BMW 130i LCI High Executive. From now on: San Marino Blue

Show je E81 / E82 / E87 / E88. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
GstaR101
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 aug 2016, 12:18
Locatie: NoordHolland020

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door GstaR101 » 06 aug 2016, 14:35

Ziet er cool uit :)

Heb ik ook toevallig besteld en binnen. onderdeur verlichting. bmw logo.
Was nog kijken hoe ik die ga aansluiten.
Heb jij die dus met je deur hendel verlichten gekoppeld?
Mijn deurhendel verlichting is niet zo fel als op de foto. heb je deze vervangen?

Gebruikersavatar
Miquel
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 aug 2016, 21:14

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door Miquel » 06 aug 2016, 14:38

Strak strak strak...kan niet anders zeggen...strakke bak!

Angel eyes zal tzt bij mij er ook in moeten, toch wel ff mooier!

Gebruikersavatar
-Richard-
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 mei 2015, 18:53

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door -Richard- » 06 aug 2016, 16:00

Dankjewel jongens. Reacties zijn altijd leuk :D

Ja LED's in de angel eyes maakt echt verschil! Lijkt gewoon mooi in harmonie met de Xenon verlichting. Als je hele goede led lampen erin wilt moet je kijken naar H8 LUX 160 lampies. Kost wat, heb je wel topnotch. Dit is op de standaard PWM gedimde spanning (die kun je namelijk door codering veranderen).
Afbeelding
Oh die 1M bumper :amen:
GstaR101 schreef:Ziet er cool uit :)

Heb ik ook toevallig besteld en binnen. onderdeur verlichting. bmw logo.
Was nog kijken hoe ik die ga aansluiten.
Heb jij die dus met je deur hendel verlichting gekoppeld?
Mijn deurhendel verlichting is niet zo fel als op de foto. heb je deze vervangen?
Als je het deur paneel eraf haalt zie je een klein zwart stekkertje zitten met aan 1 zijde zwart/rode kabel. Hiervan is zwart de massa en rood de voeding voor de LED deur verlichting. Deze zijn gewoon origineel bij mij.

Heb de kabel erbij in gesoldeerd, geen 'scotch lock' dus. Met die laatste (en makkelijke) heb je snel last van vocht wat oa het koper aantast (en dus storingen gaat geven).
Ik was bang dat de FRM ging zeiken maar hij trekt het tot dusver goed. Het staat ook niet erg lang aan dus warmte blijft beperkt (de led is vele malen krachtiger dan de deur verlichting alleen, dus risico voor de FRM).

Ik kon geen betere en nettere oplossing bedenken (om het aan te sluiten). Maat van me heeft een M logo, dat hoort niet op 'slechts' een 130i vind ik. Dan moet je wel een 35i of M hebben :ja: Maar dat is persoonlijk en ieder moet zn eigen ding doen! :ja: :ja:
spy schreef:Lekker bezig :duimen:

Ziet er allemaal goed uit,nu hopen dat je snel dat hoogte sensor probleem kan verhelpen!!

Spy.
En de 135i demper ga kopen! :duimen:

Dinsdag ben ik om 9 uur aan de beurt. Ik hoop het zelf ook, ik ga het toch even extra vervelend maken voor de Dealer want ik ben zomaar niet van plan te betalen. Ik ga mijn OEM sensor aansluiten en de auto resetten. Dan houd ik 1 storing over van de climate control, de zonne sensor geeft storing.. Echter zit deze helemaal niet in mijn auto? ( of in elk geval niet waar Rheingold me verteld dat hij moet zitten). Daar stoor ik me voorlopig nog niet aan.

Het gevolg is dan dat er in principe geen fout aanwezig is, terwijl ik de sensor wil vervangen. En dan mag de monteur mij duidelijk maken waarom een nieuwe niet werkt. Het kan geen kabel breuk of iets zijn, de originele sensor zorgt ervoor dat het signaal binnen komt. Spanningsvoorziening ( + en -) en de signaal draad zijn dus in orde.

