Stefan en zijn 130i
Re: Stefan en zijn 130i
Mooie update!
Als ik het kenteken zo zie dan stond jij zaterdag op de vluchtstrook op de A1 richting Amersfoort? Niets ernstigs hoop ik?
Ik kan het ook fout hebben hoor.. Maar er stond sowieso een 1 serie, met dubbele pijp (130i) en het kenteken komt me bekend voor..
Als ik het kenteken zo zie dan stond jij zaterdag op de vluchtstrook op de A1 richting Amersfoort? Niets ernstigs hoop ik?
Ik kan het ook fout hebben hoor.. Maar er stond sowieso een 1 serie, met dubbele pijp (130i) en het kenteken komt me bekend voor..
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Re: Stefan en zijn 130i
Goed gezien! Bij wegrijden van parkeerplaats knipperde dsc bij gas geven en viel vermogen daardoor weg. Denk dat de remklauw achter vast zat. Daarna was het gelukkig weg. Morgen ff naar de garage voor controle, laat ze gelijk even reviseren.
Waarmee reed jij dan?
Waarmee reed jij dan?
BMW 130i
Re: Stefan en zijn 130i
Haha toevallig he!
Hopen dat het meevalt inderdaad!
Ik zat naast mijn vader, E90 330i, maar ik rijd zelf ook met een 130i.
Hopen dat het meevalt inderdaad!
Ik zat naast mijn vader, E90 330i, maar ik rijd zelf ook met een 130i.
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Re: Stefan en zijn 130i
Kan natuurlijk ook een falende wiel-snelheid-sensor zijn!Stefan325 schreef:Goed gezien! Bij wegrijden van parkeerplaats knipperde dsc bij gas geven en viel vermogen daardoor weg. Denk dat de remklauw achter vast zat. Daarna was het gelukkig weg. Morgen ff naar de garage voor controle, laat ze gelijk even reviseren.
Waarmee reed jij dan?
Dan denkt de DSC dat je een slippend wiel hebt, soms gaat de getande ring kapot, soms de sensor.
De remklauw die vast zit, dan moet hij wel héél vast zitten maar dat is natuurlijk ook even te controleren
Re: Stefan en zijn 130i
Het valt helaas niet mee. Toch nog een best lijstje uit gekomen dat niet goed is
-Carterventilatie
-Remslang linksvoor
-Cardan as rubber (en gelijk hardy schijf)
-flushen voor klepstoters
Van carterventilatie merkte ik niets eigenlijk. Remslangetje zou nog wel even meekunnen, maar pak de auto liever gelijk goed aan. Cardan as zal de grootste uitgave zijn. Daar zullen een hoop uren in gaan. Dit merkte ik ook wel tijdens het rijden, maar ik had gen vergelijk met een andere 130i, dus wist eigenlijk niet of het normaal was of niet...Als alles open ligt wordt de hardy schijf ook gelijk meegepakt, net als nieuwe dif olie. Zitten ze dan ook in de buurt van het subframe? Dan mogen ze daar ook gelijk alle rubbers wel vervangen.
Iemand ervaring met vervangen van cardanas rubber? Zijn daar ook sterkere varianten van verkrijgbaar?
Mijn auto heeft ook wel last van het getik van de klepstoters. Je hoort het echt heel duidelijk. Ze gaven aan dat ze de olie kunnen flushen, zodat alle kanalen schoongemaakt zouden worden. Iemand ervaring mee?
Terug naar huis had ik op snelweg toch weer last van resonantie/trilling van achteren. Zou kunnen dat dit van het cardanas rubber komt, maar ik denk eerder dat het toch een remklauw is die af en toe hapert. Laat de 2 achterste klauwen dan ook maar gelijk reviseren om dat uit te sluiten.
Met al deze reparatie's is ie sowieso 2 dagen bezig, dus zal wel een behoorlijke rekening zijn.
-Carterventilatie
-Remslang linksvoor
-Cardan as rubber (en gelijk hardy schijf)
-flushen voor klepstoters
Van carterventilatie merkte ik niets eigenlijk. Remslangetje zou nog wel even meekunnen, maar pak de auto liever gelijk goed aan. Cardan as zal de grootste uitgave zijn. Daar zullen een hoop uren in gaan. Dit merkte ik ook wel tijdens het rijden, maar ik had gen vergelijk met een andere 130i, dus wist eigenlijk niet of het normaal was of niet...Als alles open ligt wordt de hardy schijf ook gelijk meegepakt, net als nieuwe dif olie. Zitten ze dan ook in de buurt van het subframe? Dan mogen ze daar ook gelijk alle rubbers wel vervangen.
Iemand ervaring met vervangen van cardanas rubber? Zijn daar ook sterkere varianten van verkrijgbaar?
Mijn auto heeft ook wel last van het getik van de klepstoters. Je hoort het echt heel duidelijk. Ze gaven aan dat ze de olie kunnen flushen, zodat alle kanalen schoongemaakt zouden worden. Iemand ervaring mee?
Terug naar huis had ik op snelweg toch weer last van resonantie/trilling van achteren. Zou kunnen dat dit van het cardanas rubber komt, maar ik denk eerder dat het toch een remklauw is die af en toe hapert. Laat de 2 achterste klauwen dan ook maar gelijk reviseren om dat uit te sluiten.
Met al deze reparatie's is ie sowieso 2 dagen bezig, dus zal wel een behoorlijke rekening zijn.
BMW 130i
Re: Stefan en zijn 130i
Heb mijn motor laten flushen onlangs en was verbaasd hoeveel troep eruit kwam...motor loopt nu wat 'smoother' ...vooral te merken bij stationair toerental...
Die vibratie die je achter hebt,niet gewoon krom velgje of wielen in onbalans?...zou ik wel even checvken voordat je vanalles laat vervangen!
Spy.
Die vibratie die je achter hebt,niet gewoon krom velgje of wielen in onbalans?...zou ik wel even checvken voordat je vanalles laat vervangen!
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Re: Stefan en zijn 130i
Nee, als het onbalans in de wielen zou zijn zou je het continue hebben. Nu heb ik het af en toe.
Op mijn E46 heb ik het ook twee keer gehad op de vooras, Toen zat de klauw vast. Nu was ook weer te zien dat er op een velg achter veel meer remstof zat dan voor. Normaal is dat andersom.
Op mijn E46 heb ik het ook twee keer gehad op de vooras, Toen zat de klauw vast. Nu was ook weer te zien dat er op een velg achter veel meer remstof zat dan voor. Normaal is dat andersom.
BMW 130i