Nou. ff een update want dit moet ik eigenlijk even van me afschrijven. Wat een ervaring.
Aller eerst was niet duidelijk dat ik op de auto wilde wachten. Dus dat er ff opgeschreven, geen probleem. Had me koffie nog niet op of de auto stond al op de brug. Prima dus! Ik haast me naar de balie om te vragen of ik mee mag kijken, kreeg te horen dat ik niet verzekerd ben. Geen probleem dus, ik de monteur nog wat uitleg geven omdat ik zelf al veel (en achteraf precies hetzelfde) geprobeerd had.
Natuurlijk gaat de monteur dan het wiel even opnieuw uitvinden, de auto werdt aangesloten bij de 'test kast' met wat mooie ISTA software. Hé maar die komt bekend voor (dat is wat ik thuis ook heb), ik zeg tegen hem. De hoogte sensor staat er niet in hoor, geeft geen storing. En warempel, ik had gelijk. Dus even de juiste procedure erbij getoverd en we konden beginnen. Hoogte sensor achter 'status OK' maar het signaal veranderde inderdaad niet. Voor werkte wel, maar alleen als de achterzijde ook aangesloten was. Dit werkt dus in een combinatie, het is beide sensoren of niets. Toen dus eerst maar een nieuwe sensor erbij gepakt. Deze was eerst niet op voorraad (terwijl de mag. medewerker dit wel had gedaan). Weer iets mis gegaan dus. Nou ik zei daar baal ik wel erg van want er was wel gezegd dat dit op voorraad zou zijn. Nou toch nog maar weer gekeken en inderdaad, er was wat op voorraad. (mijn oude, nieuwe sensor). Aangesloten en jazeker, die deed het niet! Hé goh, daar was ik ook al achter.
Nou goed toen werd er van alles gemeten en dat leek allemaal goed. Vervolgens moest er online gemeten worden aan de sensor (had ik ook al gedaan). Hiervoor moet je eigenlijk wat creatief omgaan, zodat je met een pennetje in de draad toevoer kunt meten of het signaal veranderd. Wat doet de monteur? Die pakt zn dikke stanley mes erbij en snijdt zo de isolatie van de kabel kapot!! Niks creatief! Recht voor m'n neus steekt die het mes erin (had zelf niet in de gaten wat hij deed, dacht dat hij de stekker los wilde halen). Nou ik kreeg spontaan tranen in m'n ogen, hoe kun je dit doet als monteur bij een premium merk als BMW ?
![Muurtje.. :bang:](./images/smilies/banging.gif)
Nu zit ik met de oxidatie die de koperen kabel gaat krijgen, want ik heb in mijn scootertijd al heel veel problemen gehad met kabels en vocht. Dat is echt een drama!
Goed, na zo'n dik uur verder en de koffie pauze gemist te hebben kwam er uiteindelijk niks zinnigs uit. De spanning's voorziening is OK en met de oude sensor is de storing niet aanwezig, dat betekend dat de bekabeling goed zou zijn, net als de FRM (die is verantwoordelijk voor de verlichtings- functies). Inmiddels is het dus 11 uur en vond ik het wel prima, ik wilde de monteur niet langer op de vingers kijken en ben de showroom weer ingelopen naar een nieuwe 1 serie. Lekker bakje, maar miste wat opties. Uiteindelijk zo rond kwart over 11 komt de service medewerker naar mij toe met het verhaal. Zéér beknopte info had deze (ik wist wel beter). Maar het kwam erop neer dat er inderdaad een nieuwe (werderom) sensor besteld wordt en dat ik de 30e pas weer terecht kan. Het was niet levensbedreigend en er waren wat mensen op vakantie deze maand. Om tot het beste resultaat te komen wilde we beide toch graag dezelfde mensen erbij hebben als nu. Dus al met al, 30e een nieuwe afspraak en dan moet het toch eigenlijk gewoon goedkomen, zonder dat ik iets ga betalen.
Ik vind het te gek voor woorden, misverstanden, bekabeling kapot snijden, met schroevendraaiers op stekkerverbindingen duwen (want hij klikt gewoon erg vast) dus die nieuwe steker van mij is ook half kapot, en al met al dezelfde conclusie hebben als ik, de klant. Maar al met al staan mijn koplampen nu gewoon weer de bomen te verlichten en moet ik zelf nog de stekker loshalen (zodat de regeling niet werkt en hij gewoon neutraal staat). Ik baal hier erg van, ik had veel hogere verwachtingen...
Dus dat betekend 1 ding. Ik ga maar meteen een 135i demper aanschaffen
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)