Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over mijn navigatie computer. Ik heb sinds een aantal maanden een BMW e39 530d uit 1999 met 16:9 Mk3 navigatie computer. Ik krijg de navigatie op deze computer niet aan de praat (waarschijnlijk lezer stuk?) en zou deze graag vervangen door een andere computer, het liefst dan maar meteen een Mk4 (deze is sneller?)
Is het mogelijk om gewoon plug 'n play (zonder andere kabels/aansluitingen) de Mk3 computer achterin te vervangen door een Mk4 computer? Of moet ik dan ook een andere monitor kopen? Daarnaast ben ik ook benieuwd of er een plug 'n play audio upgrade is voor mijn BMW. Sommige speakers kraken bij hard geluid en wat meer bass zou ook niet overbodige luxe zijn..
Ik vraag specifiek naar "plug 'n play" omdat ik simpelweg niets snap van dit soort technische dingen. Uiteraard heb ik eerst naar vergelijkbare topics gezocht op dit forum, maar daar word ik platgegooid met technische termen als DSP etc. wat ik niet begrijp.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen en eventueel van goede adviezen kan voorzien