BMW E46 330Ci Coupe Individual - APK + groot onderhoud p6
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
Ben helemaal van de Oem.. maar dit ziet er strak uit!
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
Bedankt mannen!
Showroom van mijn BMW E46 330Ci Coupe
viewtopic.php?f=29&t=44421
viewtopic.php?f=29&t=44421
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
Mooie auto en tof topic om te volgen! Hoe bevalt de Dynavin inmiddels na enige tijd gebruik?
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
Net zoals Tom ben ik daar ook wel benieuwd naar! ziet er erg gelikt uit zo'n N6
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
Toevallig de oude navigatiecomputer in de verkoop? Die dvd-speler in de kofferbak? De mijne is kaduk
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
De Dynavin bevalt nog steeds prima!
Ik ben heel blij dat ik deze investering heb gedaan. Er staat tegen de 40 GB aan muziek op mijn telefoon en door de automatische bluetooth verbinding heb ik die altijd binnen handbereik.
De navigatie werkt prima en gemakkelijk en je kunt van elke rit een log opslaan waarin reistijd, gemiddelde snelheid etc wordt bijgehouden.
Het geluid is prima, zeker icm Harman Kardon en Gladen One 165 speakers.
Enige nadeel is dat de verbruiksmonitor van de boardcomputer niet wordt weergegeven op het systeem. Ik vond deze altijd vrij accuraat en leuk om soms per rit te kunnen zien wat het verbruik is. Dat is dan ook echt het enige minpunt dat ik kan bedenken. Ik kan het absoluut iedreen aanraden on dit systeem aan te schaffen. Misschien dat ik nog een achteruitrijcamera laat installeren.
@Cassa
Ik heb de MK3 Cd-speler nog, maar die zit nog wel achterin de auto. Je wil vast niet terug van MK4 naar MK3
Ik vraag me af of die losgekoppeld kan worden of dat de Dynavin daar nog op een of andere manier op is aangesloten.
Als ie los kan, denk ik dat het ik alles in 1 keer te koop aanbied inclusief scherm, draadloze oem-telefoon en densio gateway pro Bluetooth. De oem-liefhebber kan dan zijn business radio in een keer helemaal upgraden.
Ik ben heel blij dat ik deze investering heb gedaan. Er staat tegen de 40 GB aan muziek op mijn telefoon en door de automatische bluetooth verbinding heb ik die altijd binnen handbereik.
De navigatie werkt prima en gemakkelijk en je kunt van elke rit een log opslaan waarin reistijd, gemiddelde snelheid etc wordt bijgehouden.
Het geluid is prima, zeker icm Harman Kardon en Gladen One 165 speakers.
Enige nadeel is dat de verbruiksmonitor van de boardcomputer niet wordt weergegeven op het systeem. Ik vond deze altijd vrij accuraat en leuk om soms per rit te kunnen zien wat het verbruik is. Dat is dan ook echt het enige minpunt dat ik kan bedenken. Ik kan het absoluut iedreen aanraden on dit systeem aan te schaffen. Misschien dat ik nog een achteruitrijcamera laat installeren.
@Cassa
Ik heb de MK3 Cd-speler nog, maar die zit nog wel achterin de auto. Je wil vast niet terug van MK4 naar MK3
Ik vraag me af of die losgekoppeld kan worden of dat de Dynavin daar nog op een of andere manier op is aangesloten.
Als ie los kan, denk ik dat het ik alles in 1 keer te koop aanbied inclusief scherm, draadloze oem-telefoon en densio gateway pro Bluetooth. De oem-liefhebber kan dan zijn business radio in een keer helemaal upgraden.
Showroom van mijn BMW E46 330Ci Coupe
viewtopic.php?f=29&t=44421
viewtopic.php?f=29&t=44421
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
Klinkt goed, dank voor je beschrijving.
