E36 325i Coupe Calypso Rood interieur update

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
lj328

Re: e36 325i Coupe Calypso Rood

Bericht door lj328 » 31 jul 2016, 10:25

Goed bezig :duimen:

Jammer van die voorruit en het koplamp glas, ga je een nieuwe voorruit plaatsen of een gebruikte. Let in het laatste geval wel goed op de kleur. Heb ooit eens in grijs verleden een z.g.a.n. voorruit gehaald van een grote BMW sloperij. Na het plaatsen bleek deze veel lichter van kleur te zijn dan de ruit die er origineel in heeft gezeten...
Later de dealer er een nieuwe in laten zetten en toen was alles weer als nieuw :gekdoen:

Succes met klussen in ieder geval.

:popcorn:
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 31 jul 2016, 11:04

Zelfs de "profi's " hebben dit.
Heb al 3x in mijn autoleven een ruit opnieuw laten vervangen omdat de Carglass-achtigen er een verkeerde kleur ruit in hadden gezet, 1x zelfs met verwarming terwijl dat er niet eens opzat....... :| (namaak met hele dikke draden)

En dan wordt je uitgemaakt voor zeur..... :yaw:
Bij de dealer laatst een nieuwe voorruit in de F20 laten plaatsen, onder garantie, helemaal goed!
Dus de Compact, met scheur, gaat er ook heen zodra ze hier het 5 jarenplan wegen vernieuwen hebben volbracht, eerder durf ik het niet aan.

lj328

Bericht door lj328 » 31 jul 2016, 18:56

Kort samen gevat, nieuwe voorruit, naar de dealer.

Tenzij het je niet veel uitmaakt natuurlijk. :whistle:
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 01 aug 2016, 13:09

Ik ga even kijken naar het onderdeel en type nummer wat nu op me voorruit staat. Ik heb groen getint glas zonder band op dit moment. Ik ben van plan om zelf de ruit te gaan plaatsen. Op het werk hebben wit dit al vaker gedaan. Ik heb namelijk geen ruitgarantie en het is een stuk goedkoper om het dan zelf te doen ;) igg bedankt voor de tips ik ga zeker opletten of ik de juiste kleur heb! :duim:

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 01 aug 2016, 18:28

Ik zou het op zich misschien ook nog wel aandurven, maar OEM Compact ramen met een groene band zijn nou niet bepaald eh.....dikbezaaid..... :|

Maar noooooooit meer naar Carglass/Autotaalglas etc!

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 01 aug 2016, 19:52

Haha kijk toch niet zo erg dat ik geen ruitschade verzekering heb. :P
Ik werk op zaterdag in een garage en daar hebben ze er wel ervaring mee, dus mijn baas helpt me een keertje. 's Ochtends er in plakken en dan laten drogen en dan na het werk zal die mooi klaar zijn :duim:

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 05 sep 2016, 14:55

Hallo Allemaal, alweer een maand geleden dat ik iets gepost heb. shame on me... :bang:
M'n zomervakantie is voorbij gevlogen, vakantiebaantje als technisch tekenaar en 10 dagen naar tenerife. ff off topic: helaas geen auto vakantie maar een vliegvakantie dus. Maar zeker de moeite waard om een keer naar toe te gaan! Super mooi eiland en heerlijk weer :)

back to the project:
tussendoor heb ik wat tijd kunnen vinden om aan me bimmer te werken. Ik heb inmiddels een koplampglas gevonden en heb meteen een kleine aanpassing gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vriend van me heeft de lensen en mistlampen beplakt met gele folie :)
daarna alles er weer terug in kitten:

Afbeelding

Afbeelding

Het Resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Ook nog beetje onderhoud gedaan:
- bougies vervangen
- brandstoffilter
- luchtfilter vervangen voor K&N inzet filter.
- kleppendeksel pakking (tevens de kleppendeksel gespoten)

De kleppendekselpakking was wel ten einde:
Afbeelding

De oude verf van de kleppendeksel krabben:
Afbeelding

Geschuurd, ontvet en klaar voor de spuitbeurt:
Afbeelding

Het resultaat:
Afbeelding

Het licht valt een beetje verkeerd in maar zo hard als dit shined ie nou ook weer niet :tong: :
Afbeelding

En de nieuwe K&N filter:
Afbeelding

Weer wat werk verzet, maar er moet nog genoeg gebeuren.
Ik heb besloten om de voorruit nog even te laten zitten zolang het goed gaat.

