Hallo Allemaal,
Lang weg geweest, maar hier ben ik weer

Erg druk gehad met school wederom, en klussen die ik binnen heb gehaald.
Ondanks heb ik wel wat leuke vorderingen gemaakt. Niet alles heel strak vast gelegd, vooral vergeten foto's te maken hoe ik alles heb gemonteerd. Vragen? gewoon ff berichtje sturen
of de volgorde van me vorderingen klopt weet ik niet maar dat maakt ook niet zoveel uit.
als eerste een M5 stuur geïnstalleerd
knopjes kunnen werkend gemaakt worden met een CD43 radio.
lampjes heb ik al wel aangesloten alleen doen de knoppen het nog niet omdat hier nog een cassetteradio er in zit..
De cruise control laat ik gewoon via mijn hendeltje lopen. Ben van plan om in de toekomst het digitale signaal van het cruise control deel om te gaan zetten naar een android signaal zodat ik mijn mobiel kan aansturen via de knoppen van de cruise control.
Om de volume knoppen op het stuur werkend te maken moest er toch maar een CD43 komen i.p.v een cassette radio
Ziet er op de foto misschien niet helemaal netjes uit, maar hij is een puntgave conditie. Alleen de knoppen voor de seek doen het alleen als je erg hard drukt. Maar dat wordt geen probleem als de knoppen van het stuur zijn aangesloten
Op de CD43 was het ook mogelijk om de telefoon aan te sluiten. Ook dit gaan we ooit een keer voor elkaar maken. Op dit moment heb ik alleen nog maar de telefoon liggen. Nog niet de hardware er achter liggen, maar dat gaat er ooit nog wel een keer komen. Ga wel even de verlichting aansluiten voor het beeld

Heb al een houder liggen, Ik wil hem graag naast me midden console plaatsen i.p.v onder de armsteun.
heb alleen nog niet het houdertje om hem op te hangen.
zo moet het lampjes beeld er uit gaan zien dan
Ook een originele retrofit set gevonden voor elektrische klapramen: ik heb niet van alle onderdelen een foto, maar het komt er op neer dat ik een overcomplete set heb voor een zacht prijsje
- Orginele retrofitkabelboom
- 4 motoren
- 2 draaiarmen
- 2 schakelaar met 3 houders
- 1 k113 relais.
Op dit moment heb ik de auto compleet los liggen:
Ik ga een type 2 zwart dashboard inbouwen en digitaal climate control panel. Voor de climate control moet ik het kachelhuis vervangen dus daarvoor moet ook het dashboard er uit. 2 vliegen in één klap. En nu ik heb hem toch zover open heb liggen leg ik ook maar meteen de kabelboom voor de klapramen er in.
foto's van de huidige stand van zaken

word een beetje depressief van dit beeld maar het is voor een goed doel
Om toch maar even goed af te sluiten nog 3 andere aankopen:
- 5L ruitwisservloeistoftank
- Klopsensoren die ik binnenkort wil gaan monteren.
- Motorsport style 22 velgen
Staat van de style 22's is op dit moment beroerd, maar hier ga ik zelf maar weer eens de nodige tijd in steken, net zoals ik bij m'n style 32's heb gedaan. Hier onder is de staat te zien waarin ze verkeren en hoe ze hoogstwaarschijnlijk gaan worden. Metallic antraciet hart en gepolijste rand.
Hoop dat ik jullie zo mooi weer even bij heb gepraat, en ik ga weer proberen om weer wat actiever te worden op het forum.
De volgende punten op mijn te do list waar ik jullie van op de hoogte ga houden:
- kachelhuis switchen
- dashboard inbouwen
- klopsensoren vervangen
- stuurwiel aansluiten op de radio
- 18 knops obc nalopen, speedmeter doet het nog niet.
- klapramen inbouwen
- pdc inbouwen (heb ik ook al klaar liggen)
- de restauratie van de style 22's
- En uiteindelijk in de toekomst de m3 bumpers spuiten en monteren.
En om af te sluiten nog maar even een geschoten plaatje