Mijn 330Ci
Nieuwe grill, knippers en koplampen zwart gemaakt + draagarm
Na een tijdje geen Tijd gehad te hebben voor mijn auto heb ik vandaag die tijd wel weer gehad. Had al even een nieuwe grill liggen in hoogglans zwart, nieuwe knippers voor en zijkant en wou de koplampen ook zwart maken. Zo gezegd zo gedaan. Enige wat ik nog echt graag wil zijn de Raamlijsten zwart om het plaatje nog completer te maken. Helaas ben ik met wrappen niet zon ster, misschien een kwestie van oefenen maar ik neem de tijd er niet voor. Liefst koop ik ze maar word helaas zeer weinig aangeboden en nieuw is echt geen optie! Wie weet dat iemand hier op het forum hobbymatig wrapt en het leuk vind om de mijne te doen? Natuurlijk tegen vergoeding en/of wederdienst.
Draagarmen waren ook echt toe aan vervanging dus setje meyle versterkt erop gedaan icm powerflex paars. Verschil meteen duidelijk merkbaar met van alles, optrekken, remmen, bochtenwerk. Merk wel een lichte doortrilling door waarschijnlijk de powerflex rubbers maar dat vind ik tegenover het rijgedrag te verwaarlozen.
Tevens komen deze week nog facelift binnenste achterlichten binnen, word me radio module gerepareerd + tulp aansluitingen voor me bescheiden subwoofer en komt me pakket binnen. Straks dus weer aardig wat te doen. Ook vermoed ik dat mijn oliefilter huis lekt dus dat word ook aan de lijst toegevoegd ..
Time for Some pics
Draagarmen waren ook echt toe aan vervanging dus setje meyle versterkt erop gedaan icm powerflex paars. Verschil meteen duidelijk merkbaar met van alles, optrekken, remmen, bochtenwerk. Merk wel een lichte doortrilling door waarschijnlijk de powerflex rubbers maar dat vind ik tegenover het rijgedrag te verwaarlozen.
Tevens komen deze week nog facelift binnenste achterlichten binnen, word me radio module gerepareerd + tulp aansluitingen voor me bescheiden subwoofer en komt me pakket binnen. Straks dus weer aardig wat te doen. Ook vermoed ik dat mijn oliefilter huis lekt dus dat word ook aan de lijst toegevoegd ..
Time for Some pics
Re: Mijn 330Ci
Machtig mooie wagen, en wat een onderhoud heb je gedaan zeg zelf
Wat is de kmstand als ik vragen mag??
SMG of niet?
Wat is de kmstand als ik vragen mag??
SMG of niet?
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Mijn 330Ci
Thnx! Ja maar er is nog wel wat de doen zowel onderhoud als styling.
Het is indd een smg met momenteel iets meer als 260.000 gelopen. lekker aan de km's maar dat maakt me niet uit, wat kapot gaat word vervangen!
Het is indd een smg met momenteel iets meer als 260.000 gelopen. lekker aan de km's maar dat maakt me niet uit, wat kapot gaat word vervangen!
Re: Mijn 330Ci
Gelijk heb je, verrekte handig ook ben je als je alles zelf doet
De E46 coupe blijft veruit mijn favoriete 3 serie, heerlijke wagen.
De E46 coupe blijft veruit mijn favoriete 3 serie, heerlijke wagen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 13 dec 2016, 11:40
Re: Mijn 330Ci
mooie bak ! veel plezier ermee.
Re: Mijn 330Ci
hallo allemaal, enige tijd geleden dat ik wat gepost heb maar hierbij toch weer even wat nieuwtjes.
Natuurlijk heb ik al die tijd niet stilgezeten. Zoals al eerder aangegeven zou ik een M tech pakket gaan monteren. dat in inmiddels gebeurt en ben zeer tevreden over het resultaat. kan er een heel verhaal over vertellen maar foto's zeggen genoeg hoop ik.
