Kelvin met zijn 330ci stelt zich voor.

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
kelvin1990

Kelvin met zijn 330ci stelt zich voor.

Bericht door kelvin1990 » 18 apr 2017, 09:57

Goedemorgen bimmer-fans,

Je hebt weleens van die auto's die je voorbij ziet komen waarvan je denkt: 'Hee, dit kan hem weleens zijn'. Dat had ik ook bij deze 330 ci. Na er een aantal bekeken te hebben wat echt kroketten bleken te zijn kwam deze op mijn pad. 1e eigenaar, 207k op de klok, donkerblauw met zwart lederen interieur en alle opties aanwezig. Rekeningen aanwezig vanaf dag 1 tot en met het aankoopcontract nog in zijn originele bmw omhulsel. Eerst maar eens even wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik had proefgereden en de auto heerlijk reed heb ik de optische punten maar voor lief genomen. Ja ik ben een Piet lut en dat irriteerde de verkoper maar wilde auto voor mijzelf gewoon helemaal strak gaan maken. Alleen heb ik wel wat hulp nodig van de liefhebbers alhier die mij een beetje wegwijs kunnen maken:

- ik wil het gedeelte met het gereedschap aanvullen met de onderdelen die missen. Zijn die nog te krijgen?

- De originele telefoon terugplaatsen met een nieuwe houder waar het afdekluik helemaal werkt.

- pixelverlies van het navigatiesysteem herstellen.

- Een fris breedsetje velgen plaatsen. {8,5j voor en 9,5j achter}

- Wat deukjes weg laten halen.

- Het intereur behandelen en de matten vastzetten met de originele pinnetjes als die er nog zijn?

- 1 scheurtje in het leer achter herstellen {zit op de armsteun}

- het linkerportier nakijken want dat kraakt en knoept wat bij het open- en dichtdoen en sluit niet helemaal mooi.

- csl splitters op de hoeken van de bumper plaatsen zodat het net iets voller oogt.

Mochten jullie tips hebben gooi ze hier maar neer. Alles is welkom! :duimen:

Tot snel!
Kelvin.

Lex_b3

Re: Kelvin met zijn 330ci stelt zich voor.

Bericht door Lex_b3 » 19 apr 2017, 10:55

Hele mooie auto heb je daar, keurig! En zo te horen valt hij in goede handen! :gekdoen:

kelvin1990

Bericht door kelvin1990 » 19 apr 2017, 15:30

Bedankt voor het compliment;)

heb hem zojuist op de brug gehad, onderkant zag er vrij netjes uit! Geeft alleen wat storingen die niet gewist konden worden met uitlezen dus daar gaan we binnenkort even naar kijken, en dan flushen we meteen even de automaat. Schakelt hij meteen weer lekker soepel.
Ook meteen even naar de vacuümklep van de uitlaat kijken want die heeft er de brui aan gegeven. Pakken we dat ook meteen mee.

M.b.t de originele telefoon, navigatiesysteem e.d hebben jullie daar bepaalde adressen voor?

Eerst maar even lekker sturen en dan over een tijdje alles rustig aanpakken. Ook maar meteen rondspeuren voor mooie velgen :duimen:

HHC

Bericht door HHC » 19 apr 2017, 18:21

Welkom en mooie Bmw heb je gevonden in een nette kleur.
Even paar antwoorden op je punten:
- Ik denk niet dat je losse delen kunt kopen van je gereedschapset. Je kunt beter op internet een volledig set op de kop tikken
- Waarom zou je die orginele ouderwetse telefoon terug willen plaats? Ik ben van mening dat je die ruimte beter kunt gebruiken voor bekerhouders die missen (via bmwproducts.nl kun je de bakjes in de middenconsole bestellen)
- ColorLock voor je leder
- Als ik me niet vergis zitten er bij een nieuwe set matten de pinnen erbij.
- CSL splitters passen alleen op M-Tech II voorbumpers en M3 bumpers geloof ik, let wel: er zit verschill tussen Clubsport splitters en CSL splitters.
- Je kunt de aangrijppunt van je portier aanpassen door de schroef vast of losser te draaien, deze zit achter een rubber plug vlak onder dat rubber flap.

kelvin1990

Bericht door kelvin1990 » 19 apr 2017, 19:12

Bedankt voor de HHC voor de antwoorden,

Die bekerhouders mis ik inderdaad wel, wil nog weleens een bidon in de auto zetten met wat water en die kan ik nu dus nergens kwijt. ik had die bakjes zien staan en dat is een leuke toevoeging:)

Ik het ook mogelijk ook een usb aansluiting op de radio te maken? ben qua elektronica niet zo heel handig maar zou het wel fijn vinden om mijn eigen muziek af te kunnen spelen.

Ik wil binnenkort van gliptone een herstelset aanschaffen omdat het voornamelijk vuil is. Denk dat het interieur daar best van opknapt! De matten zijn flink versleten dus misschien dat ik tegen die tijd wel een nieuw setje velours matten koop. Dat knapt het interieur zoveel op.

De deur is inmiddels gefixt, bedankt;) Denk als ik straks de wegligging wat heb aangepast en wat puntjes op de i heb gezet dat dit een bmw is die ik de komende jaren prima kan sturen. Eventueel naar mijn smaak aanpassen en dan heb ik een prima auto!! :duim:

birdy325ci

Bericht door birdy325ci » 19 apr 2017, 19:22

mooie 330 coupe hoor! ziet er netjes uit..veel prettige/veilige kilometers gewenst. Tip: mattensetjes/accessoires kun je bij hl-automotive, bmw products of mb-cardesign verkrijgen.....veel succes met de mods/verbeteringen aan je auto! gr. bert (birdy 325ci)

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 20 apr 2017, 08:58

Ik het ook mogelijk ook een usb aansluiting op de radio te maken? ben qua elektronica niet zo heel handig maar zou het wel fijn vinden om mijn eigen muziek af te kunnen spelen.
Zeker! Ik mag aan nemen dat je radio nieuw genoeg is gezien het facelift model.

Hier heeft iemand dezelfde vraag met een pre-facelift model, ik weet niet of daar heel erg nuttige info staat. Allereerst erachter komen welk MK model je hebt, maar als ik t zo zie lijkt het op plug and play bij jou.

Dit is iets wat ik snel op YouTube kon vinden, geen idee of het wat is!

kelvin1990

Bericht door kelvin1990 » 20 apr 2017, 10:01

Ik heb gewoon een 16:9 navigatie erin zitten dus ik denk dat ik een kastje koop en aansluit op de originele aux-aansluiting. Dan kan ik op de usb stick mijn eigen muziek afspelen.

Ben ook al wat aan het rondkijken voor wat leuke velgen van de zomer. De vorige eigenaar heeft ervoor gekozen om linglong :nee: banden te monteren en dat rijdt als een natte dweil. Dan wordt dit de winterset en komen er goede zomerbanden op met of bbs lm/ch-r velgen of de style 32 die origineel geleverd zijn op de 7 serie E38. Vind die laatste echt super staan in breedset.

Gisteren wel tegen wat probleempjes aangelopen met de eerste check-up dus we hebben genoeg te doen de komende tijd :duim:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”