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
heerlijke wagen nog steeds mijn beste SLB Bmw
Zoals je weet ben ik ook bezig met mijn terugkeer naar bmw
Zoals je weet ben ik ook bezig met mijn terugkeer naar bmw
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
Dankjewel Bofkont!
Wordt weer eens tijd voor een uitgebreide update (maar dat zeg ik al maanden tegen mijzelf)
Wordt weer eens tijd voor een uitgebreide update (maar dat zeg ik al maanden tegen mijzelf)
Showroom van mijn BMW E46 330Ci Coupe
viewtopic.php?f=29&t=44421
viewtopic.php?f=29&t=44421
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update p6
Hoog tijd om dit topic eens af te stoffen...
Ik ben de laatste tind erg druk met een bedrijfje naast mijn fulltime baan en daardoor wat minder tijd om dit topic bij te houden.
Desalniettemin toch nog het een en ander aan de auto gedaan.
Nieuwe OEM mattenset besteld en geplaatst:
De reservesleutel viel op een ongelukkige manier van de tafel en leek in het verleden al eens te zijn gelijmd, want hij was meteen kapot. Via de dealer voor de lieve som van zo'n 161,- een nieuwe besteld:
Nieuw kapjes voor de hoedeplankspeakers die ik al enige tijd in huis had geplaatst:
In mei was de APK weer aan de beurt waar de auto zonder problemen doorheen kwam.
Hierbij gelijk een volledige inspectie 2 laten uitvoeren door mijn vaste specialist uit Odijk:
- nieuwe motorolie en filter
- nieuw luchtfilterelement
- 6 nieuwe bougies
- nieuw microfilter
- Tunap High tech systeemadditief concentraat
Daarnaast:
- servicebeurt voor de airco en deze laten bijvullen
- velgen laten spuiten zodat deze weer als nieuw zijn
- wielen laten uitlijnen
Als toetje heb ik de auto professioneel laten detailen en de lak van een Swisstec coating laten voorzien. Het interieur is behandeld met Colourlock (helaas geen foto van gemaakt) en de gespoten velgen hebben een ook coating van Swisstec gekregen. Resultaat was verbluffend;
In november begon mijn koelvloeistoflampje af en toe te branden. Afspraak gemaakt bij mijn specialist en er bleken geen lekkages te zijn. De sensor en de thermostaat zijn vervangen en het probleem was opgelost.
Tot slot is de bestuurdersairbag vervangen naar aanleiding van een terugroepactie van BMW. In 2015 is de passagierairbag al vervangen door BMW.
Al met al blijf ik de auto dus koesteren.
Momenteel twijfel ik of ik de auto volledig zal laten spuiten (in uiteraard de originele Carbonschwarz kleur), omdat er toch wel wat steenslag is en verspreid over de auto na 15 jaar ook de nodige sporen zijn. Dit zal dan wel door een echte vakman moeten gebeuren (ik zat al aan de restyler van Bofkont te denken). Dit zal een behoorlijke duit gaan kosten en is misschien wel een te grote investering in een auto die inmiddels meer dan 200K kilometer op de klok heeft.
De andere optie is nog even doorsparen en volgend jaar eens voorzichtig naar een E92 coupe te gaan kijken.
Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover!
Ik ben de laatste tind erg druk met een bedrijfje naast mijn fulltime baan en daardoor wat minder tijd om dit topic bij te houden.
Desalniettemin toch nog het een en ander aan de auto gedaan.
Nieuwe OEM mattenset besteld en geplaatst:
De reservesleutel viel op een ongelukkige manier van de tafel en leek in het verleden al eens te zijn gelijmd, want hij was meteen kapot. Via de dealer voor de lieve som van zo'n 161,- een nieuwe besteld:
Nieuw kapjes voor de hoedeplankspeakers die ik al enige tijd in huis had geplaatst:
In mei was de APK weer aan de beurt waar de auto zonder problemen doorheen kwam.
