E36 325i Coupe Calypso Rood interieur update

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Patrick320i

Re: e36 325i Coupe Calypso Rood

Bericht door Patrick320i » 14 okt 2016, 05:13

Mooie radio! :duim:

PDC is echt een leuke optie, ik heb het bij mij ook in de coupe gebouwd en het is echt ideaal met inparkeren haha!
Het is ook best eenvoudig in te bouwen, leuk klusje!

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 15 okt 2016, 17:02

Tnx Patrick en Sander:)

Hoe heb je het precies aangesloten? Ik heb 7 losse kabels. 3 van de Gong en 4 van de zwarte stekker. :gek:

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 25 okt 2016, 20:10

Tnx voor de website, laatste tijd even druk geweest met werk en opleiding. Helaas daardoor geen tijd gehad voor de auto.

Alleen nu wel wat problemen met de koeling. :bang: Ga hierover zo ff een stukje maken in de techniek afdeling. Hopelijk kan ik dit snel verhelpen en door met de rest van de punten. :X

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 24 nov 2016, 23:32

Weer even een tijdje geleden:

Koel probleem is op gespoord. lekje bij bovenkant van de radiator. Hij was niet meer te redden, dus ik heb maar mooi een nieuwe gekocht. Kost wat maar dan heb je ook wat! :D

Vorige week een zwarte dakhemel opgehaald met alle bijbehorende onderdelen om alles om te bouwen naar zwart :)
Afbeelding

Hij is niet helemaal netjes, maar kan wel even mee voor een tijdje. Wanneer deze helemaal los gaat hangen zal ik hem opnieuw gaan bekleden.

Ook weer even bezig geweest met het bekleden van me deurinserts. Ging zeker goed, tot ik te horen kreeg dat de stof op was bij de stoffeerder en ik zonder stof zit :P. even wachten tot de nieuwe stof weer binnen is en dan maar weer verder!

Vanavond even lekker aan de keukentafel geknutseld. Op internet had ik al wat dingetjes gevonden over de moodlights van de e39 in een e36. Eerst ff op de sloop geweest en daarna maar eens aan het klussen gegaan.
Hieronder is nog een test opstelling. Dit is namelijk nog mijn oude interieurverlichting.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig had ik eerst een test gedaan, ik ben er namelijk wel achter dat ik eerst een klein gaatje moet boren en daarna met een ronde feil het gat op de goede grote moet feilen. Aangezien er nu barstjes in het glas zit. :P

Afbeelding

Ik houd jullie wel weer op de hoogte van de vorderingen, aankomend weekend komt de nieuwe radiator er in! :gekdoen:

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 25 nov 2016, 17:06

Mooie aanschaffen Wouter!

Die moodlights, kun je die niet beter in rode leds uitvoeren??
Is een stuk rustiger aan je ogen, had ze in mijn vorige Mondeo en dat beviel prima.

Ik mis trouwens nog iets uitlaatupdaterigs.......... :whistle:

bmwbull

Bericht door bmwbull » 25 nov 2016, 19:36

Leuke coupé :duim:

Die moodlight staat ook nog op mijn lijstje!

Ik zou zelf wel voor rode of oranje ledjes gaan, want zoals bmwf20 aangaf is dat rustiger voor je ogen in de avond.
SOLD-E46 BMW 320D touring special edition Black Sapphire metallic '04
SOLD-E36 BMW 316i executive Hellrot '97
MINI Cooper S R53 Dark zilver '04
E36 BMW 318i sport editon cosmosschwarz '99

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 25 nov 2016, 20:08

De moodlights zijn de oranje kleur die de rest van het dashboard ook heeft ;) misschien niet helemaal duidelijk op de foto..

Dat klopt Sander.. Daar ben ik ook mee bezig geweest maar de gaten werden me te groot om ze Chrome te houden. En zwart vind ik momenteel niet echt heel mooi staan, dus ik laat ze nog even liggen....

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 25 nov 2016, 20:24

Heb ze zelf losgekregen met een boortje 3, gat viel mij mee.

Ah, dan wordt het wel mooi rustig, ben benieuwd hoe het staat icm je zwarte hemel........ :gekdoen:

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 25 nov 2016, 21:29

De 2 voor aan kreeg ik niet los met een kleine maat en moest toch met een flinke maat er tegen aan om hem los te krijgen.. :'(

Ja ik ben ook heel benieuwd, hoop dat ik volgende week een beetje tijd heb voor mijn hemeltje :shine:

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 20 mar 2017, 14:12

Hallo Allemaal,

Lang weg geweest, maar hier ben ik weer :)
Erg druk gehad met school wederom, en klussen die ik binnen heb gehaald.