Nummer 1 op me lijstje staat de automaatbak. Deze gaat binnen nu en 3 weken gespoeld worden.
daarna komen de volgende punten:

- Remleidingen voor vervangen
- remblokken achter vervangen
- spoorstangen gangbaar maken en uitlijnen

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 12 sep 2016, 20:04

Goed bezig Wouter, vind dat geel wel wat hebben bij jouw carros kleur..... :ja:
De kleppendekselpakking was goed gaar!

Je houdt hem dus toch automaat, spoeltechnisch??

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 12 sep 2016, 20:23

Tnx! Vind nu nog niet het allermooiste staan, maar dat komt omdat de bumper niet volledig in carrosserie kleur is. Heb M bumper thuis klaar liggen die komt er na de winter op samen met sideskirts en achterbumper. Dan zal het al een stuk beter staan :)

Afbeelding

Ik ga hem idd zo laten. Wil de auto toch origineel op technisch vlak origineel houden, prijs technisch voordeliger aangezien ik het op werk voor rond de 170 kan doen. Daardoor blijft er meer geld over voor andere dingen die moeten gebeuren!

ArneDaniel
Contacteer:

Bericht door ArneDaniel » 12 sep 2016, 23:05

Erg gave wagen! Ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien! (Elke auto is toch weer uniek!)
- Bmw E36 Coupé 323i, Madeiraviolet *Sold*

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 20 sep 2016, 20:39

Als die er zo uit komt te zien als op het voorbeeldje dan valt die rechtstreeks in smaak bij mij (alleen wel ambers erin). Rode E36's zijn sowieso al dik.
Waar heb je dat K&N filter vandaan? Misschien toch maar eens proberen.

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 22 sep 2016, 15:02

Ik heb het K&N filter bij autodoc.nl gekocht Dennis! Daar was hij het goedkoopst ;)
De amber knipperlichten laat ik er sws inzitten, die vind ik een stuk mooier staan. Nog een ander setje gescoord. Links was klinkvingertje afgebroken en rechts zat een barstje in.

Afbeelding

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 22 sep 2016, 19:41

Vorige week het één en ander aangepakt. Even naar de sloop geweest om een stekkertje van de tellerbak en 2 sierstukjes te scoren.
Stekkertje uiteraard wel gevonden, maar de sierstukjes niet. Er stonden nauwlijk daewoo's Sander :p

Afbeelding

Ook nog een sleepoog achter gescoord, die was bij mij helemaal weg gerot net alles bijna elke andere bmw zag ik op de sloop :P

Afbeelding

Ook nog koplampverstelling setje gevonden. Even een keer in verdiepen hoe ik deze ga aansluiten. Maar dat heeft geen haast.

Afbeelding

Vorige week donderdag heb ik de automaatbak gespoelt met een collega :) poeh wat kwam daar een zwarte troep uit. Deze olie was nog nooit ververst. Ik heb een foto gemaakt met lamp onder de nieuwe olie en onder de oude olie. De foto van de oude olie hoef ik niet eens te plaatsen want het licht is niet eens te zien door de oude olie.. Voor de rest lekker nieuw filtertje en pakking er bij dus hij kan er weer even tegen aan. De automaatbak schakelt echt weer super strak! Ben echt heel blij dat ik het gedaan heb. Nu nog even rustig inrijden de komende 1000km en dan kan ik pas echt beoordelen wat het werkelijke resultaat is, maar het is nu al een wereld van verschil! :W

Afbeelding

rechts de nieuwe olie en links de oude:
Afbeelding

Afbeelding

Gisteren 2 pakkingen besteld voor de koplampen, hier zit toch elke keer veel vocht achter, dus het leek me verstandig om dit even aan te pakken.

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 22 sep 2016, 21:27

Wow, wat een drek zal dat geweest zijn, goed bezig Wouter.... :gekdoen:

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 24 sep 2016, 00:44

Hoogte verstelling ligt bij mijn touring gewoon voorbereid er in qua kabels dus dat is een kweste van inklikken en klaar. Moet je alleen wel de kap onder je stuur helemaal weg halen, kwam er achter tijdens het inbouwen van mijn cruise.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”