Hierbij gelijk een volledige inspectie 2 laten uitvoeren door mijn vaste specialist uit Odijk:
- nieuwe motorolie en filter
- nieuw luchtfilterelement
- 6 nieuwe bougies
- nieuw microfilter
- Tunap High tech systeemadditief concentraat
Daarnaast:
- servicebeurt voor de airco en deze laten bijvullen
- velgen laten spuiten zodat deze weer als nieuw zijn
- wielen laten uitlijnen
Als toetje heb ik de auto professioneel laten detailen en de lak van een Swisstec coating laten voorzien. Het interieur is behandeld met Colourlock (helaas geen foto van gemaakt) en de gespoten velgen hebben een ook coating van Swisstec gekregen. Resultaat was verbluffend;
In november begon mijn koelvloeistoflampje af en toe te branden. Afspraak gemaakt bij mijn specialist en er bleken geen lekkages te zijn. De sensor en de thermostaat zijn vervangen en het probleem was opgelost.
Tot slot is de bestuurdersairbag vervangen naar aanleiding van een terugroepactie van BMW. In 2015 is de passagierairbag al vervangen door BMW.
Al met al blijf ik de auto dus koesteren.
Momenteel twijfel ik of ik de auto volledig zal laten spuiten (in uiteraard de originele Carbonschwarz kleur), omdat er toch wel wat steenslag is en verspreid over de auto na 15 jaar ook de nodige sporen zijn. Dit zal dan wel door een echte vakman moeten gebeuren (ik zat al aan de restyler van Bofkont te denken). Dit zal een behoorlijke duit gaan kosten en is misschien wel een te grote investering in een auto die inmiddels meer dan 200K kilometer op de klok heeft.
De andere optie is nog even doorsparen en volgend jaar eens voorzichtig naar een E92 coupe te gaan kijken.
Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover!
Showroom van mijn BMW E46 330Ci Coupe
viewtopic.php?f=29&t=44421
viewtopic.php?f=29&t=44421
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
Zo hey prachtig hoor
Heerlijke coating aan laten brengen ook, die brengt zoveel genot met het wassen, gaat zo makkelijk.
Vuil wil niet hechten.
Je zorgt heel erg goed voor de wagen!!
Helaas doet mijn spuiter/restyler geen hele wagens.
Tja houden of een E92, ik vind persoonlijk de E46 coupe mooier.
Maar een complete auto goed spuiten gaat je zo 3/4000 euro kosten als het echt goed moet.
Demontage van rubbers en sierlijsten is heel belangrijk, bij de budget klussen waar het niet teveel mag kosten zie je vaak dat deze afgeplakt worden waardoor er vaak 2/3 jaar later de blanke lak randen loslaten met alle ellende van dien.
Heerlijke coating aan laten brengen ook, die brengt zoveel genot met het wassen, gaat zo makkelijk.
Vuil wil niet hechten.
Je zorgt heel erg goed voor de wagen!!
Helaas doet mijn spuiter/restyler geen hele wagens.
Tja houden of een E92, ik vind persoonlijk de E46 coupe mooier.
Maar een complete auto goed spuiten gaat je zo 3/4000 euro kosten als het echt goed moet.
Demontage van rubbers en sierlijsten is heel belangrijk, bij de budget klussen waar het niet teveel mag kosten zie je vaak dat deze afgeplakt worden waardoor er vaak 2/3 jaar later de blanke lak randen loslaten met alle ellende van dien.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - Update: Dynavin N6
Bedankt voor het compliment Bofkont! Ik doe mijn best.
Jammer dat jouw spuiter geen hele auto's doet. Als het ervan komt laat ik het sowieso goed doen. Ik dacht zelf inderdaad ook aan zo'n 3500,-. Een bedrag dat natuurlijk ook een leuke start is om verder te sparen voor een jongere auto. Ach ja, maar eens rustig over nadenken en de reacties hier eens bekijken.
