Stefan en zijn 130i
Stefan en zijn 130i
Goedenavond,
Vorige week is mijn BMW 325 Ci verkocht en as zaterdag ga ik mijn 130i ophalen. Al jaren kijk ik naar 130i's en toevallig verkocht ik de 325i voor de hoofdprijs en kon ik kijken naar een 130i. Afgelopen zaterdag gekeken en gelijk verkocht
Heb helaas nog geen foto's. Zal kijken of ik zondag even een paar foto's kan posten. Het is een zwarte cup uit eind 2005. Alle opties zitten er verder op, alleen geen elektrisch verstelbare stoelen, maar dat wilde ik ook niet. In mijn E46 had ik dit wel en daardoor zat je een stuk hoger. Ik zit het liefst zo laag mogelijk!
De 325ci is helemaal standaard gebleven, maar bij de 130i zullen zeker een aantal modificaties komen.
-LCI achterlichten
-M performance alcantara stuur
-Sperdif
Op internet lees ik dat de LCI achterlichten niet plug en play zijn. Heb gezien dat er een draad getrokken moet worden. Ben zelf a-technisch, dus rij waarschijnlijk langs HL automotive om dit te laten doen.
Tijdens proefrit zag ik dat het stuur al redelijk versleten is, dus daarom een alcantara OEM stuur erin.
Sper erin omdat ik in de winter driftdagen wil meepakken.
In het zomerseizoen zit ik veel op de Nurburgring. Ik heb nog een ringtool (106 Rallye, https://www.youtube.com/ring106rallye) en heb een jaarkaart voor de Nordschleife.
Ik zal ook zeker een weekend met de 130i op de Nordschleife rijden, want met racen gaat er altijd wel iets kapot, dus de Rallye zal vast een keer bij de garage staan als ik naar de Ring wil.
Mocht er keer een 130i meeting zijn (idee ), dan kom ik zeker langs.
Vorige week is mijn BMW 325 Ci verkocht en as zaterdag ga ik mijn 130i ophalen. Al jaren kijk ik naar 130i's en toevallig verkocht ik de 325i voor de hoofdprijs en kon ik kijken naar een 130i. Afgelopen zaterdag gekeken en gelijk verkocht
Heb helaas nog geen foto's. Zal kijken of ik zondag even een paar foto's kan posten. Het is een zwarte cup uit eind 2005. Alle opties zitten er verder op, alleen geen elektrisch verstelbare stoelen, maar dat wilde ik ook niet. In mijn E46 had ik dit wel en daardoor zat je een stuk hoger. Ik zit het liefst zo laag mogelijk!
De 325ci is helemaal standaard gebleven, maar bij de 130i zullen zeker een aantal modificaties komen.
-LCI achterlichten
-M performance alcantara stuur
-Sperdif
Op internet lees ik dat de LCI achterlichten niet plug en play zijn. Heb gezien dat er een draad getrokken moet worden. Ben zelf a-technisch, dus rij waarschijnlijk langs HL automotive om dit te laten doen.
Tijdens proefrit zag ik dat het stuur al redelijk versleten is, dus daarom een alcantara OEM stuur erin.
Sper erin omdat ik in de winter driftdagen wil meepakken.
In het zomerseizoen zit ik veel op de Nurburgring. Ik heb nog een ringtool (106 Rallye, https://www.youtube.com/ring106rallye) en heb een jaarkaart voor de Nordschleife.
Ik zal ook zeker een weekend met de 130i op de Nordschleife rijden, want met racen gaat er altijd wel iets kapot, dus de Rallye zal vast een keer bij de garage staan als ik naar de Ring wil.
Mocht er keer een 130i meeting zijn (idee ), dan kom ik zeker langs.
BMW 130i
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Stefan en zijn 130i
Goedenavond Stefan,
een 130i is zeker geen verkeerde wagen
over de 130i meeting, zou iets is er gepland op 9 april in Huizen (link in mijn onderschrift van 1-Serie Club NL)
Alls je het goed vind zijn er dan ook andere 1-serie aanwijzig en niet alleen de 130i
een 130i is zeker geen verkeerde wagen
over de 130i meeting, zou iets is er gepland op 9 april in Huizen (link in mijn onderschrift van 1-Serie Club NL)
Alls je het goed vind zijn er dan ook andere 1-serie aanwijzig en niet alleen de 130i
Re: Stefan en zijn 130i
Leuk dat je ook een 130i gekocht hebt! ben benieuwd naar de foto's!
Re: Stefan en zijn 130i
Welkom bij de 130i club...
Veel plezier met je nieuwe aanwinst
Spy.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Re: Stefan en zijn 130i
Gisteren opgehaald
Het rijdt erg lekker. De auto heeft wel wat aandacht nodig. De lak heeft weinig glans. Interieur kan een grondige poetsbeurt gebruiken, dus heb genoeg te doen
Ga hem eerst technisch in topstaat brengen. Grote beurt, wellicht ook vanos (ervaringen mee op een 130i,330i e90?) en dan de modificaties!
Gr
Stefan
Het rijdt erg lekker. De auto heeft wel wat aandacht nodig. De lak heeft weinig glans. Interieur kan een grondige poetsbeurt gebruiken, dus heb genoeg te doen
Ga hem eerst technisch in topstaat brengen. Grote beurt, wellicht ook vanos (ervaringen mee op een 130i,330i e90?) en dan de modificaties!
Gr
Stefan
BMW 130i
Re: Stefan en zijn 130i
Mooi man!
Ja eerst technisch top en dan uiterlijk...
