hallo allemaal, enige tijd geleden dat ik wat gepost heb maar hierbij toch weer even wat nieuwtjes.
Natuurlijk heb ik al die tijd niet stilgezeten. Zoals al eerder aangegeven zou ik een M tech pakket gaan monteren. dat in inmiddels gebeurt en ben zeer tevreden over het resultaat. kan er een heel verhaal over vertellen maar foto's zeggen genoeg hoop ik.
Ook heeft de wagen weer een nieuwe keuring erop. Remleidingen verroest aan de achterzijde dus meteen compleet vernieuwd door koper, zijn we daar ook weer van af. Ik had al rvs remslangen besteld maar die waren helaas niet op tijd binnen dus worden deze in een later stadium, icm de schijven/blokken achter vervangen. Tevens ook gelijk de remvloeistof ververst, dat was echt nodig... wereld van verschil met remmen.
Verder weer een grote onderhouds beurt gehad (doe niet aan kleine beurten). Alle filters weer vervangen, nieuwe bougies erin(geen contact punt meer over op de oude), olie ververst, diff olie ververst, multi riemen vervangen met rollen. Helaas lukte me het niet om de bakolie te verversen omdat de SMG pomp lekker voor de vulplug is geplaatst, hier moet ik nog eens de tijd voor nemen. Toerenteller motor in het instrumentenpannel nog kapot gehad, ook weer gefixt.
Ook wou ik iets meer geluid uit de uitlaat maar wil zeker geen blerbek, daarom beide middendempers er tussenuit gehaald om te kijken hoe dat klinkt.
Ben zeker tevreden mooi wat zwaarder geluid en zeker niet overdreven maar wel goed hoorbaar. Ondanks dat ik er tevreden over ben ben ik toch van plan me uitlaat lijn even flink aan te pakken met; Spaghetti spruitstuk, 200cell sportcats, x Pipe, en kan via een kennis voor een mooi prijsje een orginele bmw sport einddemper nieuw in doos kopen. ben langzaam alles aan het sparen totdat ik alles heb en dan kunnen we weer klussen.
Zowiezo ben ik van plan om motoriscch de auto even aan te pakken door lekkage van oliefilterhuis/carterpanpakking op te lossen, Carterventilatie vervangen, alle vacuumslangen vervangen, disaklep controleren en repareren indien nodig, kleppendeksel pakking toont lichte zweetsporen (1,5 terug ook vervangen), misschien dat ik dan de vanos er ook even afhaal(omdat ik verhalen lees dat beisan niet zo heel lang mee gaat?wat dan wel?). Tevens zullen de motorsteun rubbers de olielekkage niet prettig vinden dus die worden ook vervangen. ook zit ik te denken aan power pulley's, iemand ervaring mee?
maar zoals gezegd wil ik alles bij elkaar sparen en dan alles in 1 keer erop zetten, ik blijf anders bezig haha. Ik maak niet altijd foto's als ik druk bezig ben, daar neem je dan niet de tijd voor

ondanks dat toch wat plaatjes voor jullie.
Wat ook misschien nog leuk is om te vertellen dat ik afgelopen weekend, een weekend met familie in duitsland zat. 40 min vanaf de ring. daar moesten we natuurlijk even langs. samen met mijn zwager, carpoolen doen we niet aan

, lekker binnendoor naar de ring gereden nja gereden... geraced. Helaas begon het licht te regenen en werd de weg dus wat gladder. Toch niet kunnen laten om even een rondje de baan op te gaan om de welbekende sticker te verdienen haha. Helaas was de baan spekglad dus hard rijden zat er niet echt in. Zowiezo weet ik niet of het verstandig is de eerste keer volgas te gaan maar was druk genoeg om de auto in de bochten op de baan te houden. Al met al een super leuke ervaring gehad!
Tevens nog een vraag of iemand/garage handig en/of bekend is met het SMG/SSG syteem in mijn auto. Graag wil ik hier wat meer kennis over leren omdat ik met wat vragen zit en weinig mensen die die kunnen beantoorden.
Ik hoop snel weer een post te doen met nieuwe updates/reparaties. ideeen of suggesties zijn altijd welkom btw.

Deze foto's moet ik nog bestellen