Jammer dat jouw spuiter geen hele auto's doet. Als het ervan komt laat ik het sowieso goed doen. Ik dacht zelf inderdaad ook aan zo'n 3500,-. Een bedrag dat natuurlijk ook een leuke start is om verder te sparen voor een jongere auto. Ach ja, maar eens rustig over nadenken en de reacties hier eens bekijken.
Showroom van mijn BMW E46 330Ci Coupe
viewtopic.php?f=29&t=44421
viewtopic.php?f=29&t=44421
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - APK + groot onderhoud p
Tijd voor een update!
Vorige maand was het weer tijd voor de APK waar de auto in principe goed doorheen kwam. Echter waren er wel een aantal zaken die (in sommige gevallen preventief) onderhoud nodig hadden. Dit resulteerde in een vrij pittige garagerekening, maar de auto is nu wel weer tip top in orde en dat is voor mij het belangrijkste.
Het volgende is gedaan of vervangen:
- olie + filters
- interieurfilter
- kleppendeksel pakking en afdichtrubber
- schokbrekers achter (zaten nog de originele uit 2002 onder)
- keerring van het differentieel
- remblokken -en schijven voor
- onderste carterventilatieslang
- bovenste looprol op dynamo
- olielekkage carterpan en vanosolieleiding is verholpen
Al met al een goede 2000,- euro aan onderhoud. In bijna 3 jaar bezit de grootste rekening, maar niet verwonderlijk voor een auto van ruim 15 jaar oud.
Nu ik toch geld aan het uitgeven was gelijk maar even een nieuwe woning (met garage) buiten Amsterdam gekocht. Medio november kunnen we erin. Slechts 16 km van mijn werk verwijderd, dus ik zal de auto voorlopig gewoon houden. Lekker blijven genieten van de drieliter!
Het betreft een drive in woning, dus ik zal in de toekomst mijn auto letterlijk mijn huis in rijden.
Ik ben me nu aan oriënteren om de roest aan de wielkasten te laten aanpakken en hier en daar wat spuitwerk te doen. Optisch is de auto dan ook weer helemaal naar mijn zin. Omdat ik afhankelijker van mijn auto zal worden ga ik waarschijnlijk ook mijn style 44 wielen laten opknappen en voorzien van winterbanden.
Ach ja, zo blijft een mens bezig met zijn hobby.
Vorige maand was het weer tijd voor de APK waar de auto in principe goed doorheen kwam. Echter waren er wel een aantal zaken die (in sommige gevallen preventief) onderhoud nodig hadden. Dit resulteerde in een vrij pittige garagerekening, maar de auto is nu wel weer tip top in orde en dat is voor mij het belangrijkste.
Het volgende is gedaan of vervangen:
- olie + filters
- interieurfilter
- kleppendeksel pakking en afdichtrubber
- schokbrekers achter (zaten nog de originele uit 2002 onder)
- keerring van het differentieel
- remblokken -en schijven voor
- onderste carterventilatieslang
- bovenste looprol op dynamo
- olielekkage carterpan en vanosolieleiding is verholpen
Al met al een goede 2000,- euro aan onderhoud. In bijna 3 jaar bezit de grootste rekening, maar niet verwonderlijk voor een auto van ruim 15 jaar oud.
Nu ik toch geld aan het uitgeven was gelijk maar even een nieuwe woning (met garage) buiten Amsterdam gekocht. Medio november kunnen we erin. Slechts 16 km van mijn werk verwijderd, dus ik zal de auto voorlopig gewoon houden. Lekker blijven genieten van de drieliter!
Het betreft een drive in woning, dus ik zal in de toekomst mijn auto letterlijk mijn huis in rijden.
Ik ben me nu aan oriënteren om de roest aan de wielkasten te laten aanpakken en hier en daar wat spuitwerk te doen. Optisch is de auto dan ook weer helemaal naar mijn zin. Omdat ik afhankelijker van mijn auto zal worden ga ik waarschijnlijk ook mijn style 44 wielen laten opknappen en voorzien van winterbanden.