Vanos heb ik schoongemaakt,is makkelijk te doen...
Spy.
Ja eerst technisch top en dan uiterlijk...
Vanos heb ik schoongemaakt,is makkelijk te doen...
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Re: Stefan en zijn 130i
Mooie wagen.
Deze heb ik wel te koop zien staan !
Weinig glans ben ik het niet mee eens, maar er zit wel een 'waas' over inderdaad. Veel waskrassen denk ik zo
Kun je een hoop eer mee behalen, veel plezier ermee en wellicht wat leuke mod's!!
Vanos heb ik ook gereinigd maar merkte zelf geen effect.
Deze heb ik wel te koop zien staan !
Weinig glans ben ik het niet mee eens, maar er zit wel een 'waas' over inderdaad. Veel waskrassen denk ik zo
Kun je een hoop eer mee behalen, veel plezier ermee en wellicht wat leuke mod's!!
Vanos heb ik ook gereinigd maar merkte zelf geen effect.
- Spoiler: Laat zien
Re: Stefan en zijn 130i
Vanos is niet nodig. Heb al contact gehad met Pmotorsport. Vandaag kwam de oude eigenaar nog even langs. Grote beurt is niet nodig, is allemaal niet lang geleden al gedaan, dus alleen ff nieuwe olie en filter.
Vandaag ff de tank leeg gereden zodat er versie BP ultimate in kon. Mijn 325 liep er ook lekkerder van, dus verwacht dat ook in deze. Het is echt wel een lekkere wagen, knalt heerlijk door zijn toeren. Wel gevaarlijk voor je rijbewijs
LCI achterlichten heb ik al op de kop getikt.
@richard: heb je deze auto bekeken? Ben wel benieuwd waarop je baseert dat er geen weinig glans op zit
Vandaag ff de tank leeg gereden zodat er versie BP ultimate in kon. Mijn 325 liep er ook lekkerder van, dus verwacht dat ook in deze. Het is echt wel een lekkere wagen, knalt heerlijk door zijn toeren. Wel gevaarlijk voor je rijbewijs
LCI achterlichten heb ik al op de kop getikt.
@richard: heb je deze auto bekeken? Ben wel benieuwd waarop je baseert dat er geen weinig glans op zit
BMW 130i
Re: Stefan en zijn 130i
He stefan welkom enne je bent toch niet door cees jan overgehaald om een 130 te kopen hé
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Stefan en zijn 130i
Welkom
veel rij plezier
veel rij plezier
Re: Stefan en zijn 130i
Zwart glanst altijd. Er is nogal een verschil tussen doffe lak en was krassen hé
Re: Stefan en zijn 130i
haha nee, een 130i stond al op mijn lijstje voordat CJ een 130i kocht. Jij hebt hem overgenomen toch?Cabrioot schreef:He stefan welkom enne je bent toch niet door cees jan overgehaald om een 130 te kopen hé
Heb jij de LCI led achterlichten?
BMW 130i
Re: Stefan en zijn 130i
Nee cj had er de originele dark shadow lichten op gezet en vind ze wel gaaf zo. Bovendien is mn 130 bijna al voorzien van alles, misschien ooit nog wel zwarte nieren en bmw aero spoiler maar Ik heb deze winter wat geïnvesteerd in mn 3 dus geld is beetje op en bovendien is 130 een daily. Voor het leuk heb ik een e46 3 cabrio met sinds kort een csl airbox
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Stefan en zijn 130i
Afgelopen week had ik een setje LCI achterlichten gescoord. Met deze achterlichten maak je de auto weer een paar jaar jonger vind ik
Zelf heb ik twee linkerhanden, dus naar HL Automotive gereden, op hun facebook zag ik dat ze veel LCI achterlichten inbouwen in BMW's. Het is namelijk geen plug en play, de bedrading moet aangepast worden en er moet gecodeerd worden.
We begonnen zo:
Nadat de bedrading aangepast was, maar nog niet gecodeerd. Dan brandt dus alles :tooth:
Na coderen! Met lichten aan brandt alleen de LED verlichting.
Erg blij met deze update! Daarna nog even langs een detail bedrijf geweest (dus geen poets turk ). Zelf ben ik wel een poetser, maar deze auto lijkt wekelijks door de krasstraat te zijn gereden. Gaat wel wat tijd in zitten. De detailer gaf ook aan dat de lak gewoon dof is van de swirls (wasstraat krassen) en hologrammen (verkeerd gebruik van polijstmachine). Er zal een geweldig resultaat behaald gaan worden. Kost wel wat, maar deze bak verdient wel wat liefde
Zelf heb ik twee linkerhanden, dus naar HL Automotive gereden, op hun facebook zag ik dat ze veel LCI achterlichten inbouwen in BMW's. Het is namelijk geen plug en play, de bedrading moet aangepast worden en er moet gecodeerd worden.
We begonnen zo:
Nadat de bedrading aangepast was, maar nog niet gecodeerd. Dan brandt dus alles :tooth:
Na coderen! Met lichten aan brandt alleen de LED verlichting.
Erg blij met deze update! Daarna nog even langs een detail bedrijf geweest (dus geen poets turk ). Zelf ben ik wel een poetser, maar deze auto lijkt wekelijks door de krasstraat te zijn gereden. Gaat wel wat tijd in zitten. De detailer gaf ook aan dat de lak gewoon dof is van de swirls (wasstraat krassen) en hologrammen (verkeerd gebruik van polijstmachine). Er zal een geweldig resultaat behaald gaan worden. Kost wel wat, maar deze bak verdient wel wat liefde
BMW 130i