Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbediening
-
Re: Kabelbreuk scharnier achterklep: falende afstandsbedieni
Ik heb de kabelboom van SenCom nog niet besteld maar dit lijkt me de enige oplossing om het probleem voor minder dan €1000.- op te lossen.
Waar heb jij hem laten installeren?
Waar heb jij hem laten installeren?
Nico-Vermeulen,
Heb je facebook? Meld je even aan op de FB 5 Serie club NL pagina... daar zijn bevriende liefhebbers die het voor veel minder doen
Heb je facebook? Meld je even aan op de FB 5 Serie club NL pagina... daar zijn bevriende liefhebbers die het voor veel minder doen
-
Ik heb Facebook afgezworen een tijdje geleden maar zal mijn account even opnieuw activeren.
Met deze auto heb ik wel weer wat hulp nodig van de community...
Bedankt voor de tip.
Met deze auto heb ik wel weer wat hulp nodig van de community...
Bedankt voor de tip.
Dat is ook het enige wat ik doe op facebook
Er is heel veel know-how op de pagina en dat is helaas bij de E61 wel handig. Post een discussie dadelijk met het probleem en er zullen vanzelf wel mensen reageren. Recent is er ook een forum lid geholpen met dit probleem door een mede forum lid...
Er is heel veel know-how op de pagina en dat is helaas bij de E61 wel handig. Post een discussie dadelijk met het probleem en er zullen vanzelf wel mensen reageren. Recent is er ook een forum lid geholpen met dit probleem door een mede forum lid...
Ik kwam deze reparateur tegen in Oberhausen. De prijs lijkt in ieder geval zeer schappelijk! Binnenkort neem ik contact met ze op.
http://www.mku-autoteile.de/bmw-5er-tou ... eckklappe/
http://www.mku-autoteile.de/bmw-5er-tou ... eckklappe/
535d E61, M Coupe, 520d G31
Vandaag in Oberhausen geweest. Achteraf-bedrijfje met, op een verdwaalde 6 en 3 serie na, voornamelijk F10-11 E60 en E61's. Middagje Centro gedaan (met de bus) en om 17:00 auto weer opgehaald. Bijna alle kabeltjes waren slecht. Alle klachten zijn verholpen: Weer een goede radio ontvangst, kentekenverlichting doet het weer en ik kan de bagageklep weer openen! Even afwachten of dit een duurzame oplossing is maar vooralsnog ben ik tevreden, en dat voor €200,-
Nadat mijn E61 total loss was verklaard heb ik een tijdje een andere auto gehad maar sinds 3 dgn weer in het bezit van een E60!!
Nu gaf de verkoper mij aan dat het raam linksachter niet meer werkte (foutmelding inklembeveiliging zijruit) en dat daardoor ook de achterklep alleen met de sleutel te openen was...
De ruit werkt in het geheel niet dus zal waarschijnlijk de motor zijn, maar na van alles gelezen te hebben zal dit niet de reden zijn van de niet werkende achterklep (werkt alleen met sleutel en niet met ab cq de hendel onder de klep.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn zodat ik wat specifieker kan gaan zoeken? De oplossing bij de E61 is mij uiteraard bekendmaar bij de e60... Ook in het scharnier neem ik aan cq kan iemand aangeven waar deze kabel voor het slotmechanisme loopt? In de linker of rechter goot?
Nu gaf de verkoper mij aan dat het raam linksachter niet meer werkte (foutmelding inklembeveiliging zijruit) en dat daardoor ook de achterklep alleen met de sleutel te openen was...
De ruit werkt in het geheel niet dus zal waarschijnlijk de motor zijn, maar na van alles gelezen te hebben zal dit niet de reden zijn van de niet werkende achterklep (werkt alleen met sleutel en niet met ab cq de hendel onder de klep.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn zodat ik wat specifieker kan gaan zoeken? De oplossing bij de E61 is mij uiteraard bekendmaar bij de e60... Ook in het scharnier neem ik aan cq kan iemand aangeven waar deze kabel voor het slotmechanisme loopt? In de linker of rechter goot?
Alle kabelbomen van de E60 en de E61 zijn van bedenkelijke kwaliteit. Het verbaast me soms dat het goed blijft gaan met de kabels in de deuren
Veel te weinig aders en te hard materiaal en daar bovenop trekontlasting op de verkeerde plek of spanning.