Ach ja, zo blijft een mens bezig met zijn hobby.
Showroom van mijn BMW E46 330Ci Coupe
viewtopic.php?f=29&t=44421
viewtopic.php?f=29&t=44421
Re: BMW E46 330Ci Coupe Individual - APK + onderhoud p
De laatste update is alweer een jaar geleden, dus het werd weer eens tijd.
Druk geweest met verhuizen en alles wat daarbij komt kijken. Mijn nieuwe woonomgeving bevalt me ontzettend goed en het feit dat ik kan parkeren in mijn eigen garage.
Daarnaast een uitbouw laten plaatsen waarin ik nu mijn eigen mancave heb. Ik mag graag een spelletje op de PlayStation spelen en hoef daarbij nu geen rekening meer te houden met vrouwlief die TV wil kijken. Met vrienden bier drinken en slap ouwehoeren zonder dat je gelijk de hele huiskamer overneemt. Voelt echt als een luxe om deze mogelijkheid nu te hebben in tegenstelling tot een driekamer appartement, waarbij je wat meer op elkaars lip zit.
Maar goed, dit forum gaat over auto’s...
Gisteren is de auto gekeurd en heb ik gelijk wat onderhoud laten plegen:
- nieuwe olie en filters
- remmen voorzijde slijpen
- binnenste achterlichtunits vervangen
- draagarmrubbers voorzijde vervangen
- uitlijnen
Vorige week een wat minder prettig moment. Mijn acculampje begon te branden en de de elektrische systemen vielen uit. Direct de auto aan de kant gezet en de wegenwacht gebeld. Het bleek dat de dynamo de geest had gegeven. De dynamo is dezelfde dag nog vervangen op een servicecentrum van de ANWB. Complimenten voor de adequate service van de ANWB.
In eerdere berichten heb ik al laten doorschemeren de aanschaf van een E92 te overwegen. Deze plannen beginnen wat concreter te worden. Ik heb een 335i LCI op het oog. Wie weet dus binnenkort nieuwe verhalen over een nieuwere coupe.
Druk geweest met verhuizen en alles wat daarbij komt kijken. Mijn nieuwe woonomgeving bevalt me ontzettend goed en het feit dat ik kan parkeren in mijn eigen garage.
Daarnaast een uitbouw laten plaatsen waarin ik nu mijn eigen mancave heb. Ik mag graag een spelletje op de PlayStation spelen en hoef daarbij nu geen rekening meer te houden met vrouwlief die TV wil kijken. Met vrienden bier drinken en slap ouwehoeren zonder dat je gelijk de hele huiskamer overneemt. Voelt echt als een luxe om deze mogelijkheid nu te hebben in tegenstelling tot een driekamer appartement, waarbij je wat meer op elkaars lip zit.
Maar goed, dit forum gaat over auto’s...
Gisteren is de auto gekeurd en heb ik gelijk wat onderhoud laten plegen:
- nieuwe olie en filters
- remmen voorzijde slijpen
- binnenste achterlichtunits vervangen
- draagarmrubbers voorzijde vervangen
- uitlijnen
Vorige week een wat minder prettig moment. Mijn acculampje begon te branden en de de elektrische systemen vielen uit. Direct de auto aan de kant gezet en de wegenwacht gebeld. Het bleek dat de dynamo de geest had gegeven. De dynamo is dezelfde dag nog vervangen op een servicecentrum van de ANWB. Complimenten voor de adequate service van de ANWB.
In eerdere berichten heb ik al laten doorschemeren de aanschaf van een E92 te overwegen. Deze plannen beginnen wat concreter te worden. Ik heb een 335i LCI op het oog. Wie weet dus binnenkort nieuwe verhalen over een nieuwere coupe.
Showroom van mijn BMW E46 330Ci Coupe
viewtopic.php?f=29&t=44421
viewtopic.php?f=29&t=44421