Ik hoop dat jullie me enigzins in de juiste richting kunnen sturen, aangezien mijn eigen garage geen goede informatie aanleverd.
Situatie:
Reed vrijdag terug van werk naar huis, net 300 meter voor de laatste afslag van de snelweg merkte ik dat er wat niet goed was met mijn auto (bmw 535i).
Ik stopte direct beneden aan de afrit van de snelweg en deed mijn deur open om te horen hoe de moter liep. Hier hoorde ik een hard geratel terwijl de auto stationair liep. Bij iets gas geven ging het ratelen met het toerental mee naar boven.
Geen meldingen op het dashboard, moter toch uit gezet, opnieuw op contact, geen meldingen. Gestart en wederom geratel. Het was nog ongeveer 1 kilometer naar huis, dus ik denk ... geen melding ... maar proberen om thuis te komen. 50 meter voor mijn huis rood olielampje met melding op dashboard olie druk - stop.
Direct moter uitgezet. Nu staat hij bij de garage, maar de monteur geeft aan dat het mogelijk 3000,- euro gaat kosten en dat hij dan na 2000 km waarschijnlijk weer stil staat .... hij denkt aan iets van distributie ketting, maar dat geloof ik niet helemaal.
Wat is jullie mening ? Wat kan het zijn, wat zullen de mogelijke kosten zijn om het te repareren en wat is wijsheid om te doen .... is moter revisie misschien een idee ? Ik wil hem eigenlijk namelijk niet kwijt
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Graag hoor ik van jullie.