Derde remlicht blijft branden - E61 uit 2007.
- Boston George
Derde remlicht blijft branden - E61 uit 2007.
Sinds vandaag blijft mijn derde remlicht branden. Ook als auto uit en op slot. iemand dit eerder meegemaakt?
Morgen naar garage, maar ben bang dat de accu dan leeg is. Kan ik een zekering loshalen en welke? Ik heb het schema nagelopen, maar kwam er niet uit. Alvast bedankt!
Morgen naar garage, maar ben bang dat de accu dan leeg is. Kan ik een zekering loshalen en welke? Ik heb het schema nagelopen, maar kwam er niet uit. Alvast bedankt!
Re: Derde remlicht blijft branden - E61 uit 2007.
Waarschijnlijk Kabelbreuk koffer.
Doe hem eens open en toe, mogelijk ga je het licht zien aan en uitgaan.
Doe hem eens open en toe, mogelijk ga je het licht zien aan en uitgaan.
525d E61 2007 pre-LCI
- Boston George
Licht blijft aan, ook als kofferbak geopend is. Ook daarna als kofferbak weer gesloten is.
Ik krijg nu ook melding dat trailer lights left & right gecontroleerd moeten worden.
Ik krijg nu ook melding dat trailer lights left & right gecontroleerd moeten worden.
Bij mij was onlangs het 3e remlicht kapot, was idd kabelbreuk rechts. Ik denk dat je het sowieso daar moet zoeken.
Suc6
Suc6

Dan zou ik ook eens kijken richting de aanhangermodule.Boston George schreef:Licht blijft aan, ook als kofferbak geopend is. Ook daarna als kofferbak weer gesloten is.
525d E61 2007 pre-LCI
gewoon accu ontkoppelen zodat de accu niet leeg gaat.
Raar dat alleen het 3e remlicht blijft branden en niet ook de normale remlichten.
Eigenlijk kan dit bijna niet tenzij de ECU dit signaal doorgeeft, toch?
Alsof het 3e remlicht draad met het vermoedelijk aanwezige autoalarm systeem contact maakt.
Ben razend benieuwd hoe dit nou kan.
Raar dat alleen het 3e remlicht blijft branden en niet ook de normale remlichten.
Eigenlijk kan dit bijna niet tenzij de ECU dit signaal doorgeeft, toch?
Alsof het 3e remlicht draad met het vermoedelijk aanwezige autoalarm systeem contact maakt.
Ben razend benieuwd hoe dit nou kan.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
ik vermoed dat het de trailermodule het remsignaal van het derde remlicht krijgt.
Als deze stuk is bv kan deze het licht ook laten branden.
Al nagekeken of er geen water in de ruimte van het reservewiel zit ? Dit kan allerlei rare dingen veroorzaken.
Als deze stuk is bv kan deze het licht ook laten branden.
Al nagekeken of er geen water in de ruimte van het reservewiel zit ? Dit kan allerlei rare dingen veroorzaken.
525d E61 2007 pre-LCI
- Boston George
Tom, spot on! Er stond water in het reservewiel. De trailermodule zit op het laagste punt en was vochtig.
Dank voor jullie hulp!
Dank voor jullie hulp!
-
Prima, nu nog oplossen waarom er water in het reservewiel staat. Dat is ook niet normaal, toch.
-
Vermoedelijk afvoer panoDRAMAdak...
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
- Boston George
De afvoer van het dramadak was inderdaad de boosdoener. Hij was net door de wasstraat geweest en dat ging niet helemaal vlekkeloos. Afvoer laten doorblazen en achterkant helemaal droog laten maken. Daarmee zijn de problemen definitief verholpen.