323ti Compact project and some F20 shizzle
- BMWf20 2.0d
- Patrick320i
Re: 323ti Compact project
Goed bezig! Dalijk is ie zo netjes dat je er niet meer mee durft te rijden!
Wat voor 3 in 1 primer gebruik jij? Ik heb ook overal van die roestende schroefjes...
Wat voor 3 in 1 primer gebruik jij? Ik heb ook overal van die roestende schroefjes...
- BMWf20 2.0d
Heb het voor het eerst 3 jaar geleden op een erg roestige kruiwagen gebruikt, die altijd buiten staat, begin nu pas weer licht beginnende roest te zien.
En het ding is ondertussen echt niet ontzien....
- BMWf20 2.0d
Vanwege drukte op het werk nog niet veel met de Compact kunnen doen dan af en toe ff uitlaten...
Gister de nieuwe winterbanden voor mijn dagelijkse werkdeusel opgehaald, en meteen ff een oud autohandelaarstruukje toegepast:
Nieuwe banden hebben actieve koolstof die luchtjes uit de omgeving absorbeert, dus kun je je auto in 2 nachtjes weer als nieuw laten ruiken.
Heb het eerste to-do lijstje er weer ff bijgepakt, omdat er al weer nieuwe dingen beginnen op te borrelen:
Todo:
Slot passagierskant maken, gaat handmatig wel dicht, maar niet met de centrale vergrendeling mee.
Sleutels schoonmaken en van nieuwe drukknoppen voorzien, inmiddels besteld.
Kachelweerstand vervangen, blower doet het alleen nog op stand 4.
Nieuw logo motorkap, deze is vergaan.
PDC weer werkend maken, zit storing in.
Andere velgen erop, heb 17 inch Motorsports liggen, ga er 225-45-17 banden opleggen, Michelin of Conti's.
Velgen worden gunmetal grey, remklauwen neon-groen......
Lakstift bestellen, er zitten links en rechts wat plekjes.
Hierna wat deukjes eruit, en polijsten, er zitten hier en daar wat krassen.
Hemel hangt, valt door het schuifdak goed mee te leven, hangt niet op je hoofd ofzo, maar moet wel opnieuw bekleed mettertijd.
Meteen het leer weer netjes laten opkleuren, zitten nu slijtageplekken op.
Lijstje is, behalve krassen en hemeltje afgevinkt, nu de nieuwe:
Hemeltje laten vervangen.
Zijdeglans zwarte nieren.
Zijdeglans zwarte uitlaatsierstukken.
Smoke knipperlichten.
Krassen, ik heb besloten de auto deels te laten spuiten, de (sloop)deuren die ik vond zijn allemaal beschadigd, en op de motorkap en rechterspatscherm zitten een paar diepe krassen, ook in onderkant bumper, kan dit meteen meegenomen worden. (of ik spuit skirts, onderzijde bumpers in de zijdeglans zwarte plastidip, ben ik nog niet over uit)
Nieuwe OEM vloermatten, de oude zijn wat sleets.
Wintervelgen in Gunmetal Grey spuiten.
Raamrubbers rond de achterraampjes vervangen voor nieuwe.
Nieuw schuim in zitting passagiersstoel.
Dit gaan we de komende tijd stap voor stap uitvoeren.
Ondertussen natuurlijk wanneer mogelijk genieten van de heerlijke 6 in-lijn....
Gister de nieuwe winterbanden voor mijn dagelijkse werkdeusel opgehaald, en meteen ff een oud autohandelaarstruukje toegepast:
Nieuwe banden hebben actieve koolstof die luchtjes uit de omgeving absorbeert, dus kun je je auto in 2 nachtjes weer als nieuw laten ruiken.
Heb het eerste to-do lijstje er weer ff bijgepakt, omdat er al weer nieuwe dingen beginnen op te borrelen:
Todo:
Slot passagierskant maken, gaat handmatig wel dicht, maar niet met de centrale vergrendeling mee.