Eerlijk gezegd? Ik snap ook gewoon echt niet waarom het niet werkt... :nee:
De sensor heeft 6 pinnen, de stekker 3. Het zou kunnen dat de pin-out (dus welke pin een connectie nodig is), verkeerd is. Maar we gaan het mee maken.

Gebruikersavatar
-Richard-
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 mei 2015, 18:53

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door -Richard- » 09 aug 2016, 11:29

Nou. ff een update want dit moet ik eigenlijk even van me afschrijven. Wat een ervaring. -_-

Aller eerst was niet duidelijk dat ik op de auto wilde wachten. Dus dat er ff opgeschreven, geen probleem. Had me koffie nog niet op of de auto stond al op de brug. Prima dus! Ik haast me naar de balie om te vragen of ik mee mag kijken, kreeg te horen dat ik niet verzekerd ben. Geen probleem dus, ik de monteur nog wat uitleg geven omdat ik zelf al veel (en achteraf precies hetzelfde) geprobeerd had.

Natuurlijk gaat de monteur dan het wiel even opnieuw uitvinden, de auto werdt aangesloten bij de 'test kast' met wat mooie ISTA software. Hé maar die komt bekend voor (dat is wat ik thuis ook heb), ik zeg tegen hem. De hoogte sensor staat er niet in hoor, geeft geen storing. En warempel, ik had gelijk. Dus even de juiste procedure erbij getoverd en we konden beginnen. Hoogte sensor achter 'status OK' maar het signaal veranderde inderdaad niet. Voor werkte wel, maar alleen als de achterzijde ook aangesloten was. Dit werkt dus in een combinatie, het is beide sensoren of niets. Toen dus eerst maar een nieuwe sensor erbij gepakt. Deze was eerst niet op voorraad (terwijl de mag. medewerker dit wel had gedaan). Weer iets mis gegaan dus. Nou ik zei daar baal ik wel erg van want er was wel gezegd dat dit op voorraad zou zijn. Nou toch nog maar weer gekeken en inderdaad, er was wat op voorraad. (mijn oude, nieuwe sensor). Aangesloten en jazeker, die deed het niet! Hé goh, daar was ik ook al achter.

Nou goed toen werd er van alles gemeten en dat leek allemaal goed. Vervolgens moest er online gemeten worden aan de sensor (had ik ook al gedaan). Hiervoor moet je eigenlijk wat creatief omgaan, zodat je met een pennetje in de draad toevoer kunt meten of het signaal veranderd. Wat doet de monteur? Die pakt zn dikke stanley mes erbij en snijdt zo de isolatie van de kabel kapot!! Niks creatief! Recht voor m'n neus steekt die het mes erin (had zelf niet in de gaten wat hij deed, dacht dat hij de stekker los wilde halen). Nou ik kreeg spontaan tranen in m'n ogen, hoe kun je dit doet als monteur bij een premium merk als BMW ? :bang: Nu zit ik met de oxidatie die de koperen kabel gaat krijgen, want ik heb in mijn scootertijd al heel veel problemen gehad met kabels en vocht. Dat is echt een drama!

Goed, na zo'n dik uur verder en de koffie pauze gemist te hebben kwam er uiteindelijk niks zinnigs uit. De spanning's voorziening is OK en met de oude sensor is de storing niet aanwezig, dat betekend dat de bekabeling goed zou zijn, net als de FRM (die is verantwoordelijk voor de verlichtings- functies). Inmiddels is het dus 11 uur en vond ik het wel prima, ik wilde de monteur niet langer op de vingers kijken en ben de showroom weer ingelopen naar een nieuwe 1 serie. Lekker bakje, maar miste wat opties. Uiteindelijk zo rond kwart over 11 komt de service medewerker naar mij toe met het verhaal. Zéér beknopte info had deze (ik wist wel beter). Maar het kwam erop neer dat er inderdaad een nieuwe (werderom) sensor besteld wordt en dat ik de 30e pas weer terecht kan. Het was niet levensbedreigend en er waren wat mensen op vakantie deze maand. Om tot het beste resultaat te komen wilde we beide toch graag dezelfde mensen erbij hebben als nu. Dus al met al, 30e een nieuwe afspraak en dan moet het toch eigenlijk gewoon goedkomen, zonder dat ik iets ga betalen. :h:

