nederland al wat geld opneemt, In België geld je daglimiet al, de bank kon niets voor me betekenen en om 1 of andere reden accepteert hun pinautomaat geen buitenlandse kaarten...

Inmiddels ook mn afdekdopjes binnen, nu alleen nog 1 mount van een PDC houder en het kan naar de spuiter! :gekdoen:

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 29 aug 2016, 15:07

Eventjes met de sluitertijd en een zo'n "hand" bouwlamp gespeeld:

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest is de status van M-pakket nog steeds ongepspoten, hoop daar volgende maand eindelijk progressie in te krijgen...
En dan nog stééds banden bestellen voor de styling 94's...

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 01 nov 2016, 15:51

Voor mij helaas een vervelende update, ik ben namelijk mijn kenteken over een rit van 50km verloren... Heb de route wel tig keer opnieuw gereden, en ook heel internet afgestruind. Maar nu na 3 weken moet ik er denk ik toch maar aan geloven om nieuwe platen op te vragen met duplicaat.. :bang:

Ik ga dat uiteraard zo onherkenbaar als mogelijk maken, en weet dat dat een grijs gebied is betreft overheid. Heeft er iemand toevallig tips wat wel of niet te doen?

Dcreator

Bericht door Dcreator » 09 nov 2016, 11:04

Tof man zo'n compact projectje weer eens wat anders als de meeste! :duim:

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 06 feb 2017, 11:59

Van de week mijn auto maar weer eens "goed" gewassen, en toen viel me het volgende op:

Afbeelding

Ondanks dat het er best artistiek uitziet, met alle beschadigingen vrijwel hetzelfde ben ik er toch niet zo blij mee...

Wat kan dit zijn? Ik rij nooit over/door grind, en 20.000km geleden zat dit er nog niet.

Ik dacht eerst dat dit gewoon vliegroest was, en het er met een goede beurt wel af zou gaan, maar volgens mij is dit gewoon schade..

Het zijn enkel de voorwielen, bij aanschaf 20.000km geleden zijn de remblokken vervangen, en ook een gek fenomeen is dat in de winter mijn velgen achter viezer worden dan voor. En ik heb niet het idee dat hij voor minder goed remt dan achter, weet ook zo snel niet hoe ik dat kan controleren?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”