Sleutels schoonmaken en van nieuwe drukknoppen voorzien, inmiddels besteld.
Kachelweerstand vervangen, blower doet het alleen nog op stand 4.
Nieuw logo motorkap, deze is vergaan.
PDC weer werkend maken, zit storing in.
Andere velgen erop, heb 17 inch Motorsports liggen, ga er 225-45-17 banden opleggen, Michelin of Conti's.
Velgen worden gunmetal grey, remklauwen neon-groen......
Lakstift bestellen, er zitten links en rechts wat plekjes.
Hierna wat deukjes eruit, en polijsten, er zitten hier en daar wat krassen.
Hemel hangt, valt door het schuifdak goed mee te leven, hangt niet op je hoofd ofzo, maar moet wel opnieuw bekleed mettertijd.
Meteen het leer weer netjes laten opkleuren, zitten nu slijtageplekken op.
Lijstje is, behalve krassen en hemeltje afgevinkt, nu de nieuwe:
Hemeltje laten vervangen.
Zijdeglans zwarte nieren.
Zijdeglans zwarte uitlaatsierstukken.
Smoke knipperlichten.
Krassen, ik heb besloten de auto deels te laten spuiten, de (sloop)deuren die ik vond zijn allemaal beschadigd, en op de motorkap en rechterspatscherm zitten een paar diepe krassen, ook in onderkant bumper, kan dit meteen meegenomen worden. (of ik spuit skirts, onderzijde bumpers in de zijdeglans zwarte plastidip, ben ik nog niet over uit)
Nieuwe OEM vloermatten, de oude zijn wat sleets.
Wintervelgen in Gunmetal Grey spuiten.
Raamrubbers rond de achterraampjes vervangen voor nieuwe.
Nieuw schuim in zitting passagiersstoel.
Dit gaan we de komende tijd stap voor stap uitvoeren.
Ondertussen natuurlijk wanneer mogelijk genieten van de heerlijke 6 in-lijn....
Die truc met nieuwe banden die kende ik nog niet, bedankt voor de tip
Verder ben je lekker bezig en leuk om te zien dat ook jouw nieuwe lijstje langer wordt als de huidige korter wordt. Gaat bij mij een beetje op dezelfde manier......
Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd wat het zou gaan kosten om een Compact helemaal opnieuw over te laten spuiten aan de buitenzijde. Dus weer in dezelfde kleur en alles zelf demonteren. Heb je geen kleur verschil na die tijd en kun je gelijk ook de andere zaken die je tegen komt en vervangen moeten worden aanpakken.
Verder ben je lekker bezig en leuk om te zien dat ook jouw nieuwe lijstje langer wordt als de huidige korter wordt. Gaat bij mij een beetje op dezelfde manier......
Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd wat het zou gaan kosten om een Compact helemaal opnieuw over te laten spuiten aan de buitenzijde. Dus weer in dezelfde kleur en alles zelf demonteren. Heb je geen kleur verschil na die tijd en kun je gelijk ook de andere zaken die je tegen komt en vervangen moeten worden aanpakken.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- BMWf20 2.0d
Heb ik ook aan gedacht, maar dat is voorlopig economisch niet haalbaar, als ik zie wat een 323ti tegenwoordig op de markt doet....
Zal het evengoed wel ff vragen, wie weet scheelt het niet eens zoveel, idd met zelf (de)monteren.
Kleurverschil ben ik niet zo bang voor, de spuiter waar ik hem breng heeft een BMW achtergrond, heeft bij de F20 ook alleen een paneel gespoten (onze keuze) en je ziet er werkelijk niks van.
Ben zelf schilder en allergisch voor de minste tintverschil, kleur moet kloppen.
Helaas zie ik op de weg genoeg teleurstellende bijsproeiresultaten rijden....
Truc met de banden heb ik ooit eens van een handelaar gehoord, gebruiken ze om auto waarin gerookt is of honden hebben gezeten van de geur af te helpen, werkt perfect.(moeten wel nieuwe banden zijn, zo uit de folie)
Lijstjes ach ja je kent het, ene puntje weg, en dan denk je "zal ik ook niet meteen"......