Ik vind het te gek voor woorden, misverstanden, bekabeling kapot snijden, met schroevendraaiers op stekkerverbindingen duwen (want hij klikt gewoon erg vast) dus die nieuwe steker van mij is ook half kapot, en al met al dezelfde conclusie hebben als ik, de klant. Maar al met al staan mijn koplampen nu gewoon weer de bomen te verlichten en moet ik zelf nog de stekker loshalen (zodat de regeling niet werkt en hij gewoon neutraal staat). Ik baal hier erg van, ik had veel hogere verwachtingen... :| :nee: :'(

Dus dat betekend 1 ding. Ik ga maar meteen een 135i demper aanschaffen :)

Gebruikersavatar
spy
Berichten: 342
Lid geworden op: 30 nov 2015, 23:19

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door spy » 09 aug 2016, 12:11

Man man man,wat een prutsers daar...misschien vokgende keer naar een bmw specialist gaan en niet naar de dealer!!!
Ik ben nu ook met een aantal dingen bij een erkende specialist geweest en daar werken ze toch op een andere manier...zij weten je daar als klant te behandelen en laten je niet de deur uitgaan voordat jou geliefde bmw weer top is!!

Maargoed,hopelijk kunnen ze het de 30ste allemaal fixen voor je.

Vqn die demper ga je geen spijt krijgen!!

;)



Spy.

Gebruikersavatar
-Richard-
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 mei 2015, 18:53

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door -Richard- » 10 aug 2016, 11:09

Daar ga ik vast geen spijt van krijgen inderdaad. Vandaag een principe akkoord gesloten met een verkoper van een 135i demper. En dat voor 102 euro inclusief verzending. Helemaal toppie. :love:
Wordt verzonden naar Duitsland. Ik ken iemand die, in de buurt, in Duitsland woont. Dus daar wordt het heen verzonden en dan hoef ik maar 20 km rijden om het op te halen :duimen: :duimen:

Mark, wat doe je me aan ! :tong:

Gebruikersavatar
spy
Berichten: 342
Lid geworden op: 30 nov 2015, 23:19

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door spy » 10 aug 2016, 11:20

Hahaha.... :rolf:

Je doet het uiteindelijk allemaal zelf man... :tong:

He maar goede deal op die demper!! top!


Spy.

kurdo024
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 feb 2015, 01:25

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door kurdo024 » 12 aug 2016, 08:16

Richard woon je toevallig omgeving nijmegen?
E39 525TDS 3x sold
E46 316 FL SOLD
E87 118D

Gebruikersavatar
-Richard-
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 mei 2015, 18:53

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door -Richard- » 12 aug 2016, 10:57

Nee Kurdo, woon in de provincie Groningen.

Gisteren gestart met een E60 projectje, de voedings condensatoren vervangen van de CCC module.
Dit is wel een serieuze klus. De ccc moet compléét uit elkaar. Dat zijn zo'n 7 printplaten, 2 cd spelers, 15 stekkers en dan uit eindelijk kom je bij de voedingsplaat uit. Hier moeten dan 4 condensatoren ge de-soldeerd worden, nieuwe erop en dan kan het weer in elkaar. Tevens gaan we wat thermopaste achterop de grote transistor doen, just to be sure.

Dit is nog maar het begin (de eerste 2 printplaten zijn er al uit) ;).

Deze 4 condensatoren gaat het om. Deze heb ik vervangen inclusief de thermische pasta achterop de (flinke) transistor.

