Het valt helaas niet mee. Toch nog een best lijstje uit gekomen dat niet goed is
-Carterventilatie
-Remslang linksvoor
-Cardan as rubber (en gelijk hardy schijf)
-flushen voor klepstoters
Van carterventilatie merkte ik niets eigenlijk. Remslangetje zou nog wel even meekunnen, maar pak de auto liever gelijk goed aan. Cardan as zal de grootste uitgave zijn. Daar zullen een hoop uren in gaan. Dit merkte ik ook wel tijdens het rijden, maar ik had gen vergelijk met een andere 130i, dus wist eigenlijk niet of het normaal was of niet...Als alles open ligt wordt de hardy schijf ook gelijk meegepakt, net als nieuwe dif olie. Zitten ze dan ook in de buurt van het subframe? Dan mogen ze daar ook gelijk alle rubbers wel vervangen.
Iemand ervaring met vervangen van cardanas rubber? Zijn daar ook sterkere varianten van verkrijgbaar?
Mijn auto heeft ook wel last van het getik van de klepstoters. Je hoort het echt heel duidelijk. Ze gaven aan dat ze de olie kunnen flushen, zodat alle kanalen schoongemaakt zouden worden. Iemand ervaring mee?
Terug naar huis had ik op snelweg toch weer last van resonantie/trilling van achteren. Zou kunnen dat dit van het cardanas rubber komt, maar ik denk eerder dat het toch een remklauw is die af en toe hapert. Laat de 2 achterste klauwen dan ook maar gelijk reviseren om dat uit te sluiten.
Met al deze reparatie's is ie sowieso 2 dagen bezig, dus zal wel een behoorlijke rekening zijn.