Zal het evengoed wel ff vragen, wie weet scheelt het niet eens zoveel, idd met zelf (de)monteren.
Kleurverschil ben ik niet zo bang voor, de spuiter waar ik hem breng heeft een BMW achtergrond, heeft bij de F20 ook alleen een paneel gespoten (onze keuze) en je ziet er werkelijk niks van.
Ben zelf schilder en allergisch voor de minste tintverschil, kleur moet kloppen.
Helaas zie ik op de weg genoeg teleurstellende bijsproeiresultaten rijden....
Truc met de banden heb ik ooit eens van een handelaar gehoord, gebruiken ze om auto waarin gerookt is of honden hebben gezeten van de geur af te helpen, werkt perfect.(moeten wel nieuwe banden zijn, zo uit de folie)
Lijstjes ach ja je kent het, ene puntje weg, en dan denk je "zal ik ook niet meteen"......
Denk persoonlijk dat de 323ti wel op de laagste prijs zitten, vermoed dat het wel eens een gewilde youngtimer/klassieker kan gaan worden.
Maar ik kan het ook mis hebben
Maar ik kan het ook mis hebben
- BMWf20 2.0d
Vandaag weer ff naar de sloop geweest, op zoek naar geschikte sierstukken die ik zwart kan spuiten.
Op internet is na avonden zoeken niets passends gevonden.
Na een aantal kanshebbers
Toch wel mooi 2.3 pk extra op die Suzuki Wagon R+ .....
Uiteindelijk 2 van deze gevonden, precies de juiste maat!(en nee, ik zeg niet welke auto )
Moet ze ff aanpassen, de beugels gaan eraf, ze moeten een stuk korter en ze moeten zwart natuurlijk.
Met de bestaande:
De huidige situatie:
Morgen maar ff verder frutten.....
Op internet is na avonden zoeken niets passends gevonden.
Na een aantal kanshebbers
Toch wel mooi 2.3 pk extra op die Suzuki Wagon R+ .....
Uiteindelijk 2 van deze gevonden, precies de juiste maat!(en nee, ik zeg niet welke auto )
Moet ze ff aanpassen, de beugels gaan eraf, ze moeten een stuk korter en ze moeten zwart natuurlijk.
Met de bestaande:
De huidige situatie:
Morgen maar ff verder frutten.....
- BMWf20 2.0d
Vandaag met de smokers in de weer geweest, vind het zelf beter staan, dat iets donkerdere, meer in lijn met de koplampen:
Bij het verwijderen kwam heel wat troep tevoorschijn, dit samen met de 2 plekjes roest ter plekke verholpen:
Vind alleen de pasvorm van de DEPO's om te janken zo slecht, je kunt toch wel duidelijk zien dat het door Chinese kinderhandjes gemaakt is:
Dit ga ik nog aanpassen, scheve naden en rubbers die niet aansluiten zijn een gruwel.....
De uitlaateindstukken schieten lekker op, op maat gemaakt, ontvet, licht geschuurd met Scotch Brite en gespoten met Motip Motorblokkenverf, die is glanzend en hittebestendig:
Vanavond misschien monteren, ben vanmiddag ff wezen toeren, laat de boel eerst maar ff afkoelen....
Bij het verwijderen kwam heel wat troep tevoorschijn, dit samen met de 2 plekjes roest ter plekke verholpen:
Vind alleen de pasvorm van de DEPO's om te janken zo slecht, je kunt toch wel duidelijk zien dat het door Chinese kinderhandjes gemaakt is:
Dit ga ik nog aanpassen, scheve naden en rubbers die niet aansluiten zijn een gruwel.....