Veel te weinig aders en te hard materiaal en daar bovenop trekontlasting op de verkeerde plek of spanning.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Hey Tjaam,Tjaam schreef:Even afwachten of dit een duurzame oplossing is maar vooralsnog ben ik tevreden, en dat voor €200,-
ben je nog steeds tevreden ??
groet
John
E61_2004_525i
Yep, alle functioneert nog zoals het hoort.
dan ga ik ze ook maar wat vragen stellen.
bedankt !
bedankt !
E61_2004_525i
hoi..
waarom is nergens op internet duidelijk omschreven welke kabel, waarvoor bestemd is??
ik heb van de rechterzijde (linker gootje) de kabelboom open gemaakt.
hiervan heb ik al een aantal functies kunnen achterhalen:
Dikke rood/ wit = hoofdstroom module onder dakspoiler
bruin/ blauw = microswitch van achterruit
zwart/ geel = 3e remlicht
3 bruine kabels = zullen allen aarde zijn
dunne rood/ wit = achterruit verwarming???
wit/ paars = rechter kentekenverlicting???
wit/ blauw = ...... ?? 1 van de laatse 2 zal de rechter kentekenverlichting zijn
wie is zo goed dat hij dit kan aanvullen en nog belangrijker, wie weet per kabeltje, per gootje, de functie?
waarom is nergens op internet duidelijk omschreven welke kabel, waarvoor bestemd is??
ik heb van de rechterzijde (linker gootje) de kabelboom open gemaakt.
hiervan heb ik al een aantal functies kunnen achterhalen:
Dikke rood/ wit = hoofdstroom module onder dakspoiler
bruin/ blauw = microswitch van achterruit
zwart/ geel = 3e remlicht
3 bruine kabels = zullen allen aarde zijn
dunne rood/ wit = achterruit verwarming???
wit/ paars = rechter kentekenverlicting???
wit/ blauw = ...... ?? 1 van de laatse 2 zal de rechter kentekenverlichting zijn
wie is zo goed dat hij dit kan aanvullen en nog belangrijker, wie weet per kabeltje, per gootje, de functie?
E61_2004_525i
Achterruit verwarming is gezien het hoge stroomverbruik een dikke kabel.
Als mij goed herinner zitten de kabels in verschillende gootjes.
zelfde voor de kentekenverlichting, ik meende dat die zich verdeelde over de 2 gootjes die naar de achterklep gaan.
Kenteken verlichting zit op de achterklep, zal dus zeker niet samen zitten met de kabels van de achterruit verwarming die zich op de achterruit bevind.
Ik heb ook kabelbreuken gehad. Niet nodig gehad om te weten wat waar zit. Gewoon repareren.
Als mij goed herinner zitten de kabels in verschillende gootjes.
zelfde voor de kentekenverlichting, ik meende dat die zich verdeelde over de 2 gootjes die naar de achterklep gaan.
Kenteken verlichting zit op de achterklep, zal dus zeker niet samen zitten met de kabels van de achterruit verwarming die zich op de achterruit bevind.
Ik heb ook kabelbreuken gehad. Niet nodig gehad om te weten wat waar zit. Gewoon repareren.
525d E61 2007 pre-LCI
Misschien hier eens kijken...en bladeren naar type auto enz.IsRaEl schreef:wie is zo goed dat hij dit kan aanvullen en nog belangrijker, wie weet per kabeltje, per gootje, de functie?
Op deze site staat heel veel info, ook over bedrading:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/
Hier staat bijvoorbeeld info over e61 520d body verlichting enz...
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... ht/rd5PAUq
suc6
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
newtis is bekend maar voor mij veel te theoretisch.
heb inmiddels de kabelboom vervangen, alle functies werken weer zoals het hoort BEHALVE de afstandsbediening.
Kan de deuren alleen open maken met de sleutel.
heb getracht de sleutel opnieuw “in te leten” zonder resultaat.
dus nu moet de diversity ook nog kapot zijn??
vind dat eigenlijk wel heel bijzonder, die zwarte bak waar de diversity in zit was rondom helemaal vastgekit met een zwart rubber soort. vrijwel onmogelijk dat hier nog vocht in kan komen...
is er nog iets anders waar ik naar kan zoeken??
heb inmiddels de kabelboom vervangen, alle functies werken weer zoals het hoort BEHALVE de afstandsbediening.
Kan de deuren alleen open maken met de sleutel.
heb getracht de sleutel opnieuw “in te leten” zonder resultaat.
dus nu moet de diversity ook nog kapot zijn??
vind dat eigenlijk wel heel bijzonder, die zwarte bak waar de diversity in zit was rondom helemaal vastgekit met een zwart rubber soort. vrijwel onmogelijk dat hier nog vocht in kan komen...
is er nog iets anders waar ik naar kan zoeken??
E61_2004_525i