Deuren niet meer open help!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kenolie

Deuren niet meer open help!!

Bericht door kenolie » 04 feb 2017, 13:44

Oke het ergste wat kan gebeuren is bij mij gebeurd

De deuren gaan niet meer open! De gm5 module relais moeten vervangen worden en tegelijk is ook mn cilinder in de deur doorgedraait !! Help wat nu? Ik krijg ze voor geen mogelijkheid meer open en voor reparatie moeten toch echt de deuren open kunnen lijkt mij!?? Heeft iemand nog een tip of truc ? Ben radeloos :(

JdM

Re: Deuren niet meer open help!!

Bericht door JdM » 04 feb 2017, 15:35

Enige wat je kunt doen is blijven drukken op de sleutel tot de deuren open gaan, er is geen andere (om)weg. Wat je daarna kunt doen voordat de module gereviseerd kan worden is zekering 67 er meteen uithalen: daarmee schakel je de centrale vergrendeling uit en kun je de auto niet meer "per ongeluk" op slot doen. Je kunt dan je auto afsluiten door de knopjes op de deur in te drukken, met de hendel krijg je dan deur van binnenuit wel gewoon open (maar dus alleen als de zekering eruit is). Je bestuurdersdeur kun je dan sluiten/openen door de knop op de deur in te drukken via het open raam. Het raam kun je openen door de knop op de sleutel ingedrukt te houden, als dat nog werkt kun je zo toch je auto afgesloten parkeren. Als je ramen niet open/dicht willen met de knop op de sleutel zul je in elk geval 1 deur open moeten laten.

kenolie

Bericht door kenolie » 04 feb 2017, 16:25

Ik ben al 2 dagen aan het drukken en proberen . probeer het van binnenuit en via de sleutel. ik denk dat het niet meer gaat werken op deze manier... is er dan echt geen andere manier om die deur open te krijgen ? moet toch wel een of ander inbrekers trucje of iets voor zijn ? als mijn bijrijders deur maar gewoon open kan zodat iemand bij die gm5 kan komen! :(

JdM

Bericht door JdM » 04 feb 2017, 16:33

Er is geen truukje.
Je kunt bij de GM5 komen zonder dat de deur open kan, ik lig hier regelmatig gestrekt in auto's om erbij te kunnen, als de bestuurdersdeur ook niet open kan zul je jezelf wat meer moeten oprollen maar het kan wel.
Zodra je bij de GM5 bent kun je hem verwijderen, dan de bovenkant van het kunststof van de relais verwijderen voorzichtig met een scherp mes of iets dergelijks en met een dun schuurpapiertje de contactpunten wat opschuren. Het is een beun-oplossing, maar je krijgt dan in elk geval je deuren weer open en zo kun je dan alsnog later vlot de module reviseren.

kenolie

Bericht door kenolie » 04 feb 2017, 17:56

Ik ben net even in mijn auto gaan liggen en heb het dash kastje verwijdert dit ging prima.
zie inderdaad de gm5 zitten die in een plastic kastje zit die hangt aan 2 punten en daaronder 1 zwarte lijkt plastic bout maatje 10 denk ik . als ik die losmaak denk ik dat ik het gehele plastic bakje kan laten zakken om daarna de gm5 eruit te schuiven ( dit kan niet zonder heel dat bakje te laten zakken want er zitten 2 stalen dingen in de weg waardoor ik de gm5 er niet uit kan schuiven ) de gm5 ligt overigens wel los in het kastje en kan hem gewoon 5 cm naar me toe bewegen ( weet niet of dat normaal is ) .

heb de stekkers losgehaald van de gm5 en toen kreeg ik het even benauwd doordat ik mij realiseerde dat nu natuurlijk de ramen EN deuren niet meer werken en ik dus niet meer de auto uitkon! heb toen snel de gm5 stekkers er weer in gedaan en besloten dit morgen even te doen als het niet regent . Ook met de ramen open ( just in case ) zou zo lullig zijn als de brandweer mij uit mn bmw moet komen zagen omdat ik er niet meer uitkan en de gm5 ineens kappot is.

kenolie

Bericht door kenolie » 04 feb 2017, 17:58

als ik op het knopje druk in de auto hoor ik overigens wel een relaitje klikken in de gm5 .... is die dan toch niet kappot ?

kenolie

Bericht door kenolie » 05 feb 2017, 12:21

Het is opgelost gelukkig! het was de relais van de gm5 zoals verwacht! ik kan weer normaal in en uitstappen! bedankt voor de hulp!

JdM

Bericht door JdM » 05 feb 2017, 13:27

Wat heb je nou uiteindelijk gedaan? Nieuwe relais erop, andere module..?

kenolie

Bericht door kenolie » 07 feb 2017, 18:32

De relais vervangen van de gm5 :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”