Was een klus op locatie, vandaar de iets rommelige lay-out.
Afbeelding

Hier nog wat foto's van alle spullen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En alles weer werkend. (testen)
Afbeelding

Vond het zelf even priegelen hoe het uit elkaar moest, maar het is BMW, dus gaat het niet los? Dan ben je nog wat vergeten. Soldeer klusje was makkelijk. En natuurlijk, zijn we heel blij dat het weer werkt.
Kosten quanta? Enkele euro's! 8)
Wel hadden we wat problemen met de glasvezel verbinding die naar de MULF module gaat. Toen we wat aan de printplaat zaten (toen het nog uit elkaar moest) toen viel die er al zomaar uit. Die gaf ook al storing en de kans is dus erg groot dat die al voor de storing zorgde. Deze connector was aan 1 zijde kapot. Daar hebben we niets aan gedaan. Moet een nieuwe aansluiting op. Maar voor nu hebben we het eerst zo gelaten.
Laatst gewijzigd door -Richard- op 16 aug 2016, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

GstaR101
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 aug 2016, 12:18
Locatie: NoordHolland020

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door GstaR101 » 13 aug 2016, 20:06

Hi Ricard, heb mijne ook erop gedaan, onder deur verlichting met logo.
Alleen is mijn deurhendel verlichting niet zo fel als de jouwe.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd

Gebruikersavatar
-Richard-
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 mei 2015, 18:53

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door -Richard- » 13 aug 2016, 23:59

Ziet er netjes uit G.
Ik had mn twijfels maar dit lijkt ook mooi!

Lampjes zijn inderdaad een stuk minder fel. Die van mij verlichten de grond zelfs een beetje.

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door mieske90 » 19 aug 2016, 19:00

Hele dikke upgrades :amen:
Afbeelding
Volgende evenement:


Gebruikersavatar
-Richard-
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 mei 2015, 18:53

Re: BMW 130i LCI High Executive

Bericht door -Richard- » 27 aug 2016, 16:08

Nog maar net terug van een paar daagjes vakantie in België, waar ik tijdens de rit van 410 km 1 op 13 heb gereden. Maar de 135i demper zit eronder. Hier heb ik volgens mij nog niets over gezegd. Komt van de Duitse Ebay.

Auto op de brug en de originele uitlaat er al af (werkbank achtergrond), de nieuwe ligt al op de steun.
Afbeelding

De originele uitlaat bocht paste natuurlijk voor geen meter. Dit had ik op de krik al even bekeken. De ophanging is ook anders, de 130i is breder, scheelt 5 cm, de lengte van de ophanging zelf.

Test fit.
Afbeelding
Afbeelding

Bochtje deraan! (netjes RVS)
Afbeelding

En helemaal klaar!
Afbeelding


Geluid is leuk zo, snerpt op hoge toeren en algeheel iets luider, maar nog heel erg beschaaft!
Nog even de eindtipjes wat oppoetsen en voor nu vindt ik het helemaal super. Denk er nog wel aan de demper zelf zwart te maken, valt ie wat minder op (nu net als OEM).

Ik heb met opzet de bocht 'los' gelaten met de klem. Nu kan ik dus wisselen met de originele demper. Zelfs een M Performance kan er nu zo op. Helemaal naar mijn zin dus! In de toekomst kan de middendemper er nog tussenuit maar dat vindt ik nu niet nodig, klinkt leuk zo :amen: .




Zojuist (28e) een nieuwe elektrische waterpomp besteld en de thermostaat natuurlijk ook meteen. De bouten worden indien niet bijgeleverd bij de Dealer besteld. Dit zijn bouten voor enkel gebruik (magnesium). A.S. Dinsdag weer heen voor het verhaal met de hoogte sensor. Ik kaart dan ook nog even aan dat ik niet graag zie dat er in de bekabeling gesneden wordt.
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
spy
Berichten: 342
Lid geworden op: 30 nov 2015, 23:19

Re: BMW 130i LCI High Executive (135i retrofit einddemper)

Bericht door spy » 29 aug 2016, 16:39

Lekker bezig :duimen:



Spy.

Gebruikersavatar
Miquel
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 aug 2016, 21:14

Re: BMW 130i LCI High Executive (135i retrofit einddemper)

Bericht door Miquel » 29 aug 2016, 17:03

Mooie foto's btw Richard!! Profi!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Showroom”