Hoe zuinig is jullie 320d
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Bij elke tankbeurt reken ik altijd het verbruik even uit.. Om het bij te houden is wat anders.. Maar nu mijne net getuned is wil ik wel weten hoe zuinig hij eerst was. Vorige tank 1060km mee gereden, ik kon 58 liter tanken, dan kom ik op een verbruik van 1/18,27 of te wel 5,47l/100km. Niet slecht dacht ik zo.... Nu afwachten wat ik kan nu hij getuned is.. eerst leren het rechtervoetje in bedwang houden.
Aangezien ik veel snelweg rijd zegt de bc nu 4,7 l/100km. Als er eentje kan liegen.......
We wachten de volgende tankbeurt maar gewoon af.
Bijhouden in excel-sheet is wel toppie!!
Aangezien ik veel snelweg rijd zegt de bc nu 4,7 l/100km. Als er eentje kan liegen.......
We wachten de volgende tankbeurt maar gewoon af.
Bijhouden in excel-sheet is wel toppie!!
€ 55,-/maand ...Ambtenaar zeker?Henry320d schreef:Ik houd het ook exact bij, tank elke week en zet het in een excel sheet. Heb dit jaar al zo'n €2200,- getankt....Dnl schreef:Zo .. dat heb ik nog nooit gehoord .. Waarom dat?
Om dat alleen bij te houden? of ook wat je kwijt bent aan tanken per jaar?
- Spoiler: Laat zien
Nee hoor, maar dat is m'n "oude" reiskosten vergoeding, van voor ik verder van m'n werk ben gaan wonen, i.v.m. prive omstandigheden.....Mooggie schreef:€ 55,-/maand ...Ambtenaar zeker?Henry320d schreef:Ik houd het ook exact bij, tank elke week en zet het in een excel sheet. Heb dit jaar al zo'n €2200,- getankt....Dnl schreef:Zo .. dat heb ik nog nooit gehoord .. Waarom dat?
Om dat alleen bij te houden? of ook wat je kwijt bent aan tanken per jaar?
IPV zelf een excelletje in elkaar te knutselen kun je ook een spritmonitor-account aanmaken, http://www.spritmonitor.de die rekent alles voor je uit en je kunt het verbruik en €/km vergelijken met die van vergelijkbare auto's
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik gebruik zelf een appje voor mijn Symbian foon, CarManager... Excelsheetjes en internetpagina's heb ik niet direct bij de hand als ik ga tanken. Telefoon eigenlijk altijd wel, ik kan daarmee een .csv bestand exporteren en die kan je zo weer in Excel inlezen.
-
ALs ik jou linkje bekijk doe ik het nog netjes met mn 6.3 liter hahaha.Opt1mus schreef:IPV zelf een excelletje in elkaar te knutselen kun je ook een spritmonitor-account aanmaken, http://www.spritmonitor.de die rekent alles voor je uit en je kunt het verbruik en €/km vergelijken met die van vergelijkbare auto's
Even bijgehouden vanaf net voor de TT in Zeeland tot nu... BC: 5,5l/100km Praktijk: 5,43l/100km
Het gaat hier trouwens om een 330d dus laat zuinigheid vooral geen reden zijn om geen 6 cilinder aan te schaffen.
(even om de 320d-ers wat te stangen )
Dat red ik niet eens met een 316i
Je hebt nog meer dan de helft in je tank.... mijn ervaring is dat de 2e helft veel sneller leeg is en dat de actieradius daarin relatief sneller minder wordt. Ik wil over een paar dagen als je moet tanken nog wel eens een foto zien......
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
bjornc schreef:HEhe, laat staan die 330i.
Klopt, hij zal zeker nog wel (flink) gaan zakkeen.
Doordeweeks maak ik namelijk alleen maar snelwegkilometers met warme motor, maar in de weekenden zijn het vaak korte ritjes met koude motor. Ben wel benieuwd waar ik eind volgende week op uit ga komen!
Mijn "record" staat trouwens (nog) op 1116 km ofwel 1:17,7 / 5,6 l/100km , berekend a.d.h.v. gereden kilometers/getankte liters
Doordeweeks maak ik namelijk alleen maar snelwegkilometers met warme motor, maar in de weekenden zijn het vaak korte ritjes met koude motor. Ben wel benieuwd waar ik eind volgende week op uit ga komen!
Mijn "record" staat trouwens (nog) op 1116 km ofwel 1:17,7 / 5,6 l/100km , berekend a.d.h.v. gereden kilometers/getankte liters
Van mij mag je stangen maar als mijn tank zo staat, dan heb ik meer als 400 (ongeveer 550 namelijk) gereden, en minder als 824 (meestal zo rond de 600) te gaan...Mooggie schreef:(even om de 320d-ers wat te stangen )
Heb je net je verbruiksmeter gereset daar ofzo, want die lijkt mij flink van slag
- lverstappenl
Zal ik jullie diesel rijders even een goed gevoel geven om het weekend in te gaan:
Ik rij met de 330CI op een verbruik van ongeveer 10.8L/100Km. Wel alleen maar korte afstandjes en binnendoor enzo. Maar goed, dit is mijn privé auto, waarmee ik maar weinig kilometers maak, en het me meer om de beleving gaat dan om het verbruik.
Ik rij met de 330CI op een verbruik van ongeveer 10.8L/100Km. Wel alleen maar korte afstandjes en binnendoor enzo. Maar goed, dit is mijn privé auto, waarmee ik maar weinig kilometers maak, en het me meer om de beleving gaat dan om het verbruik.
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.