Ondanks heb ik wel wat leuke vorderingen gemaakt. Niet alles heel strak vast gelegd, vooral vergeten foto's te maken hoe ik alles heb gemonteerd. Vragen? gewoon ff berichtje sturen :loveit:

of de volgorde van me vorderingen klopt weet ik niet maar dat maakt ook niet zoveel uit.

als eerste een M5 stuur geïnstalleerd :gekdoen:
knopjes kunnen werkend gemaakt worden met een CD43 radio.
lampjes heb ik al wel aangesloten alleen doen de knoppen het nog niet omdat hier nog een cassetteradio er in zit..
De cruise control laat ik gewoon via mijn hendeltje lopen. Ben van plan om in de toekomst het digitale signaal van het cruise control deel om te gaan zetten naar een android signaal zodat ik mijn mobiel kan aansturen via de knoppen van de cruise control.
Afbeelding

Afbeelding

Om de volume knoppen op het stuur werkend te maken moest er toch maar een CD43 komen i.p.v een cassette radio :whistle:
Ziet er op de foto misschien niet helemaal netjes uit, maar hij is een puntgave conditie. Alleen de knoppen voor de seek doen het alleen als je erg hard drukt. Maar dat wordt geen probleem als de knoppen van het stuur zijn aangesloten :W

Afbeelding

Op de CD43 was het ook mogelijk om de telefoon aan te sluiten. Ook dit gaan we ooit een keer voor elkaar maken. Op dit moment heb ik alleen nog maar de telefoon liggen. Nog niet de hardware er achter liggen, maar dat gaat er ooit nog wel een keer komen. Ga wel even de verlichting aansluiten voor het beeld :)
Heb al een houder liggen, Ik wil hem graag naast me midden console plaatsen i.p.v onder de armsteun.
heb alleen nog niet het houdertje om hem op te hangen.

Afbeelding

Afbeelding

zo moet het lampjes beeld er uit gaan zien dan :gekdoen:
Afbeelding

Ook een originele retrofit set gevonden voor elektrische klapramen: ik heb niet van alle onderdelen een foto, maar het komt er op neer dat ik een overcomplete set heb voor een zacht prijsje :emo:

- Orginele retrofitkabelboom
- 4 motoren
- 2 draaiarmen
- 2 schakelaar met 3 houders
- 1 k113 relais.

Afbeelding

Afbeelding

Op dit moment heb ik de auto compleet los liggen:
Ik ga een type 2 zwart dashboard inbouwen en digitaal climate control panel. Voor de climate control moet ik het kachelhuis vervangen dus daarvoor moet ook het dashboard er uit. 2 vliegen in één klap. En nu ik heb hem toch zover open heb liggen leg ik ook maar meteen de kabelboom voor de klapramen er in.
foto's van de huidige stand van zaken :'( word een beetje depressief van dit beeld maar het is voor een goed doel :love:

Afbeelding

Afbeelding

Om toch maar even goed af te sluiten nog 3 andere aankopen:
- 5L ruitwisservloeistoftank
- Klopsensoren die ik binnenkort wil gaan monteren.
- Motorsport style 22 velgen

Afbeelding

Staat van de style 22's is op dit moment beroerd, maar hier ga ik zelf maar weer eens de nodige tijd in steken, net zoals ik bij m'n style 32's heb gedaan. Hier onder is de staat te zien waarin ze verkeren en hoe ze hoogstwaarschijnlijk gaan worden. Metallic antraciet hart en gepolijste rand.

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat ik jullie zo mooi weer even bij heb gepraat, en ik ga weer proberen om weer wat actiever te worden op het forum.

De volgende punten op mijn te do list waar ik jullie van op de hoogte ga houden:
- kachelhuis switchen
- dashboard inbouwen
- klopsensoren vervangen
- stuurwiel aansluiten op de radio
- 18 knops obc nalopen, speedmeter doet het nog niet.
- klapramen inbouwen
- pdc inbouwen (heb ik ook al klaar liggen)
- de restauratie van de style 22's
- En uiteindelijk in de toekomst de m3 bumpers spuiten en monteren.

En om af te sluiten nog maar even een geschoten plaatje :zwaai:

Afbeelding

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 20 mar 2017, 19:24

Welkom terug Wouter, mooi om weer wat van de Calypsorode coupe te lezen, je bent lekker doorgegaan zo te zien.

Afbeelding

Het betere knip en plakwerk............ :P

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 20 mar 2017, 20:18

Dankje Sander, ja dit is wel de grootste klus die ik tot nu toe ga doen. Maar hopelijk is het het werk allemaal waard :)

Ben zelfs nog vergeten te melden dat ik eens stel nieuwe spoorstangen heb gemonteerd.
Dit was nodig voor de uitlijning aangezien mijn oude helemaal vast gerot zaten. Meteen een setje OEM stuuruitslag beperkers geïnstalleerd.

Afbeelding

mikespek

Bericht door mikespek » 20 mar 2017, 20:29

Ziet er goed uit, mooi mods.
Moodlights wil ik ook nog steeds doen.

Gelijk een zwart dash er in?

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 20 mar 2017, 20:46

M'n moodlights ga ik toch anders aanpakken. Vond het zonde om in me goede hemel of zwarte binnenverlichting gaten te gaan maken. Heb nu die 2 ledjes in me zonnebrillenbakje gemaakt.

Er komt inderdaad meteen een zwart facelift dashboard in de auto. Dat past mooi bij de digitale climate. Het dash moet een 2 tone verhouding gaan worden. De bovenkant wordt zwart en onder de deellijn wordt alles grijs. Op het resultaat moeten jullie nog even wachten :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”