Ook heeft de wagen weer een nieuwe keuring erop. Remleidingen verroest aan de achterzijde dus meteen compleet vernieuwd door koper, zijn we daar ook weer van af. Ik had al rvs remslangen besteld maar die waren helaas niet op tijd binnen dus worden deze in een later stadium, icm de schijven/blokken achter vervangen. Tevens ook gelijk de remvloeistof ververst, dat was echt nodig... wereld van verschil met remmen.
Verder weer een grote onderhouds beurt gehad (doe niet aan kleine beurten). Alle filters weer vervangen, nieuwe bougies erin(geen contact punt meer over op de oude), olie ververst, diff olie ververst, multi riemen vervangen met rollen. Helaas lukte me het niet om de bakolie te verversen omdat de SMG pomp lekker voor de vulplug is geplaatst, hier moet ik nog eens de tijd voor nemen. Toerenteller motor in het instrumentenpannel nog kapot gehad, ook weer gefixt.
Ook wou ik iets meer geluid uit de uitlaat maar wil zeker geen blerbek, daarom beide middendempers er tussenuit gehaald om te kijken hoe dat klinkt.
Ben zeker tevreden mooi wat zwaarder geluid en zeker niet overdreven maar wel goed hoorbaar. Ondanks dat ik er tevreden over ben ben ik toch van plan me uitlaat lijn even flink aan te pakken met; Spaghetti spruitstuk, 200cell sportcats, x Pipe, en kan via een kennis voor een mooi prijsje een orginele bmw sport einddemper nieuw in doos kopen. ben langzaam alles aan het sparen totdat ik alles heb en dan kunnen we weer klussen.
Zowiezo ben ik van plan om motoriscch de auto even aan te pakken door lekkage van oliefilterhuis/carterpanpakking op te lossen, Carterventilatie vervangen, alle vacuumslangen vervangen, disaklep controleren en repareren indien nodig, kleppendeksel pakking toont lichte zweetsporen (1,5 terug ook vervangen), misschien dat ik dan de vanos er ook even afhaal(omdat ik verhalen lees dat beisan niet zo heel lang mee gaat?wat dan wel?). Tevens zullen de motorsteun rubbers de olielekkage niet prettig vinden dus die worden ook vervangen. ook zit ik te denken aan power pulley's, iemand ervaring mee?
maar zoals gezegd wil ik alles bij elkaar sparen en dan alles in 1 keer erop zetten, ik blijf anders bezig haha. Ik maak niet altijd foto's als ik druk bezig ben, daar neem je dan niet de tijd voor ondanks dat toch wat plaatjes voor jullie.
Wat ook misschien nog leuk is om te vertellen dat ik afgelopen weekend, een weekend met familie in duitsland zat. 40 min vanaf de ring. daar moesten we natuurlijk even langs. samen met mijn zwager, carpoolen doen we niet aan , lekker binnendoor naar de ring gereden nja gereden... geraced. Helaas begon het licht te regenen en werd de weg dus wat gladder. Toch niet kunnen laten om even een rondje de baan op te gaan om de welbekende sticker te verdienen haha. Helaas was de baan spekglad dus hard rijden zat er niet echt in. Zowiezo weet ik niet of het verstandig is de eerste keer volgas te gaan maar was druk genoeg om de auto in de bochten op de baan te houden. Al met al een super leuke ervaring gehad!
Tevens nog een vraag of iemand/garage handig en/of bekend is met het SMG/SSG syteem in mijn auto. Graag wil ik hier wat meer kennis over leren omdat ik met wat vragen zit en weinig mensen die die kunnen beantoorden.
Ik hoop snel weer een post te doen met nieuwe updates/reparaties. ideeen of suggesties zijn altijd welkom btw.
Deze foto's moet ik nog bestellen
Natuurlijk heb ik al die tijd niet stilgezeten. Zoals al eerder aangegeven zou ik een M tech pakket gaan monteren. dat in inmiddels gebeurt en ben zeer tevreden over het resultaat. kan er een heel verhaal over vertellen maar foto's zeggen genoeg hoop ik.
Ook heeft de wagen weer een nieuwe keuring erop. Remleidingen verroest aan de achterzijde dus meteen compleet vernieuwd door koper, zijn we daar ook weer van af. Ik had al rvs remslangen besteld maar die waren helaas niet op tijd binnen dus worden deze in een later stadium, icm de schijven/blokken achter vervangen. Tevens ook gelijk de remvloeistof ververst, dat was echt nodig... wereld van verschil met remmen.