De uitlaateindstukken schieten lekker op, op maat gemaakt, ontvet, licht geschuurd met Scotch Brite en gespoten met Motip Motorblokkenverf, die is glanzend en hittebestendig:
Vanavond misschien monteren, ben vanmiddag ff wezen toeren, laat de boel eerst maar ff afkoelen....
Leuk om te zien wat je nu allemaal weer aan het doen bent , wat een werk zeg
Ben benieuwd hoe jij het gaat aanpakken met de Depo knippers, heb ze zelf ooit eens op een 318iS gemonteerd. Na een maand originele BMW knippers gehaald en de Depo's afgevoerd. Past allemaal net niet echt goed zeg maar.... Maar misschien ben jij hier een stuk handiger mee
Ben benieuwd hoe jij het gaat aanpakken met de Depo knippers, heb ze zelf ooit eens op een 318iS gemonteerd. Na een maand originele BMW knippers gehaald en de Depo's afgevoerd. Past allemaal net niet echt goed zeg maar.... Maar misschien ben jij hier een stuk handiger mee
- BMWf20 2.0d
Is gewoon ruk, zal die BMWProducts es ff een mailtje sturen......
Ik ga de fohn erbij pakken, en de boel eens knap bijstellen.
Uitlaatsierstukkenen zitten er op, echter niet zoals ik eerst bedacht had:
Maar zo:
Komt veel beter overeen met de welving van de bumper, was dan ook weinig enthousiast over poging 1.
Van een afstandje:
Te Johnnie ofnie??
Ga er eerst ff een tijdje mee rijden, kijken of het bevalt, net als de DEPO's zijn ze er altijd weer snel af te halen.
Morgen maar weer ff verder frutten met de DEPO's, zwarte nieren zijn helaas nog niet binnen, Marktplaatsverkopers.....
Ik ga de fohn erbij pakken, en de boel eens knap bijstellen.
Uitlaatsierstukkenen zitten er op, echter niet zoals ik eerst bedacht had:
Maar zo:
Komt veel beter overeen met de welving van de bumper, was dan ook weinig enthousiast over poging 1.
Van een afstandje:
Te Johnnie ofnie??
Ga er eerst ff een tijdje mee rijden, kijken of het bevalt, net als de DEPO's zijn ze er altijd weer snel af te halen.
Morgen maar weer ff verder frutten met de DEPO's, zwarte nieren zijn helaas nog niet binnen, Marktplaatsverkopers.....
Moet toch zeggen dat het donkere kleurtje van de sierstukken beter bij de auto past dan ik had gedacht. M.a.w. zou ik zeker zo doen. Op de foto's is echter niet goed te zien of ze een beetje in het midden van de uitsparing van bumper zitten.
- BMWf20 2.0d
Ik zou niet over Depo durven zeiken als dat niet zo was.....lj328 schreef: Op de foto's is echter niet goed te zien of ze een beetje in het midden van de uitsparing van bumper zitten.
Wat is het trouwens doods hier op het forum, kunt hier een speld horen vallen.....
Allemaal verhuisd naar elders ofzo??
Lijkt mij netjes zo toch?
Gaat er ook een beetje om of je er zelf tevreden mee bent.
Inderdaad aardig rustig, was mij ook al opgevallen, kan komen door de zomervakantie......
Of misschien neemt het aantal E36 rijders af?
Maar ik ben er nog hoor
Gaat er ook een beetje om of je er zelf tevreden mee bent.
Inderdaad aardig rustig, was mij ook al opgevallen, kan komen door de zomervakantie......
Of misschien neemt het aantal E36 rijders af?
Maar ik ben er nog hoor
- BMWf20 2.0d
Tuurlijk LJ, maar tis af en toe net of we in een lege fabriekshal staan te praten.....lj328 schreef:Maar ik ben er nog hoor
Modtechnisch, ik laat dit soort dingen altijd ff een tijdje op me inwerken, ben er voor nu heel tevreden mee.
Nu die knippers nog knap passend krijgen, en er is mij beloofd dat ik uiterlijk dinsdag de nieren binnen heb.
Stay tuned.........