BMW 130i LCI High Executive. From now on: San Marino Blue

Show je E81 / E82 / E87 / E88. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
-Richard-

Re: BMW 130i LCI High Executive (CIC gemonteerd)

Bericht door -Richard- » 08 okt 2016, 10:28

spy schreef:Ziet er mooi uit man,top werk!

Zat er zelf ook aan te denken,maar doe eigenlijk alles via mn telefoon(navi,muziek,etc...) dus heb het idee laten varen...maar het ziet er wel erg strak uit zo :duimen:

Spy.
Als je CCC navigatie hebt (in elk geval bij een facelift) is het een eitje om te verwisselen. Kan ook zo weer terug naar CCC :duimen: Nieuw stekkertje aan de kabels die het scherm voeden ( + - en canbus H en canbus L ), de rest is rechtstreeks uit te wisselen :)

andreass

Bericht door andreass » 09 okt 2016, 13:06

Staat hem super Richard! mooi werk zeg!

-Richard-

Bericht door -Richard- » 09 okt 2016, 18:12

Dankjewel! Ja super hé.
Vandaag ook NL taal gecodeerd, de CD speler + AUX + aansluiting weer werkend en ook het olie niveau is weer af te lezen via de iDrive.. Had het na 10 minuten weer klaar :duim:.

Enkel mis ik nu weer de optie van mijn dagrij verlichting. Die wil ik aanzetten en daar is hij het niet mee eens (stond al wel aan namelijk...) Dus nog even kijken later. Vandaag geen tijd meer. :emo:
Verder ga ik de bulb-monitoring aan de voorzijde uitschakelen en die van de knipperlichten ook.

kurdo024

Bericht door kurdo024 » 11 okt 2016, 07:25

Klasse gedaan !
E39 525TDS 3x sold
E46 316 FL SOLD
E87 118D

Nieko

Bericht door Nieko » 11 okt 2016, 21:03

Fascinerend. Binnenkort mezelf ook eens gaan verdiepen in dat programmeren :)
Ziet er puik uit verder.
Short throw dipstick bro.

-Richard-

Bericht door -Richard- » 12 okt 2016, 12:59

Bedankt voor de reacties. :love: :love:

Het coderen is allemaal goed gegaan, geen storingen meer van de led lampen (mistlicht) en de dagrijlicht optie is weer terug in mijn menu.
De knipperlichten moeten echter nog, dacht dat ik alles uit gezet had maar ze knipperen nog (cold check).
Ook zijn de stuurwiel toetsen bij CCC geschikt voor eigen personalisering, bij de CIC is dit standaard (recirculatie en audio bron ) dit ging zonder coderen over naar de nieuwe instelling.. Het zijn kleine nadelen van de CIC ombouw.
En inderdaad, het coderen en retrofitten doe ik zelf.

De volgende mod is het inbouwen van de combox !!
Afbeelding
Ook ga ik de USB in de middenconsole inbouwen. (6FL)

Ik vind het leuk om te zien hoe ik update's doe waarvan ik zei ze nooit te doen omdat ik het nut niet zag, dat is nu wel veranderd :)
Tot de volgende update! :ja: :shine:
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

GstaR101

Bericht door GstaR101 » 12 okt 2016, 15:48

Goed bezig Ricard. :duim:

Jij bent niet bang voor een uitdaging zie ik :)

-Richard-

Bericht door -Richard- » 14 okt 2016, 17:19

Ben ik weer ;)!

Het is gemonteerd en gecodeerd. Het coderen moet nog even de puntjes op de i, maar het werkt voor een groot deel al. Ben gestopt omdat de accu aan het leeglopen was. Ik heb toen eerst alles gemonteerd en klaar gemaakt. Hierna is zelfs de accu leeg gelopen :D. Alle systemen waren uit geschakeld, je kon alleen nog starten. Moest zelfs de datum en tijd opnieuw instellen haha.

Toegevoegde opties
- Combox voor Bleutooth Audio, Internet, Apps, telefonie etc.
- 6FL USB/AUX in middenconsole, had al AUX, nu ook USB aansluiting

:love:

Weinig foto's gemaakt. Batterij leeg en moest flink aan de bak. Het was erg lastig om de USB kabel te leggen, die zit namelijk niet via een USB hub zoals het origineel zou zitten (indien 6 FL origineel aanwezig was) maar rechtstreeks op de Combox, dit werkt uitstekend en ook een hardeschijf van 1 TB wordt probleemloos gelezen.