Verder weer een grote onderhouds beurt gehad (doe niet aan kleine beurten). Alle filters weer vervangen, nieuwe bougies erin(geen contact punt meer over op de oude), olie ververst, diff olie ververst, multi riemen vervangen met rollen. Helaas lukte me het niet om de bakolie te verversen omdat de SMG pomp lekker voor de vulplug is geplaatst, hier moet ik nog eens de tijd voor nemen. Toerenteller motor in het instrumentenpannel nog kapot gehad, ook weer gefixt.
Ook wou ik iets meer geluid uit de uitlaat maar wil zeker geen blerbek, daarom beide middendempers er tussenuit gehaald om te kijken hoe dat klinkt.
Ben zeker tevreden mooi wat zwaarder geluid en zeker niet overdreven maar wel goed hoorbaar. Ondanks dat ik er tevreden over ben ben ik toch van plan me uitlaat lijn even flink aan te pakken met; Spaghetti spruitstuk, 200cell sportcats, x Pipe, en kan via een kennis voor een mooi prijsje een orginele bmw sport einddemper nieuw in doos kopen. ben langzaam alles aan het sparen totdat ik alles heb en dan kunnen we weer klussen.
Zowiezo ben ik van plan om motoriscch de auto even aan te pakken door lekkage van oliefilterhuis/carterpanpakking op te lossen, Carterventilatie vervangen, alle vacuumslangen vervangen, disaklep controleren en repareren indien nodig, kleppendeksel pakking toont lichte zweetsporen (1,5 terug ook vervangen), misschien dat ik dan de vanos er ook even afhaal(omdat ik verhalen lees dat beisan niet zo heel lang mee gaat?wat dan wel?). Tevens zullen de motorsteun rubbers de olielekkage niet prettig vinden dus die worden ook vervangen. ook zit ik te denken aan power pulley's, iemand ervaring mee?
maar zoals gezegd wil ik alles bij elkaar sparen en dan alles in 1 keer erop zetten, ik blijf anders bezig haha. Ik maak niet altijd foto's als ik druk bezig ben, daar neem je dan niet de tijd voor ondanks dat toch wat plaatjes voor jullie.
Wat ook misschien nog leuk is om te vertellen dat ik afgelopen weekend, een weekend met familie in duitsland zat. 40 min vanaf de ring. daar moesten we natuurlijk even langs. samen met mijn zwager, carpoolen doen we niet aan , lekker binnendoor naar de ring gereden nja gereden... geraced. Helaas begon het licht te regenen en werd de weg dus wat gladder. Toch niet kunnen laten om even een rondje de baan op te gaan om de welbekende sticker te verdienen haha. Helaas was de baan spekglad dus hard rijden zat er niet echt in. Zowiezo weet ik niet of het verstandig is de eerste keer volgas te gaan maar was druk genoeg om de auto in de bochten op de baan te houden. Al met al een super leuke ervaring gehad!
Tevens nog een vraag of iemand/garage handig en/of bekend is met het SMG/SSG syteem in mijn auto. Graag wil ik hier wat meer kennis over leren omdat ik met wat vragen zit en weinig mensen die die kunnen beantoorden.
Ik hoop snel weer een post te doen met nieuwe updates/reparaties. ideeen of suggesties zijn altijd welkom btw.
Deze foto's moet ik nog bestellen
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 16 jan 2012, 17:24
Re: Mijn 330Ci
Paste die 10j velgen aan de achterkant makkelijk? Zonder rollen oid?
Re: Mijn 330Ci
Het is plug en play. Zonder rollen. Enigste waar ik soms last van heb met mensen achterin loopt het aan, maar alleen op de snelweg met 130 en een flinke heuvel. Gewoon vlakke weg niks aan de hand. Licht er natuurlijk aan hoe laag de auto is. En ik rijd zelden met mensen achterin. Qua passen vind ik ze perfect in de wielkasten staan zonder spacer/afdraaien of iets.