Combox gemonteerd en al.
Afbeelding

Heb de 6NR optie wel geactiveerd door codering maar heb er geen iPhone voor, dus denk dat ik die ook weer verwijder (kan nu alleen BMW - Office - en dan de contactenlijst zien). Maar aan de andere kant levert het geen problemen op. Als ik deze alsnog zou installeren zou ik een kabel + usb socket nodig zijn. Weinig werk in elk geval.

Al met al was ik dus het langste bezig met het aanleggen van de USB kabel (echt wel 3 uur over gedaan).
Morgen even de coderingen afwerken en het internet ook actief krijgen. Dan kom ik hier even terug met wat foto's.

Nu eerst maar de bankrekening aanvullen :|

-Richard-

Re: BMW 130i LCI High Executive Winterwielen aangeschaft

Bericht door -Richard- » 01 nov 2016, 15:32

Afgelopen week een winterset aangeschaft.

Originele style 142 met nieuwe 8mm banden. De velgen en banden zijn nieuw. 1 kleine kras op 1 velg helaas. :'(
Deze gaan eerdaags er nog even onderweg, ga ik ze polijsten en in de Gyeon Cancoat zetten.

Afbeelding[/url]

De Gyeon Cancaot die ik aangebracht heb vlak na aanschaf houd zich nog goed, mooie bolle en kleine waterdruppels, op het dak wat grotere plasjes. Na 1 keer stevig remmen komt er gelijk een flinke pas water over de voorruit. :love:
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

g-loudertje

Bericht door g-loudertje » 01 nov 2016, 23:59

Bekende set! Toevallig pas zo'n zelfde set op de kop getikt. Staat netjes :duim:

-Richard-

Bericht door -Richard- » 02 nov 2016, 16:23

Haha mooi niet dus :tong: ! Jij hebt een setje styling 256, ik heb styling 142. Het is bijna hetzelfde setje.

Net nog even nieuwe spulletjes besteld. 16 wielbouten, 4 diefstal remmende bouten, Velours mattenset, remblok sensor clipjes en wat schroefjes. Binnenkort nog ff remblokken a-zijde en ben ik weer klaar. :zwaai:
Laatst gewijzigd door mieske90 op 10 nov 2016, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het quote van een vorig bericht is niet nodig dus ook niet toegestaan.

spy

Bericht door spy » 02 nov 2016, 19:54

Volgens mij zijn we nooit klaar....

;)

g-loudertje

Bericht door g-loudertje » 02 nov 2016, 21:40

-Richard- schreef:Haha mooi niet dus :tong: ! Jij hebt een setje styling 256, ik heb styling 142. Het is bijna hetzelfde setje.

Net nog even nieuwe spulletjes besteld. 16 wielbouten, 4 diefstal remmende bouten, Velours mattenset, remblok sensor clipjes en wat schroefjes. Binnenkort nog ff remblokken a-zijde en ben ik weer klaar. :zwaai:
Ze lijken idd verdomd veel op elkaar :rolf:

andreass

Bericht door andreass » 03 nov 2016, 12:52

Netjes hoor Richard! Je rijdt al vroeg op het winter rubber zeg!

-Richard-

Bericht door -Richard- » 06 nov 2016, 12:29

Bij aanschaf had ik nog nette banden achter. Maar eerste achterwiel aandrijver is leuk! Dus die zijn nu behoorlijk aan hun einde, de banden zelf heb ik flink misbruikt dus die zijn niet zo tof meer. Voor was niet slecht maar die zijn nu ook aan vervanging toe (al 7k met de auto gereden inmiddels). En zeker van voor de camber pin mod sleten ze flink schuin af.

Dus ik blijf hier nu even op doorrijden, na de winter andere velgen en banden. :duim:

10-11-2016

Topic kick niet nodig. Vandaag de accu vervangen voor een VARTA F21 AGM 80Ah 800A CCA accu.
Na montage de IBS gereset, spanning tijdens belasting is meteen al hoger, 12,3 in plaats van 11,9.
De oude accu was nog origineel, week 28 van 2008. Maar ook de computer zei dat deze nog niet eerder vervangen was.
Na reset van de IBS, ofwel het aanmelden van de vervanging vd accu:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Showroom”